رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۶ تیر ۱۳۸۸

تشکیل هیأت ویژه بازشماری ۱۰٪ آرا

شورای نگهبان می‌گوید که هیأتی ویژه «برای تهیه‌ گزارشی از روند برگزاری انتخابات» تشکیل شده‌است.

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت که این هیأت در نظر دارد ۱۰ درصد از صندوق‌ها را با حضور نمایندگان نامزدها و در حضور رسانه‌ها بازشماری کند.

مهدی کروبی، در نامه‌ای که دوم تیرماه خطاب به شورای نگهبان نوشت، اعلام کرده «شمارش آرای صندوق‌هایی که طی ده روز گذشته در اختیار وزارت کشور بوده و هر کاری خواسته با آن انجام داده‌اند» را اتلاف وقت می‌داند و خواستار ابطال انتخابات است.

میرحسین موسوی نیز با بیان اینکه برای کوتاه آمدن از موضع ابطال انتخابات «زیر فشار است»، می‌گوید که از صحنه بیرون نمی‌رود و خواستار برگزاری مجدد انتخابات است.

آقای کدخدایی تشکیل این شورا را در راستای «جلب اعتماد بیشتر دو نامزد معترض» عنوان کرده‌است.

سخنگوی شورای نگهبان روز پنج شنبه به شبکه خبری پرس.تی.وی گفته بود: «به ضرس قاطع می‌توان گفت که هیچگونه تقلبی در این انتخابات شکل نگرفته‌است.»

وی اعلام کرده بود: «کار بررسی‌ها تقریباً تمام شده‌است اما مصلحت دیده شد که فرصت بیشتری را در اختیار کاندیداها قرار دهیم.»

سخنگوی شورای نگهبان روز پنج‌شنبه گفته بود: «به ضرس قاطع می‌توان گفت که هیچگونه تقلبی در این انتخابات شکل نگرفته‌است.»

شورای نگهبان از دو نامزد معترض درخواست کرده‌است، نماینده خود برای حضور در این هیات را ظرف ۲۴ ساعت معرفی کنند.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی، در جلسه ویژه‌ای که شنبه گذشته از سوی شورای نگهبان تشکیل شده بود، شرکت نکردند.

مرتضی الویری، در گفتگو با خبرگزاری کار ایران(ایلنا)، ناامیدی از رسیدگی عادلانه به شکایات مطرح‌شده را از جمله دلایل عدم حضور کروبی در شورای نگهبان عنوان کرده‌است.

هیات ویژه شورای نگهبان متشکل از آقایان ولایتی، حدادعادل، افتخارجهرمی، دری نجف‌آبادی، ابوترابی و رحیمیان است.

میرحسین موسوی، پیش از این خواهان تشکیل کمیته حقیقت‌یاب برای بررسی «موارد مشکوک» در انتخابات شده‌ بود.

سه نماینده از مراجع تقلید، چهار نفر به نمایندگی از نامزدها، دو نماینده بی‌طرف از وزارت کشور و شورای نگهبان که تا کنون موضعی نسبت به نامزدها نگرفته باشند، یک حقوقدان دانشگاهی، یک قاضی بی‌طرف با معرفی کانون وکلا، دادستان کل کشور، رئیس قوه قضائیه و رئیس بازرسی کل کشور ترکیب پیشنهادی وی برای این کمیته بود.

تهران و شهرهای مختلف ایران طی دو هفته اخیر شاهد اعتراضات گسترده به نتایج انتخابات ریاست جمهوری بوده‌اند. نیروهای امنیتی تا کنون بیش از ۱۱۰۰ نفر از معترضان را بازداشت کرده‌اند.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

hameh keshvar ha poshtibane keshvareshan hastand bejoz Iraniha
Every body in the world support their goverment unless Iran, poor this goverment

