رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۳ خرداد ۱۳۸۸

رضایی از انتقادها علیه احمدی‌نژاد دفاع کرد

محسن رضایی نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باردیگر گفت که ادامه مسیر محمود احمدی‌نژاد، ایران را به «پرتگاه» می‌برد.

به گزارش ایرنا، آقای رضایی که امروز یکشنبه به مناسبت سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، با دفاع از انتقاد‌هایی که طی روز‌های گذشته متوجه دولت محمود احمدی‌نژاد کرده است، افزود: «ادامه مسیر دکتر احمدی‌نژاد ما را به پرتگاه می‌برد.»

اظهارات این نامزد ریاست جمهوری در پاسخ به سئوال خبرنگاری که از وی پرسید «شما دیگر اعتقادی به این جمله ندارید؟»، عنوان شد.

آقای رضایی چندی پیش در جریان یک کنفرانس خبری با ابراز نگرانی از تداوم ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد هشدار داده بود که دولت نهم، جمهوری اسلامی را به «پرتگاه» می‌برد.

آقای احمدی‌نژاد که خود نیز برای دومین بار نامزد انتخابات ریاست جمهوری شده است، روز گذشته در واکنش به این انتقاد‌ها اظهار داشت که در مناظره‌های انتخاباتی «افشاگری‌» خواهد کرد.

رئیس جمهوری ایران، سه نامزد انتخابات را متهم کرد که در اظهارات خود، دولت را «تخریب» می‌کنند.


جلسه پرسش و پاسخ محسن رضایی با خبرنگاران داخلی و خارجی در خبرگزاری مهر

آیت‌الله علی خامنه‌ای نیز که از هفته گذشته اظهارات صریحی درباره انتخابات ریاست جمهوری ایراد می‌کند، امروز یکشنبه خطاب به نامزد‌های انتخاباتی گفت حرف‌هایی نزنند که موجب «دلخوشی دشمنان» شود.

آقای خامنه‌ای پیش‌تر اظهار داشته بود که بسیاری از حرف‌های نامزد‌های انتخاباتی درباره وضعیت ایران «واقعیت» ندارد.

با این حال محسن رضایی در دفاع از آنچه که درباره دولت احمدی‌نژاد گفته بود، امروز باردیگر تصریح کرد که اظهاراتش مبتنی بر «تحلیلی عمیق از وضعیت کشور» است و همچنان به آن اعتقاد دارد.

وی در عین حال تاکید کرد که مخالف ورود نیروهای نظامی به مناقشه‌های سیاسی است.

دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران ۲۲ خرداد ماه بزگرار خواهد شد.
محسن رضایی و محمود احمدی‌نژاد دو نامزد محافظه‌کاری هستند در این دوره از انتخابات حضور دارند.

مهدی کروبی و میرحسین موسوی دیگر نامزد‌های انتخابات، در برنامه‌های تبلیغاتی خود انتقاد‌های تندی متوجه عملکرد دولت نهم می‌کنند. آقای احمدی‌نژاد گفته است که نامزد‌ها نمی‌توانند «حرف‌های» خود را ثابت کنند.

Share


در همین رابطه:
هشدار احمدی‌نژاد به نامزد‌های انتخابات
«مسير فعلی ادامه‌ يابد، به پرتگاه می‌رويم»