رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۷ خرداد ۱۳۸۸

بازداشت یک فعال انتخاباتی اصلاح‌طلب

عماد بهاور، عضو هسته مرکزی «پویش حمایت از خاتمی و موسوی» و فعال انتخاباتی، روز گذشته از سوی ماموران دادگاه انقلاب در تهران بازداشت شد.

هسته مرکزی «پویش حمایت از خاتمی و موسوی» با اعلام این خبر گزارش کرده است که ماموران، بدون نشان دادن حکم بازداشت آقای بهاور، منزل شخصی وی را تفتیش و وسائل شخصی‌اش را توقیف کردند.

هسته مرکزی «پویش»، بازداشت این عضو خود را «غیرقانونی، نامتعارف و پرشائبه» دانسته و آن را «به شدت» محکوم کرده است.

در اطلاعیه‌ این «پویش»، از مقام‌های قضایی خواسته شده است که آقای بهاور را فوری آزاد کنند.

هسته مرکزی «پویش» در اطلاعیه خود تصریح کرده است: «این اقدامات غیرقانونی و ایذایی در عزم و امید ایرانیان برای آفرینش حماسه انتخاباتی دیگری خللی ایجاد نخواهد کرد.»

در پیوند بازداشت این فعال انتخاباتی، کانون مدافعان حقوق بشر نیز اعلام کرده است که محمد سیف‌زاده، دبیر «کمیته انتخابات آزاد، سالم و عادلانه» به دادگاه احضار شده است.


عماد بهاور

آقای سیف‌زاده براساس اعلام کانون مدافعان، تا امروز فرصت داشت به دادگاه انقلاب مراجعه کند.

«کمیته دفاع از انتخابات آزاد، سالم و عادلانه» به ابتکار کانون مدافعان حقوق بشر که اداره آن بر عهده شیرین عبادی است با هدف «اعلام ضوابطی دقیق و مشخص برای چگونگی انتخابات آزاد، سالم و عادلانه» در ایران تشکیل شده است.

این کمیته در شرایطی فعالیت خود را آغاز کرده است که برخی از نامزد‌های ریاست جمهوری نسبت به برگزاری بی‌طرفانه انتخابات ابراز تردید کرده‌اند.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی دو نامزد ریاست جمهوری هستند که با تشکیل «کمیته صیانت از آراء» قصد دارند بر روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران نظارت کنند. تشکیل این کمیته با مخالفت شورای نگهبان مواجه شده است.

دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران ۲۲ خرداد ماه سال‌جاری برگزار می‌شود.

Share