-- margarita ، Jun 27, 2009 در ساعت 05:21 AM

من مطمئنم تقلب های صورت گرفته در ارائه ی آمار اینترنتی هست یعنی حضرات اگه 10 درصد صندوقها رو هم بازشماری کنن هیچ اتفاقی نمی افته و رأی موجود در صندوقها درسته! ولی سؤال اینجاست که مگه این حضرات آرای مردم رو از صندوقها خوندن؟ از زمان تمام شدن غیر منتظره ی رای گیری تا وقتی که شروع کردن به اعلام نتایج 5-4 ساعت بیشتر طول نکشید! مگه میشه تو این 5-4 ساعت در صندوقها رو باز کرد و آرا رو از داخل صندوق خوند؟؟؟ به نظر من تمام تقلب ها در آمار اینترنتی هست!!! بخصوص که ورود آمار اینترنتی در یک حوزه ی رای گیری آخرین کاری هست که انجام میشه و اینقدر طولش می دن که ناظران خسته بشن و برن (پس از شمارش) و همه ی ناظران به اشتباه فکر می کنن که مهمترین بخش شمارش آرا هست در صورتیکه در سیستم اینترنتی مهمترین بخش ورود آمار در شبکه ی اینترنت هست....

-- ناشناس ، Jun 27, 2009 در ساعت 05:21 AM


بیانیه 3 تیرماه موسوی خطاب به ایرانیان خارج از کشور
هموطنان خارج از کشور
صدای اعتراض خود حفظ کنید!



ایرانیان شرافتمند دور از وطن

حضور گسترده و پرشور شما هموطنان در انتخابات 22 خرداد امسال نمایانگر دلبستگی شما

عزیزان به ایران عزیز و دغدغه های قابل تحسین شما نسبت به آینده کشورتان است و همانطور که در پیام انتخاباتی به شما عزیزان اعلام کردم ایران متعلق به همه ایرانیان است و همه آحاد ملت در داخل وخارج نسبت به آینده آن مسئول و در آن از حقوق یکسان برخوردارند. بر خود فرض میدانم که از حماسه حضور شما در تعیین سرنوشت کشورتان قدردانی نمایم .

استقبال گسترده شما عزیزان از این انتخابات و حضور سبز و بانشاطتان در پای صندوق های رأی آنچنان وسیع بود که حتی منابع دولتی و برگزار کنندگان انتخابات ر ا وادار نمود که به افزایش سیصد درصدی مشارکت هموطنان خارج از کشور در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری اعتراف نمایند. اعتماد وسیع شما به این خادم کوچک ملت و رأی قاطعتان به اینجانب در اکثریت حوزه های رأی گیری خارج از کشور مسئولیت سنگینی را بر دوش من گذاشته است. مایلم به همه شما اطمینان دهم به عهدی که با شما عزیزان و تمامی آحاد ملت بزرگ و حماسه ساز کشورمان بسته بودم پایبند بوده و با استفاده از تمامی راهکارهای قانونی حقوق حقه شما را، که در صندوق های ر أی متجلی شده بود پیگیری خواهم کرد.

متأسفانه چنانچه شما نیز از طریق رسانه های بین المللی مشاهده میکنید، بر خلاف نص صریح قانون اساسی و آزادی های مصرح در جمهوری اسلامی کلیه امکانات ارتباطات من با ملت و از جمله شما عزیزان قطع شده و اعتراضات مسالمت آمیز مردم سرکوب می شود . رسانه ملی که از بیت المال کشور اداره میشود با سیاه نمایی مشمئز کننده ای به قلب حقایق پرداخته و راه پیمایی مسالمت آمیز قریب به سه میلیون نفر در تهران را به اغتشاشگران نسبت میدهد و روزنامه هایی که از منابع دولتی اداره میشود به بوق و کرنای غاصبان رأی مردم تبدیل شده اند.

