رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۸

نگرانی از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای

هیلاری کلینتون وزیرخارجه آمریکا می‌گوید دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای، منجر به «مسابقه تسلیحاتی» در خاورمیانه می‌شود.

به گزارش آسوشیتدپرس، خانم کلینتون امروز چهارشنبه در کمیته سنای ایالات متحده این اظهارات را مطرح کرد.

وی با تاکید بر مخالفت دولت اوباما با دستیابی جمهوری اسلامی به سلاح اتمی، ایران هسته‌ای را «تهدیدی فوق‌العاده» نامید.

وزیرخارجه آمریکا در عین حال افزود که تلاش‌های دیپلماتیک واشینگتن در راستای ترغیب ایران به توقف این نوع فعالیت‌هاست.

این اظهارات در شرایطی اعلام شد که محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری ایران امروز از آزمایش موشکی جدید ایران خبر داد.

تلاش گروه‌های تروریستی در دستیابی به سلاح هسته‌ای، از دیگر نگرانی‌های آمریکا بود که از سوی کلینتون ابراز شد.


عکس از AP

وی ادامه داد که آمریکا تلاش می‌کند مقام‌های ایران را ترغیب کند که دستیابی آنها به سلاح هسته‌ای، امنیت‌شان را کاهش می‌دهد.

خانم کلینتون همچنین گفت که با توجه به انتخابات ریاست جمهوری در ایران، وی انتظار ندارد این کشور وارد مذاکره برای توقف فعالیت‌های هسته‌ای خود شود.

با این حال وی اظهار داشت که دولت آمریکا به تلاش‌های دیپلماتیک خود در خصوص ایران ادامه می‌دهد.

گزارش دیگری نیز حاکی است مقام‌های دولت آمریکا با تائید آزمایش موشکی ایران، اعلام کرده‌اند که جزئیات آن را بررسی می‌کنند.

دو مقام رسمی آمریکا که نخواسته‌اند نامشان فاش شود، گفته‌اند که به نظر می‌رسد این آزمایش، موفقیت‌آمیز بوده است.

Share

نظرهای خوانندگان

نارضايتي جمعي از مردم خرمشهر از بي‌توجهي مسئولان
مردم این شهر با اشاره به خون پاک ريخته شده مدافعین این شهر، معتقدند آن عزیزان نیز در قلوب پاک خود، خرمي و آبادي اين شهر را مي‌خواستند و این در حالی است که امروز جاي جاي خرمشهر، زخمي است و نياز به مسئولان فداکار، با روحيه جهادي و ساده‌زيستي مدافعان و فاتحان اين شهر قهرمان دارد.
جمعي از شهروندان خرمشهري، خواستار تحريم برنامه‌هاي جشن‌هاي آزادسازي خرمشهر به دليل بي‌توجهي مسئولان و استمرار مشکلات اين شهر شدند.

بنا به گزارش خبرنگار «تابناک»، از خرمشهر خبر مي‌رسد، برخي از شهروندان اين شهر با فرستادن پيامک، از ديگر شهروندان اين شهر مي‌خواهند در اعتراض به وضع موجود و بي‌تفاوتي مسئولان نسبت به اوضاع پديد آمده، مراسم جشن‌هاي سالروز آزادسازي خرمشهر را تحريم کنند.

اين در حالي است که اين پيامک‌ها که از تلفن‌هاي شرکت خدمات ايرانسل فرستاده مي‌شود، براي خبرنگاران و برخي از مسئولان نيز فرستاده شده است.

از سوي ديگر، گزارش‌هاي دريافتي، حاکي از آن است که در سال‌هاي اخير، استقبال مردم خرمشهر از مراسم جشن‌هاي سالروز آزادسازي اين شهر به دلیل همین مشکلات، کمتر از قبل بوده که به عنوان مثال در يکي از این موارد، مشکلات پدید آمده در اين شهر و بروز اين وضعيت، واکنش فرمانده وقت نيروي زميني سپاه را نيز در پی داشت.

بنابر اين گزارش، با وجود اينکه رهبر انقلاب، چند سال پيش در توصيه‌اي نوشته بودند، برويد خرمشهر را بسازيد، بندر آن را آباد و به کار مردم رسيدگي کنيد، همچنان خبري از گشايش يک طرح عمراني در منطقه نيست و خرمشهر همچنان 21 سال پس از بازسازي و 27 سال پس از آزادي، با روزهاي پيش از جنگ خود نيز، دهه‌ها فاصله دارد.

