رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۳ خرداد ۱۳۸۸

اعتراض به رد صلاحیت اکبر اعلمی

ستاد انتخاباتی اکبر اعلمی به دنبال رد صلاحیت وی از سوی شورای نگهبان، با صدور بیانیه‌ای، نسبت به این اقدام اعتراض کرد.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، رضا جلالی سخنگو و رئیس ستاد انتخاباتی آقای اعلمی، به نمایندگی از سوی اعضا و دست‌اندرکاران ستاد انتخاباتی وی، این بیانیه را صادر کرده است.

این بیانیه، با انتقاد از روند بررسی صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان، تأکید کرده است: «آقای اعلمی واجد همه شرایط مذکور در قانون انتخابات برای احراز صلاحیت نامزدی ریاست جمهوری می‌باشد.»

حامیان نماینده پیشین تبریز در مجلس در ادامه آورده‌اند: «حضور یک ماهه اعلمی در میدان رقابت‌های ریاست جمهوری و روشنگری‌های مشفقانه او، به مصداق پیمودن ره صد ساله در یک شب، نقاب از چهره واقعی بسیاری از مدعیان برداشت.»

این بیانیه همچنین از «کاندیداهای متصل به ثروت و قدرت که با صرف ارقام نجومی و اتصال به منابع قدرت و اشخاص صاحب نفوذ خود را تبلیغ کرده و برای خویش اعتبار کسب می‌کنند» نیز انتقاد کرده است.


اعضای ستاد نماینده سابق مردم تبریز در مجلس از شورای نگهبان درخواست کرده‌اند تا زمینه ورود وی را به رقابت‌های انتخاباتی فراهم کند.

آقای اعلمی پیش‌تر گفته بود که کارنامه اخلاقی و اقتصادی‌اش معلوم است و بعید می‌داند که شورای نگهبان وی را رد صلاحیت کند.

اکبر اعلمی یکی از نمایندگان پیشین شهر تبریز در مجلس شورای اسلامی بود. صلاحیت وی سال گذشته در جریان برگزاری انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی رد شد.

آقای اعلمی به طور مستقل در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز ثبت‌نام کرده بود که چهارشنبه گذشته از سوی شورای نگهبان به همراه رفعت بیات و قاسم شعله‌سعدی دیگر نمایندگان پیشین مجلس صلاحیتش تائید نشد.

این نماینده مجلس ۲۵ فرودین ماه سال گذشته در نطق پیش از دستور مجلس هفتم از عملکرد شورای نگهبان به شدت انتقاد کرده بود.

Share


در همین رابطه:
تائید صلاحیت چهار داوطلب ریاست جمهوری

نظرهای خوانندگان

این دسته ازسایه خودشان هم میترسند jh چه رسد به اعلمی!.
داوید - تنه نزن

-- داوید ، May 24, 2009 در ساعت 12:15 PM