اینجانب ضمن تشکر مجدد از اعتراضات مسالمت آمیز شما هموطنان خارج از کشور که انعکاس وسیعی در جهان داشت از شما میخواهم که با استفاده از کلیه راهکارهای قانونی و وفاداری به نظام مقدس جمهوری اسلامی، صدای اعتراض خود را در تقلب گسترده انتخابات به گوش مسئولین کشور برسانید. من کاملاً بر این نکته واقفم که خواسته مشروع و برحق شما هیچ ارتباطی با فعالیت گروههایی که معتقد به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیستند، ندارد. بر شماست که صفوف خود را از آنان جدا کرده و اجازه سوء استفاده از موقعیت کنونی را به آنان ندهید.ا

میرحسین موسوی

1388/4/3


-- از سوی میر حسین موسوی ، Jun 27, 2009 در ساعت 05:21 AM

نگاری در تاسیسات آبی و از رده خارج شدن چاههای آب مصرفی این پادگان اعلام کرد و بیان داشت: این اتفاق در واقع هشداری بود که ما را متوجه آن کرد که بر همه اصول بهداشتی و سالم سازی آب، کنترل و دفع بهداشتی فاضلاب، زباله ها و نظارت بر بهداشت عمومی و غذایی در آشپزخانه های جمعی دقت و کنترل کیفی داشته باشیم تا شاهد اینگونه بیماری ها نباشیم.

دکتر شمس خرم آبادی با اشاره به در دست اجرا بودن طرح موسوم به “طرح امام رضا(ع)” در پادگانهای کشور، افزود: این طرح در کلیه نیروهای مسلح در حال اجراست که باید اجرای این طرح در پادگانهای استان لرستان نیز پیگیری شود.

نشت فاضلاب به آب شرب ساکنان پادگان فنی مهندسی بروجرد!

فرمانده پادگان فنی مهندسی شهرستان بروجرد نیز در این جلسه با تشریح حادثه رخ داده در این پادگان نظامی، عنوان کرد: متاسفانه پادگان بروجرد به همراه مجموعه سازمانی از آب شرب استفاده نمی کنند و آب مصرفی و آشامیدنی آنها از آب چاه است.

سرتیب دوم خداکرم موسوی با بیان اینکه در حال حاضر 5 حلقه چاه در این پادگان وجود دارد، عنوان کرد: در زمانی که این اتفاق رخ داد آب های زیر زمینی به همراه فاضلاب از مسیر خود خارج شده و وارد یکی از چاههای آب مصرفی شده بود.

وی با اشاره به همه گیر شدن این بیماری در میان خانواده پرسنل و نیروهای نظامی پادگان، افزود: زمانی که متوجه شدیم با فرماندار وعلوم پزشکی تماس گرفتیم و پادگان را قرنطینه کردیم و شروع به درمان کردیم.

فرمانده پادگان فنی مهندسی شهرستان بروجرد با اشاره به اینکه این پادگان از آب شهری استفاده نمی کند، بیان داشت: سیستم فاضلاب در این پادگان عمر 40 ساله دارد و متاسفانه در یک منبع رو باز پمپاژ می شود.

و اما مشکلات بهداشتی پادگانهای لرستان تنها به این مورد اخیر ختم نمی شود. مسئولان پادگان های نظامی استان لرستان در این جلسه که مجالی برای طرح مشکلات خود یافته بودند به طرح گلایه های خود پرداختند.

بیماریهای گوارشی و روده ای در کمین ساکنان پادگانها

رئیس تامین آمادگاه باباعباس شهرستان خرم آباد با اشاره به اینکه پیش بینی مقدم بر پیشگیری است، اظهار داشت: باتوجه به اینکه آب مصرفی پادگان باباعباس از سراب چنگایی تامین می شود، وجود کانال فاضلاب در امتداد این سراب موجب شده است فاضلاب به سراب چنگایی نشت کند.

سرهنگ دوم قدرت شکرزاده خاطرنشان کرد: با توچه به اینکه آب روستای عسکر آباد، مجتمع کوشت و همینطور این پادگان از آب سراب چنگایی تامین می شود وجود کانال فاضلاب در کنار این سراب باعث شده که کسانی که از این آب استفاده می کنند دچار بیماری های دستگاه گوارشی و روده ای شوند.

وی با ابراز تاسف از این وضعیت موجود، یادآور شد: در فصل زمستان مسیر فاضلاب از مسیر خود خارج می شود و وارد سراب چنگایی می شود.

