رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۴ خرداد ۱۳۸۸

روزنامه «یاس نو» دوباره رفع توقیف شد

صالح نیکبخت، وکیل مدافع روزنامه «یاس نو» از رفع توقیف دوباره این روزنامه خبر داد.

محمد نعیمی‌پور مدیرمسئول این روزنامه نیز گفته‌های آقای نیکبخت مبنی بر رفع توقیف «یاس‌نو» را تائید کرده است.

نیکبخت در گفتگو با خبرگزاری ایلنا، اظهار داشت که شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران اعلام کرده است: «در دادنامه صادره از این دادگاه، روزنامه «یاس نو» توقیف یا لغو امتیاز نشده است تا انتشار آن متوقف بماند.»

روزنامه «یاس‌نو» پس از پنج سال توقیف، ۲۶ اردیبهشت ماه انتشار خود را از سر گرفت، اما هیئت نظارت بر مطبوعات به استناد نامه دادستان تهران مانع از ادامه انتشار آن شد.

توقف انتشار این روزنامه با واکنش مدیر مسئول آن و قوه قضائیه نیز مواجه شد. قوه قضائیه اعلام کرد که نامه دادستانی به هیئت نظارت «دلالتی بر توقیف» این روزنامه نبوده است.

به گفته این وکیل دادگستری، رئیس شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران اعلام کرده است بر اساس حکم صادره از این دادگاه، منعی برای انتشار روزنامه وجود ندارد.

آن‌طور که آقای نعیمی‌پور خبر داده است با صدور این دستور، انتشار روزنامه «یاس نو» از روز شنبه آینده از سر گرفته خواهد شد.

دور اول روزنامه «یاس نو» اسفندسال ۱۳۸۱ منتشر شد. این روزنامه پس از یک سال انتشار در شب برگزاری انتخابات مجلس هفتم به دستور دادستانی تهران توقیف شد.

اسفندماه سال گذشته، دادگاه مدیرمسئول این روزنامه را به پرداخت ۱۱ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد و انتشار مجدد روزنامه بلامانع اعلام شد.

Share


در همین رابطه:
روزنامه «یاس نو» توقیف شد

نظرهای خوانندگان

این هم مانند FaceBook یک رسوائی دیگر برای محمود احمدی نژاد شد.

-- Artin ، Jun 4, 2009 در ساعت 06:00 PM