رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۸

افزایش انتقاد‌ مقام‌های ایرانی از آمریکا

انتقاد مقام‌های ایران از آمریکا یک روز پس از سخنرانی آیت‌الله علی خامنه‌ای مبنی بر «تروریست‌پروری» ایالات متحده در کردستان عراق، افزایش یافته است.

آمریکا شب گذشته اظهارات آقای خامنه‌ای را رد و اعلام کرد که ایران طی هفت سال گذشته یکی از عوامل ناامنی در عراق بوده است.


احمدی‌نژاد در سمنان (عکس از AP)

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری، علی لاریجانی رئیس مجلس و سردار اسماعیل احمدی‌مقدم رئیس پلیس ایران، امروز چهارشنبه در سخنانی باردیگر آمریکا را متهم کردند که در مرز‌های غربی و شرقی ایران علیه جمهوری اسلامی فعالیت می‌کند.

محمود احمدی‌نژاد که به استان سمنان سفر کرده است، گفت که آمریکا با حضور در افغانستان و عراق، ملت ایران را «تهدید» می‌کند.

علی لاریجانی نیز طی سخنانی در صحن علنی مجلس، آمریکا را متهم کرد که با «ادعای دروغ مبارزه با تروریسم» به شکل دیگری از تروریسم حمایت می‌کند.

آقای لاریجانی گفت که آمریکا باید «بفهمد که در این زمان در کلاس حساب حاضر شده است، نه کلاس انشا و سخنرانی.»


وی همچنین از مقام‌های واشینگتن خواست که پاسخگوی «خون‌های ریخته‌شده در سال‌های اخیر باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که باراک اوباما با به کار بردن «واژه اسرائیل کشور مستقل یهودی، خط بطلان بر ادعای تغییر خود کشیده است.»

اسماعیل احمدی‌مقدم رئیس پلیس ایران هم امروز چهارشنبه در مراسم سان و رژه رزمایش امنیت و اقتدار فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان باردیگر آمریکا را متهم کرد که از «گروهک‌های تروریستی» در جنوب شرقی ایران حمایت می‌کند.

به گفته سردار احمدی‌مقدم، آمریکا تلاش می‌کند با چنین اقداماتی بین شیعه و سنی و فارس و بلوچ در استان سیستان و بلوچستان «تفرقه» ایجاد کند.


رزمایش «امنیت و اقتدار» در زاهدان

این مقام پلیس گفت که نیروهای آمریکایی و غربی به «بهانه» مبارزه با مواد مخدر در افغانستان حضور پیدا کرده‌اند و به طور پنهانی هدایت «گروهک‌های تروریستی» را بر عهده دارند.

اظهارات روز گذشته آقای خامنه‌ای در خصوص «تروریست‌پروری» آمریکا در داخل ایران، منجر به افزایش انتقاد مقام‌های جمهوری اسلامی از دولت جدید این کشور شده است.

باراک اوباما که با شعار تغییر در آمریکا به قدرت رسید، بارها اعلام کرده که خواستار آغاز مذاکرات مستقیم با ایران است. تهران با استقبال از این تغییرات، خواستار عملیاتی شدن شعار‌های آقای اوباما شده است.

Share


در همین رابطه:
اظهارات تند احمدی‌نژاد علیه آمریکا و غرب