پرداخت مبالغ هنگفت به آب و فاضلاب خدماتی در پی نداشته است

رئیس تامین آمادگاه باباعباس شهرستان خرم آباد با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این زمینه عنوان کرد: یکی از اقداماتی که ما در حال انجام آن بودیم احداث یک حلقه چاه در این پادگان توسط دستگاه چاه زنی بود که متاسفانه به علت عدم واگذاری امکانات برای فعال کردن این چاه این پروژه هم ناتمام باقی مانده است.

سرهنگ دوم شکرزاده ادامه داد: ما هزینه زیادی برای دفع فاضلاب پرداخت می کنیم و تقریبا برای هر فیش مبلغ 1میلیون و 700هزار تومان هزینه می کنیم و مبالغ هنگفتی پرداخت می کنیم ولی عملا هیچ گونه خدماتی به ما داده نمی شود.

وی با بیان اینکه ما مجبور هستیم که خودمان برای اجرای این پروژه ها پیمانکار استخدام کنیم، یادآور شد: متاسفانه مجاورت لوله های آب و فاضلاب در کنار همدیگر و فرسوده و قدیمی و سیمانی بودن لوله های آب و فاضلاب و تلاقی این دو باهم باعث بروز مشکلات زیادی در این زمینه شده است.

رئیس تامین آمادگاه باباعباس شهرستان خرم آباد همچنین با تشریح راهکارهای لازم در این زمینه، خواستار کمک به تکمیل چاه آب شرب این پادگان که نیمه کاره مانده است شد.

وی با تاکید بر اینکه واگذاری کلر برای جلوگیری از مشکل آب می تواند کمک بخش باشد، همچنین پیشنهاد کرد: کانال فاضلاب مجاور کانالهای آب را ایزوله کنند و از لوله های 50 اینچ و با فاصله 20 متر از لوله های آب شرب استفاده کنند.

شکرزاده همچنین با اشاره به مشکل عدم دفع زباله در این پادگان، عنوان کرد: علیرغم اینکه ماهانه مبلغی برای ارائه خدمات شهرداری پرداخت می شود ولی زباله های پادگان بیش از یک هفته تا 10 روز در محل پادگان باقی می مانند.

مشکل تامین آب شرب در پلیس راه خرم آباد

معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی لرستان نیز در این زمینه با تایید اظهارات مطرح شده، اظهار داشت: متاسفانه نیروی انتظامی این استان نیز در این زمینه با مشکل مواجه است.

سرهنگ غلام عباس غلامزاده با تشریح مشکلات موجود در این زمینه، عنوان کرد: نیروی انتظامی لرستان نیز در پلیس راه خرم آباد و همچنین قرارگاه شهید ماسوری نیز مشکل تامین آب شرب دارد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه این دو محل نیز در مسیر ورودی شهر هستند عدم وجود آب شرب بهداشتی برای مسافران و رانندگان مشکلاتی را نیز به همراه دارد.

معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی لرستان همچنین به مشکل تخلیه زباله در برخی قرارگاههای این نیرو اشاره کرد و خواستار پیگیری شهرداری ها شد.

تاکید بر حل سریع مشکل آب پادگانهای لرستان

استاندار لرستان که تا این لحظه شنونده این اظهارات بود با ابراز تاسف و نگرانی در این زمینه، گفت: من تاکنون این مشکلات را نمی دانستم وگرنه برای حل آن تمام تلاش خود را انجام می دادم.

سید حسین صابری از همه مسئولان پادگانها خواست مشکلات خود را در اسرع وقت به وی اطلاع دهند، عنوان کرد: از این به بعد برای رفع مشکلات موجود در پادگانهای استان بازدیدهای سرزده خواهم داشت.

وی با تاکید بر اینکه کسانی که در پادگانها و مجموعه سازمانی زندگی می کنند از نسل جوان و توانمند جامعه هستند، یادآور شد: در این گونه اماکن کنترل همه جانبه وبه صورت دورهای (ماهی یک بار ) و آزمایشات کامل آب و موادغذایی باید صورت گیرد.

