رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۲ خرداد ۱۳۸۸

محمود احمدی‌نژاد به «جنایت» متهم شد

محسن هاشمی فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی، محمود احمدی‌نژاد را به «جنایتی بزرگ» متهم کرد.

آقای هاشمی در نامه‌ای که امروز دوشنبه خطاب به رئیس جمهوری فعلی ایران نوشته است، احمدی‌نژاد را متهم کرد که برای «باقی ماندن در قدرت» به «عوامفریبی» روی آورده است.

محمود احمدی‌نژاد نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، هفته گذشته در جریان مناظره با میرحسین موسوی دیگر نامزد انتخابات، اتهاماتی متوجه خانواده هاشمی رفسنجانی کرد که با اعتراض این خانواده و برخی گروه‌های سیاسی مواجه شده است.

اکبر هاشمی رفسنجانی در واکنش به این اظهارات، در نامه‌ای از عزت‌الله ضرغامی رئیس صدا و سیما خواست که فرصتی برای پاسخگویی در تلویزیون در اختیار وی قرار دهد که بنابر اعلام مسئولان این سازمان، این امکان به بعد از انتخابات موکول شده است.

محسن هاشمی در نامه خود که در برخی وب‌سایت‌ها و نیز خبرگزاری کار ایران(ایلنا) منتشر شده، علت طرح اتهامات علیه خانواده هاشمی از سوی احمدی‌نژاد را «جهش غیرمنتظره آقای موسوی در نظرسنجی‌ها» دانسته است.

آقای هاشمی در این نامه خطاب به احمدی‌نژاد نوشته است: «شما بهتر از همه، به پوچ و واهی بودن آن ادعاها واقف هستید، اما میل به ماندن در قدرت، شما را از انصاف و تقوا دور کرده است.»

وی از رئیس جمهوری فعلی ایران پرسیده است: «حفظ و تداوم قدرت چقدر می‌ارزد که به خاطر آن حاضرید مطالبی را بر زبان آورید که بیش از هرکس دیگری به واهی بودن آن واقف هستید؟»

آن‌طور که آقای هاشمی نوشته است، اقدام احمدی‌نژاد در وارد کردن اتهاماتی به خانواده هاشمی «بزرگترین جنایت» بوده است.

در این نامه همچنین آمده است که خانواده هاشمی تاکنون سه مرتبه و در سال‌های ۱۳۶۸، ۱۳۷۲ و ۱۳۷۶ فهرست اموال خود را به قوه قضائیه ارائه کرده‌اند.


محسن هاشمی

محسن هاشمی در این نامه همچنین از آقای احمدی‌نژاد پرسیده است که هزینه انتشار و اداره «هشت روزنامه، هفت خبرگزاری و ۵۰ سایت اینترنتی» وابسته به ستاد انتخاباتی خود را از چه محلی تامین می‌کند؟

وی در پایان نامه خود از آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی خواسته است که دستور دهد تا مراجع قانونی «منظور واقعی آقای احمدی‌نژاد در مناظره تلویزیونی» را مشخص کنند.

مناظره‌های انتخاباتی نامزد‌های ریاست جمهوری که از هفته گذشته در ایران آغاز شده، جنجال‌های فراوانی را به همراه داشته است.

در پنج مناظره‌ای که تاکنون از تلویزیون ایران پخش شده، نامزد‌ها انتقاد‌های تندی متوجه یکدیگر کرده و از برنامه‌ها و عملکرد خود دفاع کرده‌اند.

در جنجالی‌ترین این مناظره‌ها، احمدی‌نژاد رو در رو با میرحسین موسوی، برای نخستین‌بار برخی از مقام‌های بلندپایه جمهوری اسلامی را به «فساد» متهم کرد.

در مناظره شب گذشته میرحسین موسوی و مهدی کروبی نیز دو طرف انتقاد‌ها و اتهامات قابل‌توجهی متوجه شخص احمدی‌نژاد و دولتش کرده‌اند که بازتاب‌های فراوانی داشته است.

آخرین این مناظره‌ها امشب بین محمود احمدی‌نژاد و محسن رضایی برگزار خواهد شد.

پیش‌بینی می‌شود که در این مناظره، آقای احمدی‌نژاد به برخی اظهارات شب گذشته دو نامزد دیگر پاسخ دهد و آقای رضایی نیز انتقاد‌هایی متوجه دولت وی کند.

دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران ۲۲ خرداد ماه برگزار خواهد شد.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
حمله تند احمدی‌نژاد به هاشمی، خاتمی و موسوی

نظرهای خوانندگان

خب راست میگه بابا این محسن بیچاره! همه ایران میدونن که این خاندان 30 ساله فقط نون و پنیر میخورن. حالا یکی این نون و پنیر رو تو روستاهای ایران تو یه کلبه خرابه میخوره، یکی شبای جمعه تو پاریس و لندن! اونم واسه اینکه آخه بابا جون بعد از یه بتر ویسکی غذای سنگین خوب نیست!!! البته منظورم به این خاندان نیست خدا نکرده ها! یه وقت به طرفدارای سینه چاک جناب موسوی بر نخوره : )

-- arash.iranyar@yahoo.com ، Jun 8, 2009 در ساعت 01:00 PM

محمود احمدی نژاد یک فرد دروغگو و با نداشتن کلاس پریزیدنتی و با لحن چاله میدانی و نداشتن سواد سیاسی و اقتصادی 4 سال است که ایران را به چالش کشانده است

-- کیارش ، Jun 8, 2009 در ساعت 01:00 PM

البته اظهارات احمدی نژاد در مورد این خانواده کاملا صحیح بود! برخلاف خیلی از سخنانش! همه می دانند که این خانواده بخور و بچر مفصلی در ایران به راه انداخته اند. چرا فکر می کنید که ملت خرند؟؟

-- N ، Jun 9, 2009 در ساعت 01:00 PM

آقای هاشمی درست می گویید که احمدی نژاد جانی و جنایت کار است! اما حکومت اسلام ناب محمدی سی سال است که هر صبح و شام جنایت می کند . گیرم که چهارسالش را سهم احمدی نژاد که وارث شما خانواده و سرسپرده خمینی بت شکن و خامنه ای که رهبر شما هم هست باشد. بقیه آن سی سال می شود بیست شش سال شما با این بیست و شش سال جنگ و سنگسار . قتل عام و اعدام در ملع عام و ترور و تک کشی و عام کشی چه خواهید کرد. اصلا با قرآنتان که دستوالعمل همه اینها ست چه خواهید کرد، با غزوات پیامبرتان چه خواهید کرد، با جنگ جنگ تا پیروزی که در واقع جنگ جنگ تا شکست بود و ما سربازان با کفش های کتانی فرار می کردیم که فرماندهمان پدر والا مقام سرکار هر روز بدروغ می گفت که ما بزودی وارد بغداد خواهیم شد و از آنجا به بیت المقدس خواهیم رفت...آری برادر همشهری من از شما و پدرتان که در تمامی این جنایت دست مستقیم داشته سوال می کنم که گیرم که احمدی نژاد همه ی جنایات این چهارساله را مرتکب شده باشد و نه تنها جنایت توهین به پدر و خاتنواده ی شما، آری برادر شما با بقیه ی جنایت چه خواهید کرد؟؟ جنانکه می بینید بسیار مودبانه نوشتم خواهش می کنم جواب من بی سر و پا و آسمان جل و فقیر را در همین صفحه بدهید و یا اگر براتان کسر شان است که در این سایت بنویسید چون وابسته به یک کشور خارجی ست و پولش از دلالی نفت عاید نمی شود به عمالتان دستور دهید تا با پاسخ محکم دندان منطق مرا بشکنند. شاد باشید و خصوصا عاقبت بخیر شاهزاده!

-- س. سابق براین رفسنجانی. اما از تهران ، Jun 9, 2009 در ساعت 01:00 PM

چه شرم آور است که آقایان جهار سال تمام جنایت های احمدی نژاد را نادیده گرفتند و دم بر نیاوردند و وقتی احمدی نژاد جزیی از چپاول این خاندان را بر شمرد خونشان به جوش آمد و این کار را جنایت می خوانند. ای بیشرمی تا به کجا؟؟؟؟؟؟

-- داریوش ، Jun 9, 2009 در ساعت 01:00 PM

دمش گرم آقای رفسنجانی که اگر می خوره به فکر مردم ، اقتصاد مردم ، آزادی های مردم و مخالفت و تو دهنی زدن به آقای دیکتاتور خامنهای هم هست وایران رو از منجلاب تک قطبی بودن و دیکتاتوری نجات میده . معلوم نیست که اگر آقای رفسنجانی و حمایت های ایشان از آقای خاتمی نبود الان اوضاع و احوال مردم چه جوری بود. احمدی نژاد 4 ساله که در راس کار اوضاعمون اینجوری ، خدا به دادمون برسه اگه بخواد 4 ساله دیگه با همفکراش سر کار باشن

-- ali ، Jun 10, 2009 در ساعت 01:00 PM

سه محمود براین خاک تاختند به تخریب این ملک پرداختند
یکی بود از غزنه ، ترکی عجیب که داد او مردان حق را فریب
دوم بود محمود افغان تبار که سرها بریدو بکردش منار
سوم شخص محمودی از گرمسار که از حرف و کارش شدم شرمسار

-- بدون نام ، Jun 12, 2009 در ساعت 01:00 PM