رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۷ خرداد ۱۳۸۸

درگیری‌های خیابانی پس از مناظره نامزدها

هواداران محمود احمدی‌نژاد و میرحسین موسوی، شب گذشته پس از پایان مناظره تلویزیونی این دو کاندیدا به خیابان‌ آمدند.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، طرفداران این دو نامزد ریاست جمهوری تا ساعاتی پس از پایان مناظره در خیابان ولیعصر تهران در حمایت از نامزدهای مورد حمایت خود شعار می‌دادند.

میدان ونک، پارک ملت و پارک‌وی نیز تا ساعات اولیه بامداد شاهد تجمع طرفداران نامزدهای انتخاباتی بود.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر، پلیس برای متفرق کردن مردم از شلیک تیر هوایی و گاز اشک‌آور استفاده کرد. این گزارش با اشاره به درگیری فیزیکی میان دو گروه، جمعیت را در حدود شش هزار نفر تخمین می‌زند.

کوی دانشگاه تهران شب گذشته شاهد تجمع دانشجویان در اعتراض به سخنان احمدی‌نژاد بود

خبرنامه امیرکبیر همچنین از تجمع دانشجویان ساکن کوی دانشگاه تهران، در محوطه خوابگاه خبر داده ‌است.

دانشجویان با اعتراض به سخنان محمود احمدی‌نژاد در مورد «دانشجویان ستاره‌دار» شعارهایی در حمایت از میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو نامزد اصلاح‌طلب سر دادند.

محمود احمدی نژاد در مناظره شب گذشته، مسئله دانشجویان ستاره‌دار را به دولت آقای خاتمی نسبت داد.

تحصن در دانشگاه آزاد
دانشگاه آزاد تهران مرکز، نیز شب گذشته شاهد تحصن دانشجویان بود. دانشجویان در اعتراض به ضرب و شتم هواداران موسوی و کروبی خواستار برخورد با این رفتار خشونت‌آمیز بودند.



تشنج در این دانشگاه آن‌طور که خبرگزاری ایلنا گزارش کرده‌است، پس از «پاره کردن عکس مهدی کروبی» نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد.

بر اساس گزارش‌های رسیده، بر اثر درگیری میان طرفداران مهدی کروبی و محمود احمدی‌نژاد دیگر نامزد انتخابات، سه دانشجو بر اثر شدت جراحات وارده به بیمارستان منتقل شدند.

میرحسین موسوی نسبت به برخی «تـحـرکـات و بـرنامه‌ریزی‌های محفلی» هشدار داد

«برخورد انضباطی با نیروهای شبه نظامی بسیج» و «تضمین کتبی جهت حفاظت جانی و عدم برخورد آموزشی و انضباطی با متحصنین» از جمله مطالبات دانشجویان بود. این تحصن در پی موافقت رئیس دانشگاه با خواسته‌های دانشجویان پایان یافت.

میرحسین موسوی، روز گذشته طی پیامی «خطاب به ملت ایران» نسبت به برخی «تحرکات و برنامه‌ریزی‌های محفلی» هشدار داد.

وی از مردم درخواست کرد از «مجادلات بی‌حاصلی کـه به‌سوی اغتشاش منحرف می‌شود» اجتناب کنند.

در این پیام آمده‌است: «آنان که به بقای کشور و جمهوری اسلامی به‌ گونه‌ای مشـروط باور دارند، ظاهراً از ایجاد بحران‌هایی که دامنه آنها به انتخابات و ایام حاضر متوقف نخواهد ماند نیز ابا ندارند.»

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری از مسئولان انتخابات درخواست کرد تا با استفاده از «قدرت قانونی» خود، امکان تحقق «اراده مردم» را فراهم کنند.

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
حمله تند احمدی‌نژاد به هاشمی، خاتمی و موسوی

نظرهای خوانندگان

خودتون قضاوت کنید ببینید آیا می‌خواهید چهار ساله آینده مملکتمون مثل چهار ساله گزشته باشد. آمار واقعیت‌ها را نشان میدهد .اگر ما ملت ایران در انتخاب نامزدها دستی‌ نداشتیم اقلا در انتخاب یکی‌ از اینها برای ریاست جمهوری میتونیم دست داشته باشیم البته اگر انتخابات را مثل تمام دزدیهای دیگرشون غارت نبرند. هر چیزی یک حدی دارد. باز هم میگم ، برای آینده رای بدهید ، برای آزادی واقعی‌ رای بدهید، برای نجات از بد بختیها رای بدهید برای یکی‌ رای بدهیم که عقلش سالم باشه مسلمان دیوانه ممکن است از شیطان بهتر باشد ولی‌ چه منفعتی برای مسلما نان دیگر خواهد داشت تنها مسلمان بودند دلیل بر توانایی‌ مدیریت کشور نمی‌شود. اینهمه تو کشور خودمون دردسر و بدبختی داریم این آقا غصهٔ حماس،حزب الله و طالبان را میخوره و مال مملکت را خرج اینها می‌کند. خدا من را ببخشد اگر بد حرف زدم ولی‌ خدا از کسی‌ که دلش برای مملکت خودش نمیسوزه بیشتر نمیبخشد. با احترام به هموطنان عزیزم لطفا این لینکها را نگاه کنید. ایمیل من در اختیارتان هست.

http://www.amar-iran.com
http://www.mojaakhar.com

-- sheeva ، Jun 6, 2009 در ساعت 11:18 AM

با سلام
من خواهر شهید هستم فقط دلم می سوزد که چطور مردم مملکت ما بازیچه این وان قرار دارند و هیچکس سعی نمی کند مشکلات را با اتحاد همدیگر از سر راه مردم بردارند فقط همه به هم ضربه می زنند من فقط می گویم لعنت خدا به ان کسانی که به مملکت خیانت می کنند و شهیدان ما با خیانت انها باید بلرزند

-- زهرا ، Jun 7, 2009 در ساعت 11:18 AM