استاندار لرستان با اشاره به وجود صدها بیماری در آب های آلوده، خاطرنشان کرد: بیماری ها در آب و مواد غذایی آلوده رشد می کنند که ضرورت دارد با همکاری آب و فاضلاب استان به این مشکل به طور سریع رسیدگی شود و هر جایی که مشکوک به آلودگی بود کارهای لازم را انجام داده و یا چاه را از چرخه خارج و تغییر کاربری داده شود.

صابری با تاکید بر اینکه در هر مقطعی از زمان و به تناسب جمعیت و نیروی انسانی در پادگان باید از نیروهای کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در رشته های بهداشتی استفاده شود، عنوان کرد: همچنین نظارت بر مواد غذایی و آشپزخانه های موجود در پادگانها باید در دستور کار قرار گیرد.

شاید نگاشتن مطالب کمی از ناراحتی مان را کاهش دهد ولی امیدواریم روزی این نگرانیها با حل مشکلات موجود رفع شود و توجه به این نیروها به عنوان اینکه این افراد نیروهای نظامی، انتظامی و متخصصان جوان این عرصه سرمایه هایی هستند که باید بیش از این مورد توجه قرار گیرند.

رخ دادن اپیدمی عجیبی که 467 نفر از ساکنان پادگان و خانه های سازمانی پادگان فنی مهندسی بروجرد را روانه بیمارستان کرد موجب شد تا زنگ خطری در زمینه بهداشتی نبودن آب شرب در پادگانهای لرستان به صدا درآید.
به گزارش خبرنگار مهر در خرم آباد، وقتی در جریان جلسه شورای سلامت این بار شاهد برخی اظهارات در زمینه مشکلات بهداشتی پادگانهای لرستان بودیم علاوه برمتاثر شدن تنها توانستیم نگارنده چندین خط از این مسئله مهم در پادگانهای لرستان باشیم تا امید داشته باشیم گوش شنوایی برای شنیدن پیدا می شود.

وقتی آب ناسالم 467 بیمار می آفریند/ شرح حادثه عجیب پادگان فنی مهندسی بروجرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان عصر پنجشنبه در جلسه شورای سلامت استان اظهار داشت: در تاریخ 13 اردیبهشت ماه سال جاری اعلام اپیدمی به علت مصرف آب آلوده در پادگان فنی مهندسی بروجرد به دست ما رسید که در همان ساعات اولیه که به ما خبر داده شد معاونت بهداشتی برای بررسی علت این حادثه به محل اعزام شد.

قدرت الله شمس خرم آبادی ادامه داد: علایم این بیماری دل درد، تب، تهوع، دل پیچه و اسهال و استفراغ بود که متاسفانه تعداد 467 نفر آلوده به این بیماری شده بودند.

وی با اشاره با اعزام تیم پزشکی و کارشناسی برای بررسی حادثه، یادآور شد: با بررسی هایی که انجام شد منبع این بیماری را آلودگی آب آشامیدنی این پادگان تشخیص داده شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان علت آلودگی آب این پادگان را سهل انگاری در تاسیسات آبی و از رده خارج شدن چاههای آب مصرفی این پادگان اعلام کرد و بیان داشت: این اتفاق در واقع هشداری بود که ما را متوجه آن کرد که بر همه اصول بهداشتی و سالم سازی آب، کنترل و دفع بهداشتی فاضلاب، زباله ها و نظارت بر بهداشت عمومی و غذایی در آشپزخانه های جمعی دقت و کنترل کیفی داشته باشیم تا شاهد اینگونه بیماری ها نباشیم.

دکتر شمس خرم آبادی با اشاره به در دست اجرا بودن طرح موسوم به “طرح امام رضا(ع)” در پادگانهای کشور، افزود: این طرح در کلیه نیروهای مسلح در حال اجراست که باید اجرای این طرح در پادگانهای استان لرستان نیز پیگیری شود.

