رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۰ خرداد ۱۳۸۸

اعلام نظر مراجع در مورد کاندیداها

برخی مراجع تقلید با صدور بیانیه‌هایی حمایت خود از یک نامزد مشخص در انتخابات ریاست جمهوری ایران را رد کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت‌الله مکارم شیرازی، نوری همدانی، صافی گلپایگانی، سبحانی و جوادی آملی از جمله مراجع تقلیدی هستند که در بیانیه‌های جداگانه‌ای اعلام کرده‌اند از شخص خاصی در انتخابات ریاست جمهوری حمایت نمی‌کنند.

خبرگزاری کار ایران (ایلنا) نیز از حمایت آیت‌الله صانعی، از نامزدی میرحسین موسوی خبر داد.

این بیانیه‌ها در پی انتشار اخباری مبنی بر حمایت مراجع تقلید از برخی نامزدهای ریاست جمهوری صادر شده‌است.

دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی اعلام کرده‌است، آنچه در برخی از رسانه‌ها یا سایت‌های اینترنتی درباره نفی یا اثبات کاندیدایی از سوی ایشان آمده صحیح نیست.

به گزارش تارنمای خبری شهاب‌نیوز، یکی از سایت‌های حامی دولت روز گذشته ادعا کرده بود آیت‌الله مکارم شیرازی از کاندیداتوری محمود احمدی‌نژاد حمایت کرده‌است.

تارنمای «آینده» از مخالفت ۱۹ نفر از اعضای مخالف جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با حمایت از محمود احمدی‌نژاد خبر داد

دفتر آیت‌الله حسین نوری همدانی نیز طی اطلاعیه‌ای تصریح کرده‌است که این مرجع تقلید از هیچ‌یک از نامزدها حمایت نکرده‌است. این اطلاعیه «شایعات» منتشر شده مبنی بر پشتیبانی و حمایت آیت‌الله نوری همدانی از بعضی نامزدهای دور دهم ریاست جمهوری را تکذیب کرده‌است.

از سوی دیگر تارنمای «آینده» از مخالفت ۱۹ نفر از اعضای مخالف جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با حمایت از محمود احمدی‌نژاد خبر داد.

در پی انتشار این لیست، دفتر آیت‌الله حسینی بوشهری، نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با صدور اطلاعیه‌ای بر حمایت این استاد حوزه علمیه قم از محمود احمدی‌نژاد تأکید کرد.

در این اطلاعیه آمده‌است: «رأی اکثریت اعضای جامعه مدرسین در حمایت از آقای دکتر محمود احمدی‌نژاد همچنان مورد تائید و تأکید ایشان بوده و هست.»

محمد خامه‌یار، معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نیز از برخورد مراجع قانونی با انتشاردهندگان این لیست خبر داد. وی در گفتگو با خبرگزاری فارس، انتشار این لیست را اقدامی «غیراخلاقی، غیرواقعی و غیرحرفه‌ای» برشمرد و گفت: مسئولان سایت مذکور باید در مورد منبع این خبر توضیح دهند.

برخی اعضای جامعه مدرسین که اسامی آن‌ها در این لیست ذکر شده بود، با اعلام اینکه رأی گیری جامعه مدرسین به صورت «محرمانه» و «مکتوب» بوده‌است، این خبر را تکذیب کرده‌اند.

دهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران ۲۲ خرداد ماه برگزار می‌شود. محمود احمدی‌نژاد، محسن رضایی، مهدی کروبی و میرحسین موسوی نامزدهایی هستند که صلاحیت آن‌ها برای حضور در این دوره از انتخابات تأئید شده‌است.

Share

نظرهای خوانندگان

دیگر کسی برای نظر این علمای عظام ! تره هم خورد نمی کند

-- ایرانی ، May 31, 2009 در ساعت 11:23 AM