گفتنی است مردم این شهر با اشاره به خون پاک ريخته شده مدافعین این شهر، معتقدند آن عزیزان نیز در قلوب پاک خود، خرمي و آبادي اين شهر را مي‌خواستند و این در حالی است که امروز جاي جاي خرمشهر، زخمي است و نياز به مسئولان فداکار، با روحيه جهادي و ساده‌زيستي مدافعان و فاتحان اين شهر قهرمان دارد.
نظرات بینندگان:
بابنده تماس بگیرید،زندگی من وخانواده ام بهترین سوژه یک سریال داستانی جذاب ازیک خانواده ایثارگراهل جزیره مینو
درخرمشهراست.بایدفیلم مارابسازیدو آنچه برماگذشت رابه ملت نشان دهید تا
آنان ازدولت بخواهند که آبادی شهرهای
مارابرگردانند
مردم این شهر فلک زده هر کاری بکنند حق دارند بسیار کار به جایی میکنند
پس تقواكجارفته ؟ براي بدست آوردن راْي به اين كارها متوسل شده ايد؟ ايا خود او بركارشمانظارتي دارند ؟ آياچنين تخريبي كه شمابراي دولت نهم انجام داده ايد آنزمان براي دوم خرداديها وسكولارهاانجام داديد؟
اینها همه سیاسی و برای خدشه دارکردن دولت درنزدیکی انتخابات است!!شما ها هم که منتظرفرصتین!!!!!!همیشه خرمشهر اینجوربوده حالا چی شده که الان یادتون اومده!! یک خرمشهری
من از انجمله هم وطنانی هستم که در دوران جنگ با خانواده در خرمشهر و ابادان و اهواز در بدترین شرایط زندگی و مبارزه کردیم اما انجا را ترک نکردیم. باعث تاسف است که پس از جنگ به یل نابسامانی های زیاد مجبور به ترک آنجا شدیم. براستی این است جواب آنهمه فداکاری و شهید (فرزانه از شیراز)
خرمشهر اينچنيني نماد خوزستان و ايلام «ويران و فراموش شده» است.
دوستان عزيز اصول گرا پيشنهاد ميكنم يك بار ديگه مطلب رو بخونيد چون اصلا صحبت از سه سال و چهار سال نيست صحبت از جنگ به اينوره...بجاي سياسي كردن قضيه بفكر مردم مظلوم خوزستان باشيم........
فکر می کنم مسئولین فراموش کرده اند که خرمشهر هم از شهرهای ایران است.واقعا به آنها تبریک می گویم که اینقدر بفکر مردم درد کشیده این شهر هستند.تبریک , تبریک !!!

-- ایرانی ، May 21, 2009 در ساعت 06:00 PM

اعضاي ستاد احمدي نژاد، در لرستان خانه به خانه مي روند و به ساكنين آن مي گويند كه شما نامه به آقاي احمدي نژاد داده بوديد؟ ‌سپس تراول چک ٥٠ هزار توماني به آنها تحويل مي دهند”. و مي گويند: ” ‌٨٠ هزار تومان هم بعد از انتخابات به در خانه آنها آورده مي شود”

به گزارش جمهوريت از پلدختر ” اعضاي ستاد احمدي نژاد، در اين شهر خانه به خانه مي روند و به ساكنين آن مي گويند كه شما نامه به آقاي احمدي نژاد داده بوديد؟ ‌سپس تراول چک ٥٠ هزار توماني به آنها تحويل مي دهند”.

اين منبع آگاه مي افزايد:” خانواده هايي كه هيچ نامه اي هم به دفتر آقاي احمدي نژاد نداده اند، اين پول را دريافت مي كنند”.

گفته مي شود اعضاي ستاد احمدي نژاد، ضمن تحويل تراول چك ٥٠ هزار توماني، به خانواده هاي پل دختر مي گويند: ” ‌٨٠ هزار تومان هم بعد از انتخابات به در خانه آنها آورده مي شود”

لينك دقيق منبع:

-- پل ریخته..پل دختر.....پولدار میشه ...به همت انعکاس گزارش ز ، May 21, 2009 در ساعت 06:00 PM