نشت فاضلاب به آب شرب ساکنان پادگان فنی مهندسی بروجرد!

فرمانده پادگان فنی مهندسی شهرستان بروجرد نیز در این جلسه با تشریح حادثه رخ داده در این پادگان نظامی، عنوان کرد: متاسفانه پادگان بروجرد به همراه مجموعه سازمانی از آب شرب استفاده نمی کنند و آب مصرفی و آشامیدنی آنها از آب چاه است.

سرتیب دوم خداکرم موسوی با بیان اینکه در حال حاضر 5 حلقه چاه در این پادگان وجود دارد، عنوان کرد: در زمانی که این اتفاق رخ داد آب های زیر زمینی به همراه فاضلاب از مسیر خود خارج شده و وارد یکی از چاههای آب مصرفی شده بود.

وی با اشاره به همه گیر شدن این بیماری در میان خانواده پرسنل و نیروهای نظامی پادگان، افزود: زمانی که متوجه شدیم با فرماندار وعلوم پزشکی تماس گرفتیم و پادگان را قرنطینه کردیم و شروع به درمان کردیم.

فرمانده پادگان فنی مهندسی شهرستان بروجرد با اشاره به اینکه این پادگان از آب شهری استفاده نمی کند، بیان داشت: سیستم فاضلاب در این پادگان عمر 40 ساله دارد و متاسفانه در یک منبع رو باز پمپاژ می شود.

و اما مشکلات بهداشتی پادگانهای لرستان تنها به این مورد اخیر ختم نمی شود. مسئولان پادگان های نظامی استان لرستان در این جلسه که مجالی برای طرح مشکلات خود یافته بودند به طرح گلایه های خود پرداختند.

بیماریهای گوارشی و روده ای در کمین ساکنان پادگانها

رئیس تامین آمادگاه باباعباس شهرستان خرم آباد با اشاره به اینکه پیش بینی مقدم بر پیشگیری است، اظهار داشت: باتوجه به اینکه آب مصرفی پادگان باباعباس از سراب چنگایی تامین می شود، وجود کانال فاضلاب در امتداد این سراب موجب شده است فاضلاب به سراب چنگایی نشت کند.

سرهنگ دوم قدرت شکرزاده خاطرنشان کرد: با توچه به اینکه آب روستای عسکر آباد، مجتمع کوشت و همینطور این پادگان از آب سراب چنگایی تامین می شود وجود کانال فاضلاب در کنار این سراب باعث شده که کسانی که از این آب استفاده می کنند دچار بیماری های دستگاه گوارشی و روده ای شوند.

وی با ابراز تاسف از این وضعیت موجود، یادآور شد: در فصل زمستان مسیر فاضلاب از مسیر خود خارج می شود و وارد سراب چنگایی می شود.

پرداخت مبالغ هنگفت به آب و فاضلاب خدماتی در پی نداشته است

رئیس تامین آمادگاه باباعباس شهرستان خرم آباد با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این زمینه عنوان کرد: یکی از اقداماتی که ما در حال انجام آن بودیم احداث یک حلقه چاه در این پادگان توسط دستگاه چاه زنی بود که متاسفانه به علت عدم واگذاری امکانات برای فعال کردن این چاه این پروژه هم ناتمام باقی مانده است.

سرهنگ دوم شکرزاده ادامه داد: ما هزینه زیادی برای دفع فاضلاب پرداخت می کنیم و تقریبا برای هر فیش مبلغ 1میلیون و 700هزار تومان هزینه می کنیم و مبالغ هنگفتی پرداخت می کنیم ولی عملا هیچ گونه خدماتی به ما داده نمی شود.

وی با بیان اینکه ما مجبور هستیم که خودمان برای اجرای این پروژه ها پیمانکار استخدام کنیم، یادآور شد: متاسفانه مجاورت لوله های آب و فاضلاب در کنار همدیگر و فرسوده و قدیمی و سیمانی بودن لوله های آب و فاضلاب و تلاقی این دو باهم باعث بروز مشکلات زیادی در این زمینه شده است.

