رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۲ خرداد ۱۳۸۸

اتهام مجدد سه مقام ایران به آمریکا

آیت‌الله محمود شاهرودی، علی لاریجانی و منوچهر متکی، آمریکا را به حمایت از گروه‌های تروریستی در ایران متهم کردند.

اظهارات این مقام‌های بلندپایه جمهوی اسلامی، چند روز پس از یک حمله تروریستی به مسجدی در شهر زاهدان که منجر به قربانی شدن ۱۹ تن و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر شد، ایراد می‌شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آیت‌الله شاهرودی رئیس قوه قضائیه، امروز دوشنبه گفت که ایران، شواهد و قرائنی در اختیار دارد که نشان می‌دهد آمریکا به گروه‌های «محارب و بمب‌گذار»، کمک‌های سنگین مالی می‌کند.


آقای شاهرودی افزود که از زمان استقرار نیرو‌های آمریکا و ناتو در افغانستان، فعالیت القاعده و طالبان «افزایش» یافته است.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز روز گذشته در سخنانی، به صراحت، دولت آمریکا را متهم کرد که «از مدت‌ها پیش با گروه جند‌الله ارتباط برقرار کرده و اعضای آن را به یک سری عملیات کور، تشویق کرده است.»

آقای لاریجانی حمایت آمریکا از «گروه‌های تروریستی» را «فرار به جلوی» کاخ سفید برای حل و فصل مشکلات خود در منطقه ارزیابی کرد.

وی افزود که «این رفتار‌های» آمریکا برای واشینگتن «هزینه» بالایی خواهد داشت.


منوچهر متکی وزیر خارجه ایران نیز امروز دوشنبه در نشستی با خبرنگاران گفت که ایران گروه عبدالمالک ریگی را با «عوامل خارجی» در افغانستان، مرتبط می‌داند.

به گفته آقای متکی، ایران تلاش‌ها برای رفع این مشکل امنیتی در شرق کشور را آغاز کرده است.

تهران می‌گوید که جند‌الله گروهی تروریستی است و از سوی آمریکا و برخی کشور‌های خارجی حمایت می‌شود.

آمریکا در واکنش به مواضع تهران اعلام کرده است که از تروریسم در ایران حمایت نمی‌کند.


این درحالی است که آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ماه گذشته در کردستان گفت که اطلاعاتی دارد که نشان می‌دهد آمریکا در مرز‌های غربی ایران «تروریست‌پروری» می‌کند؛ اظهاراتی که در همان روز‌ از سوی کاخ سفید رد شد.

گروه جند‌الله که عبدالمالک ریگی رهبری آن را بر عهده دارد، یک گروه مسلح سنی مذهب است که ادعا دارد برای حقوق اهل سنت، دست به عملیات نظامی می‌زند. این گروه هفته جاری با انتشار اطلاعیه‌ای، مسئولیت انفجار مسجد شیعیان زاهدان را بر عهده گرفت.

مقام‌های جمهوری اسلامی بارها از همتایان پاکستانی خود خواسته‌اند که با اعضای این گروه که ایران می‌گوید در خاک پاکستان مخفی شده‌اند، برخورد کند.

Share


در همین رابطه:
آمریکا به دخالت در انفجار زاهدان متهم شد

نظرهای خوانندگان

در اینکه تروریستهای جندالله وابسته به آمریکا و انگلیس هستند هیچ شک و تردیدی نیست. دولت ایران مخفیگاه آنها را شناسایی کرده و به دولت پاکستان اطلاع داده است ولی با اینحال دولت پاکستان هیچ اقدامی برای دستگیری آنها انجام نداده است. این امر به خوبی نشان میدهد که دست آمریکا و انگلیس که دولت پاکستان وابسته و مجری دستورات آنهاست پشت این گروه تروریست است و مانع از دستگیری آنها میشوند.

-- بهرنگ ، Jun 1, 2009 در ساعت 04:00 PM

با تشکر از بهرنگ!!
جمهوری اسلامی سی سال است که ترور و ترویست پروری جزو ارکان نظام و سیاست داخلی و خارجیش است، ... سپاه پاسداران، بسیج، نیروهای انتظامی از ضابطین آنانند، مرکز یهودیان را در آمریکای جنوبی ... منفجر کردند، اصلاح طلبان نیز برای روز مبادا تبسم کردند، مکز دهران در عربستان را حکومت اسلامی منفجر کرد، در پاریس ...تروریست چندین انفجار اجرا کرد، ... تروریستی ست که سنبول وجاحت اسلامی تشیع است، تروریستهای ف5رستاده ی ... و اصلاحطلب و اصولگرا سر بختیار و یارانش را در پاریس بریدند حتا از رگهای دستش هم نگذشتند، در سایتها نوشتند که در زندان در مقعد زندانیان سیاسی سیانور تجاوز کرده اند، این مطلب را من تلفنی از یک فرد بسیار مطلع پرسیدم می توانید آقای بهرنگ بررسی کنید. حکومت اسلامی تا کنون به هزاران عملیات تروریستی اقدام کرده است، رهبر جمهور اسلامی جرات نمی کند پایش را از محدوده ی حکومتش بیرون بگذارد، هاشمی رفسنجانی همین طور، رضایی همین طور و بسیاری دیگر حالا شما در تایید حرفهای بی پایه و اساس سه نفر که هیچ کس بحرفشان وقعی نمی گذارد استناد می کنید!! آنچه در زاهدان سپر بلای ایران می گذرد عکس العمل سی سال سرکوب است، عمل تروریستی محکوم است، اما حکومت اسلام ناب محمد سی سال است که ترور می کارد، الان چه بخواهیم و چه نخواهیم موقع درو است. من به شما بگویم که بنده در چند شهر بزرگ ایران رفت و آمد کرده ام، بزودی ما در تمامی شهرهای ایران اغتشاش ها، زمین لرزه هایی خواهیم دید. این برو برگرد ندارد، اگر آن جرقه زده شود چنانکه کس دیگری هم در جایی نوشته بود اینبار و.اقعا ارتش عالم هم نمی تواند جوابش را بدهد. سپاه پاسداران، سپاهی مردمی ست، گر چه نامردمان بر آن حکومت می کگنند، امروز خامنه ای و رفسنجانی و خاتمی و موسوی و کروبی به مراتب از سپاه و بسیج بیشتر می ترسند تا مردم. سپاه فقط مردم را می ترساند، شما خواهید دید که روز حادثه این سپاه است کو این بسیج است که از عالت دست بود سرباز زند و سر در پای عشق میهن و مردم نهد. آری آنچه در زاهدان می گذرد عکس العمل سی سال جنایت رژیم اسلام ناب محمد است! نیست؟؟

-- بدون نام ، Jun 1, 2009 در ساعت 04:00 PM

بهرنگ جون تو چقدر smart هستی. هیچ شک و تردیدی نیست. الحمد‌الله.

-- بدون نام ، Jun 1, 2009 در ساعت 04:00 PM

حاج علی آقا، باید به شما یادآوری کرد که یکی از پایه گذاران و تشویق کننده گان عملیات کور و تروریستی در منطقه و جهان، نظام اسلامی در ایران است!
کر،

-- Kar ، Jun 2, 2009 در ساعت 04:00 PM