رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۵ خرداد ۱۳۸۸

نمایش فیلم کیارستمی در فستیوال ادینبورا

شصت و سومین فستیوال بین‌المللی فیلم ادینبورا که از ۱۷ تا ۲۸ ژوئن در شهر تاریخی ادینبورا پایتخت اسکاتلند برگزار می‌شود، امسال سه فیلم از سینماگران ایرانی را در برنامه‌های خود گنجانده است.

فیلم «شیرین» ساخته عباس کیارستمی که برای نخستین بار در فستیوال فیلم کن سال گذشته نمایش داده شد، در این فستیوال به نمایش درمی‌آید.

«شیرین» اثر تجربی و آوانگارد کیارستمی است که واکنش تعداد زیادی از بازیگران زن ایرانی را در برابر پرده سینما تصویر کرده است.

فیلم «چراغی در مه» ساخته پناه برخدا رضایی، فیلم دیگری از سینمای ایران است که در فستیوال ادینبورا نمایش داده می‌شود.


نمایی از فیلم «شیرین»

این فیلم داستان زن بیوه‌ای است که با پدر بیمارش در ارتفاعات شمال ایران زندگی می‌کند و زندگی‌شان را با تهیه و فروش ذغال می‌گذرانند.

این فیلم نخستین فیلم بلند کارگردان آن است که با ریتمی آرام و شاعرانه، زندگی یک زن جوان و تنهای روستایی را تصویر کرده است.

فیلم مستند کوتاه دیگری هم از ایران در فستیوال ادینبورا شرکت دارد به نام «بمب نارنجی» از ماجد نیسی.

فستیوال فیلم ادینبورا روز ۱۷ ژوئن با نمایش فیلم «بیا بریم» ساخته سم مندز فیلمساز بریتانیایی آغاز می‌شود و تا ۲۸ ژوئن ادامه خواهد داشت.

Share

نظرهای خوانندگان

فیلم آقای کیارستمی - شیرین - یک فیلم زیرزمینی است زیرا همه صحنه های آن به گفته بازیگران آن در زیر زمین خانه کارگردان فیلمبرداری شده است/ بنا براین قبل از قبادی که ادعا کرده است >کسی از گربه های ایرانی خبر ندارد> اولین زیر زمینی و بدون مجوز را ساخته است/ عباس یاری

-- عباس یاری ، May 26, 2009 در ساعت 10:15 AM