رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۶ خرداد ۱۳۸۸

تساوی تیم فوتبال ایران مقابل کره‌شمالی

تیم ملی فوتبال ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی با تساوی بدون گل مقابل تیم فوتبال کره شمالی متوقف شد.

تیم ملی فوتبال ایران امروز شنبه در ورزشگاه «یانگ کاگ دو» شهر پیونگ یانگ، در حالی به مصاف حریف نه چندان قدرتمند خود رفت که از پنچ بازی قبلی، تنها شش امتیاز کسب کرده بود و نیاز مبرمی به پیروزی در این دیدار داشت.

در بازی رفت این دو تیم که مهرماه سال گذشته در ورزشگاه آزادی برگزار شد، ایران توانسته بود با نتیجه دو بر یک حریف خود را شکست دهد.

ایران با تساوی مقابل تیم کره‌شمالی با شش بازی، هفت امتیازی شد و امید‌های خود برای رسیدن به جام‌جهانی را بیشتر از گذشته از دست داد.

ایران برای صعود به جام‌جهانی در ۱۱ روز آینده باید مقابل حریفانی همچون کره‌جنوبی و امارات متحده عربی به پیروزی برسد تا بتواند یکی از تیم‌های صعود‌کننده به جام‌جهانی ۲۰۱۰ باشد.


عکس از ایسنا

تیم کره جنوبی بخت اول صعود از این گروه نیز امشب به مصاف تیم امارات می‌رود و در صورت پیروزی، حضور خود در جام‌جهانی را قطعی خواهد کرد.

تیم‌های کره‌شمالی و عربستان هم به ترتیب با داشتن ۱۱ و ۱۰ امتیاز به عنوان دومین تیم صعود کننده از این گروه با یکدیگر رقابت تنگانگی دارند.

ایران در بازی بعدی خود روز چهارشنبه در تهران به مصاف امارات متحده عربی می‌رود و در آخرین بازی نیز باید در سئول به رقابت با کره‌جنوبی بپردازد.

ایران برای صعود مستقیم به جام‌جهانی باید دو بازی آینده خود را با پیروزی پشت سر بگذارد.

Share/Save/Bookmark