رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۸ خرداد ۱۳۸۸

محافظه‌کاران اظهارات احمدی‌نژاد را محکوم کردند

‌«جبهه پیروان خط امام و رهبری» و «جامعه اسلامی مهندسین» اظهارات محمود احمدی‌نژاد را محکوم کردند.

این دو جریان سیاسی محافظه‌کار، امروز یکشنبه اتهامات مطرح شده علیه علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و علی‌اکبر ناطق نوری، رئیس دفتر بازرسی آیت‌الله علی خامنه‌ای را محکوم کردند.

آقای احمدی‌نژاد هفته گذشته در جریان مناظره انتخاباتی با میرحسین موسوی این دو نفر را به همراه برخی از اعضای خانواده‌هایشان به «فساد» متهم کرد.

«جبهه پیروان خط امام و رهبری»، ۱۴ جریان محافظه‌کار را نمایندگی می‌کند که در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران از نامزدی آقای احمدی‌نژاد حمایت می‌کنند.


این جبهه در اطلاعیه خود از «حمله‌ غیرمتعهدانه به عملکرد مسئولین در دولت‌های گذشته و دولت فعلی» اظهار تاسف کرده و این مسئله را یکی از «نقاط ضعف» مناظره‌ها دانسته است.

در بخش دیگری از اطلاعیه این جبهه بدون اشاره به نام آقای احمدی‌نژاد، آمده است که طرح برخی مطالب، «متاسفانه به نوعی سیاه‌نمایی علیه نظام و خدمات سه دهه عمر با عزت آن بوده» است.

«جبهه پیروان خط امام و رهبری» در عین حال تصریح کرده که مسائلی که در مناظره‌ها متوجه آقایان هاشمی و ناطق نوری شده است، «اتهامات غیر اثبات شده‌ای است که صداقت، پایداری، خدمت و موفقیت‌های بی‌شمار گذشته را زیر سئوال می‌برد.»

این جبهه اعلام کرده است که «حساب وابستگان شخصیت‌های خدوم نظام را ولو انتقاداتی بر آن‌ها وارد باشد، از خود آن‌ها جدا نموده و تاکید می‌نماید برخورد با مفسدین اقتصادی و اطلاع‌رسانی در این خصوص از وظایف قوه‌ محترم قضایی» است.


جامعه اسلامی مهندسین از دیگر جریان‌های سیاسی محافظه‌کار است که دبیرکلی آن را محمدرضا باهنر نائیب رئیس مجلس شورای اسلامی عهده‌دار است.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، این جریان سیاسی محافظه‌کار نیز در اطلاعیه‌ای مشابه با «جبهه پیروان خط امام و رهبری»، اظهارات محمود احمدی‌نژاد را محکوم کرده است.

جامعه اسلامی مهندسین در اطلاعیه خود از نامزد‌های دهمین دوره ریاست جمهوری ایران خواسته که «اصول اخلاقی و موازین شرعی» را رعایت کنند.

محسن کوهکن نماینده مجلس و نایب رئیس «جبهه پیروان خط امام و رهبری» هم در گفتگویی با خبرگزاری ایلنا اظهار داشت که اگر به جای آقای احمدی‌نژاد بود، «نامی از ناطق نوری» نمی‌برد.

به گفته آقای کوهکن، «ناطق نوری، روحانی وارسته‏‏‏‎، فهیم، جوانمرد و فهمیده و دارای روحیه دلسوز برای نظام و مقام معظم رهبری است.»

واکنش حسن روحانی و زهرا رهنورد
در پیوند با جنجال‌های سیاسی رخ داده مرتبط با اظهارات محمود احمدی‌نژاد، حسن روحانی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده آیت‌الله خامنه‌ای در شورای عالی امنیت ملی در نامه‌ای، از عزت‌الله ضرغامی رئیس صدا و سیما خواستار پخش برنامه‌ ضبط شده واحد مرکزی خبر، حاوی توضیحات وی درباره برخی اتهامات مطرح ‌شده در پرونده هسته‌‌ای، علیه تیم سابق مذاکره ‌کننده شد.


آقای احمدی‌نژاد در سخنان خود هرچند نامی از حسن روحانی نبرد، اما اتهاماتی به مقام‌های سابق مذاکره‌ کننده هسته‌ای ایران وارد کرد.

در نامه آقای روحانی خطاب به رئیس صدا و سیما آمده است که موکول شدن پخش این جوابیه به بعد از انتخابات، «نه تنها در چارچوب قانون و خواسته مردم نیست، بلکه شائبه سیاست جانبدارانه صدا و سیما را تقویت می‌کند.»

زهرا رهنورد همسر میرحسین موسوی نیز در واکنش به اتهاماتی که آقای احمدی‌نژاد متوجه مدرک تحصیلی وی کرده است، به رئیس جمهوری ایران ۲۴ ساعت مهلت داد تا از وی به خاطر اظهاراتش «عذرخواهی» کند.


خانم رهنورد تهدید کرد که در صورت «عذرخواهی» نکردن، از آقای احمدی‌نژاد شکایت خواهد کرد.

علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی، علی‌اکبر ناطق‌نوری و محسن صفایی فراهانی پیش‌تر اعلام کرده‌اند که از آقای احمدی‌نژاد به خاطر اتهاماتی که متوجه آنها کرده، شکایت خواهند کرد.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
واکنش دو مرجع تقلید به اظهارات احمدی‌نژاد
هاشمی و ناطق از احمدی‌نژاد شکایت می‌کنند
تکذیب‌ اظهارات احمدی‌نژاد ادامه دارد

نظرهای خوانندگان

دزد بودن محافظه کار و اصلاح طلب ندارد. چیزی که مهم است اینست که احمدی نژاد دزد نیست و از طرف دزدان حمایت نمی شود. رفسنجانی ...و دارودسته اش که به خاتمی هم میرسد میرحسین موسوی ...را وارد میدان کرده اند چون کس بهتری را ندارند که وارد کار زار کنند. تمام قدرتمندان از جمله خامنه ای از روشدن فساد هیت حاکمه
ترس دارند و بهمین جهت احمدی نژاد نقطه ضعف را پیدا کرده زیرا احمدی نجات جزو اشرافیت خود فروش نیست.

-- بدون نام ، Jun 7, 2009 در ساعت 10:00 AM

احمدي نژاد ...است که توسط عده اي ...نو محافظه کار و نو کيسه و بعضا حرفه اي قديمي مثل موتلفه حمايت ميشود.لذا اين ...و غارتگران ، ويتريني را به نمايش گذاشته اند که در ظاهر دزد نيست ، اما به دزدي هاي آنان به انحاء مختلف کمک کرده و ميکند.يادمان نرود که اين آدم به ظاهر سالم هنوز راجع به ...300 ميلياردي در شهرداري تهران ، ماجراي نفت اردبيل و کلا نحوه هزينه 272 ميليارد دلار درآمد نفت در دوران رياست خود حرفي نزده و همين ديروز هم وزير نفتش به دادسراي ديوان محاسبات براي اداي توضيحات در خصوص عدم واريز 1 ميليارد دلار به صندوق دولت احضار گرديد.

-- بدون نام ، Jun 8, 2009 در ساعت 10:00 AM