رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۶ خرداد ۱۳۸۸

لغو همایش‌های موسوی و احمدی‌نژاد در آزادی

همایش انتخاباتی میرحسین موسوی و محمود احمدی‌نژاد که قرار بود روزهای هفدهم و هجدهم خرداد ماه در ورزشگاه صدهزارنفری آزادی برگزار شود، لغو شد.

روابط عمومی مجموعه ورزشی آزادی تهران دلیل این تصمیم را برگزاری مسابقه بین تیم ملی فوتبال ایران با تیم ملی امارات در روز بیستم خرداد اعلام کرده‌ است.

بنا به این اطلاعیه، کشور میزبان می‌بایست محل برگزاری مسابقه را در شرایطی کاملاً مهیا و آماده، ۴۸ ساعت قبل از برگزاری مسابقه جهت بازدید نمایندگان فیفا آماده کند.

رئیس ستاد انتخاباتی تهران بزرگ موسوی، این اقدام را در جهت ایجاد محدودیت برای میرحسین موسوی دانسته‌ است.

رئیس ستاد انتخاباتی موسوی در تهران: مجموعه‌ آزادی برای عدم برگزاری همایش موج سبز آزادی تحت فشار بود

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) جواد امام، می‌گوید که این مسئله ناشی از «ترس رقیب» برای حضور «چشمگیر و یک‌پارچه‌» مردم است.

وی که در یک نشست خبری درباره همایش «موج سبز آزادی» و لغو این مراسم توضیح می‌داد، گفت: «مجموعه‌ ورزشی آزادی برای عدم برگزاری همایش موج سبز آزادی تحت فشار بود.»

رئیس ستاد انتخاباتی تهران بزرگ موسوی، از مسئولان سیاسی- انتظامی تهران خواست اجازه برگزاری همایشی در میدان آزادی را به هواداران این نامزد ریاست جمهوری بدهند.

به گفته وی امروز به برخی حامیان آقای موسوی که نشان سبز داشتند اجازهٔ ورود به محوطه‌ نماز جمعه داده نشده‌ است.

آقای امامی همچنین از ممانعت از ورود افرادی که نمادی سبز داشتند به مراسم سالگرد آیت‌الله خمینی، خبر داد. وی تأکید کرد که تمام اقلام تبلیغاتی یک «کاندیدای دیگر» در مجموعه حرم مشاهده می‌شد.

نمادهای سبزرنگ که اشاره به رنگ سبز سادات دارد به عنوان نماد انتخاباتی میرحسین موسوی برگزیده شده‌ است.

علی تاجرنیا دبیر همایش ۱۰۰ هزار نفری آزادی نیز می‌گوید که برگزاری همایش حامیان موسوی تداخلی با زمان تحویل ورزشگاه به فیفا ندارد.

به گفته او طبق قوانین، زمین مسابقه باید ۴۸ ساعت قبل یعنی بعدازظهر ۱۸ خرداد تحویل مسئولان فیفا شود و تاریخ برگزاری این همایش ۱۷ خرداد ماه است.

وی گفت: «درخواست برگزاری این همایش از ۲۴ اردیبهشت عنوان شده‌ است.»

حامیان محمود احمدی‌نژاد اعلام کرده‌اند که در پی لغو گردهمایی ورزشگاه آزادی، ۱۸ خردادماه در مصلای بزرگ تهران گرد هم می‌آیند.

دبیر همایش ۱۰۰ هزار نفری آزادی با اعتراض به اینکه که کاندیداهای دیگر امکان انتقال نشست انتخاباتی خود را به اماکنی همچون مصلی ندارند، می‌گوید که برخی، شرایط را برای کاندیداها به شرایطی «نابرابر» تبدیل کرده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

نیازی به حضور در ورزشگاه آزادی برای طرفداران موسوی نیست چونکه کل میدانهای شهر تهران صحنه حضور طرفداران موسوی(جنبش سبز) شده است و این تازه شروع کار است.

-- mehdi ، Jun 6, 2009 در ساعت 05:00 AM