رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۰ خرداد ۱۳۸۸

«اعترافات» ریگی در گفتگو با پرس‌ تی‌وی

وب‌سایت پرس ‌تی‌وی اعلام کرد که عبدالحمید ریگی برادر عبدالمالک ریگی در مصاحبه با این تلویزیون، به دست داشتن در «۵۰ تا ۶۰ مورد عملیات تروریستی» اعتراف کرده است.

عبدالحمید ریگی شنبه هفته جاری در زندان مرکزی زاهدان به جرم «محاربه از طریق عضویت در گروه تروریستی مالک ریگی» به دار آویخته شد.

این عضو جند‌الله پیش از اعدام در «گفتگویی اختصاصی» با پرس تی‌وی گفته است که طی شش سال گذشته، در «کشتار جمعی، گروگان‌گیری، بمب‌گذاری، حملات زمینی، سرقت خودرو و دیگر اقدامات خرابکارانه ضد غیرنظامیان و دولت» دست داشته است.

آن‌طور که وب سایت پرس تی‌وی گزارش کرده است، عبدالحمید ریگی افزوده که «طبق دستورات شدید» دست به «اقدامات تروریستی» می‌زده است.

به گفته این عضو جندالله و به نقل از پرس تی‌وی، دستورات از سوی عبدالمالک ریگی رهبر این گروه صادر می‌شده و وی در صورت سرپیچی از این دستورات، «خیانتکار تلقی شده و با مجازات مرگ مواجه می‌شد.»

عبدالحمید ریگی در این مصاحبه افزوده که «برادر من مسبب دستگیری من بوده است. این برادرم بود که مرا فروخت و باعث شد زندانی شوم.»

ریگی سال گذشته به همراه سه عضو دیگر جند‌الله از سوی مقام‌های پاکستانی به ایران تحویل داده شده بود.


مقام‌های ایران در آن زمان با تائید خبر تحویل گرفتن وی اعلام کردند که عبدالحمید ریگی سال ۱۳۸۶ را در زندان کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان زندانی به سر برده است.

عبدالحمید ریگی مسئول حادثه تاسوکی شناخته می‌شود که در آن دست‌کم ۲۱ نفر، از جمله مسئولان حراست فرمانداری و امور آب زاهدان و یکی از روحانیون دفتر نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان جان باختند.

گروه جند‌الله تاکنون واکنشی به گزارش‌ها درباره اعدام برادر رهبر خود نشان نداده است.

گروه مسلح جندالله، مدعی است که در راستای حقوق اقلیت سنی در ایران می‌جنگد، اما تهران، جندالله‌ را گروهی ترویستی می‌داند که از سوی آمریکا و اسرائیل حمایت می‌شود.

جند‌الله هفته گذشته مسئولیت حمله تروریستی به مسجد شیعیان زاهدان که طی آن ده‌ها نفر کشته و زخمی شده‌اند را بر عهده گرفته است.

ایران دو روز پس از این انفجار اعلام کرد که سه تن از عاملان آن را به دار آویخته است.
جند‌الله در واکنش، اعلام کرد که این افراد دخالتی در این حمله تروریستی نداشته‌اند.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
برادر عبدالمالک ریگی اعدام شد

نظرهای خوانندگان

در ضمن عبدالمالك ريگي هفته گذشته در مصاحبه با تلويزيون رنگارنگ اعلام كرد كه همكاري گسترده اي با سازمان مجاهدين خلق دارد و مجاهدين خلق به او اطلاعات مربوط به تحركات سپاه در منطقه را منتقل مي كنند.

-- سعيد ، Jun 9, 2009 در ساعت 02:15 PM

این مطلب دروغ و جنگ روانی است

-- متین ، Jun 10, 2009 در ساعت 02:15 PM