رئیس تامین آمادگاه باباعباس شهرستان خرم آباد همچنین با تشریح راهکارهای لازم در این زمینه، خواستار کمک به تکمیل چاه آب شرب این پادگان که نیمه کاره مانده است شد.

وی با تاکید بر اینکه واگذاری کلر برای جلوگیری از مشکل آب می تواند کمک بخش باشد، همچنین پیشنهاد کرد: کانال فاضلاب مجاور کانالهای آب را ایزوله کنند و از لوله های 50 اینچ و با فاصله 20 متر از لوله های آب شرب استفاده کنند.

شکرزاده همچنین با اشاره به مشکل عدم دفع زباله در این پادگان، عنوان کرد: علیرغم اینکه ماهانه مبلغی برای ارائه خدمات شهرداری پرداخت می شود ولی زباله های پادگان بیش از یک هفته تا 10 روز در محل پادگان باقی می مانند.

مشکل تامین آب شرب در پلیس راه خرم آباد

معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی لرستان نیز در این زمینه با تایید اظهارات مطرح شده، اظهار داشت: متاسفانه نیروی انتظامی این استان نیز در این زمینه با مشکل مواجه است.

سرهنگ غلام عباس غلامزاده با تشریح مشکلات موجود در این زمینه، عنوان کرد: نیروی انتظامی لرستان نیز در پلیس راه خرم آباد و همچنین قرارگاه شهید ماسوری نیز مشکل تامین آب شرب دارد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه این دو محل نیز در مسیر ورودی شهر هستند عدم وجود آب شرب بهداشتی برای مسافران و رانندگان مشکلاتی را نیز به همراه دارد.

معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی لرستان همچنین به مشکل تخلیه زباله در برخی قرارگاههای این نیرو اشاره کرد و خواستار پیگیری شهرداری ها شد.

تاکید بر حل سریع مشکل آب پادگانهای لرستان

استاندار لرستان که تا این لحظه شنونده این اظهارات بود با ابراز تاسف و نگرانی در این زمینه، گفت: من تاکنون این مشکلات را نمی دانستم وگرنه برای حل آن تمام تلاش خود را انجام می دادم.

سید حسین صابری از همه مسئولان پادگانها خواست مشکلات خود را در اسرع وقت به وی اطلاع دهند، عنوان کرد: از این به بعد برای رفع مشکلات موجود در پادگانهای استان بازدیدهای سرزده خواهم داشت.

وی با تاکید بر اینکه کسانی که در پادگانها و مجموعه سازمانی زندگی می کنند از نسل جوان و توانمند جامعه هستند، یادآور شد: در این گونه اماکن کنترل همه جانبه وبه صورت دورهای (ماهی یک بار ) و آزمایشات کامل آب و موادغذایی باید صورت گیرد.

استاندار لرستان با اشاره به وجود صدها بیماری در آب های آلوده، خاطرنشان کرد: بیماری ها در آب و مواد غذایی آلوده رشد می کنند که ضرورت دارد با همکاری آب و فاضلاب استان به این مشکل به طور سریع رسیدگی شود و هر جایی که مشکوک به آلودگی بود کارهای لازم را انجام داده و یا چاه را از چرخه خارج و تغییر کاربری داده شود.

صابری با تاکید بر اینکه در هر مقطعی از زمان و به تناسب جمعیت و نیروی انسانی در پادگان باید از نیروهای کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در رشته های بهداشتی استفاده شود، عنوان کرد: همچنین نظارت بر مواد غذایی و آشپزخانه های موجود در پادگانها باید در دستور کار قرار گیرد.

شاید نگاشتن مطالب کمی از ناراحتی مان را کاهش دهد ولی امیدواریم روزی این نگرانیها با حل مشکلات موجود رفع شود و توجه به این نیروها به عنوان اینکه این افراد نیروهای نظامی، انتظامی و متخصصان جوان این عرصه سرمایه هایی هستند که باید بیش از این مورد توجه قرار گیرند.

-- حسنی ، Jun 27, 2009 در ساعت 05:21 AM