رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۸ شهریور ۱۳۸۸

فراخوان جهانی در حمایت از کارگران ایران

چهار فدراسیون کارگری در فراخوانی، ٢٦ ژوئن (پنجم تیر ماه) را روز اقدام جهانی اجرای عدالت برای کارگران ایران اعلام کردند.

این چهار فدراسیون کارگری که بیش از ۱۷۰ میلیون کارگر در جهان را نمایندگی می‌کنند، از اعضای خود و اتحادیه کارگران خواسته‌اند که در این روز در دفاع از حقوق کارگران و اتحادیه‌های مستقل کارگری در ایران، مقابل سفارتخانه‌ها و دفاتر نمایندگی جمهوری اسلامی در سرتاسر جهان تجمع کنند.

فدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری(ITUC)، فدراسیون بین‌المللی کارگران حمل و نقل (ITF)، اتحادیه بین‌المللی انجمن‌های کارگران بخش خدمات، هتل‌ها، رستوران‌ها و کشاورزی (IUF) و سازمان آموزش بین‌المللی(EI) چهار فدراسیونی هستند که این فراخوان را امروز سه‌شنبه منتشر کرده‌اند.

در این فراخوان آمده است که نمایندگانی از این چهار فدراسیون، تلاش‌ها برای برگزاری این تجمع جهانی کارگری را آغاز کرده‌اند.

این چهار فدراسیون کارگری، از اعضای خود و اتحادیه کارگران خواسته‌اند که در دفاع از حقوق کارگران و اتحادیه‌های مستقل کارگری در ایران، مقابل سفارتخانه‌ها و دفاتر نمایندگی جمهوری اسلامی در سرتاسر جهان تجمع کنند

متن کامل فراخوان را بخوانید

این فراخوان، دوره جدید تلاش‌ها برای تحقق عدالت در خصوص کارگران ایرانی است که پیش‌تر در قالب «کمپین تضمین اجرای عدالت و حقوق صنفی کارگران در ایران» شکل گرفته بود.

چهار فدراسیون جهانی همچنین در فراخوان خود خواستار آزادی هرچه سریع‌تر منصور اسانلو، ابراهیم مددی، فرزاد کمانگر و پنج تن از نمایندگان اتحادیه کارگران شرکت نیشکر هفت تپه شده‌اند.

در این فراخوان از مقام‌های قضایی ایران خواسته شده است که تمام بازداشت‌شدگان روز اول مه در پارک لاله تهران را آزاد کنند.

گای رایدر دبیرکل فدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری(ITUC) گفته است که فدراسیون‌های کارگری تلاش فراوانی کرده‌اند تا در فضایی «معقول»، مقام‌های جمهوری اسلامی را به رعایت حقوق کارگران ترغیب کنند، اما «پاسخ آنها فقط دستگیری و سرکوب است.»

رایدر افزود که در اعتراض به این رفتار مقام‌های جمهوری اسلامی، تظاهراتی در نظر گرفته شده است تا به مردم جهان بگوییم که آنها «چه برسر همکاران ما در ایران می‌آورند.»

Share/Save/Bookmark

در همین رابطه:
نگرانی از وضعیت جسمی منصور اسانلو
نگرانی از وضعیت دستگیر شدگان روز کارگر
دستگیری گسترده فعالان کارگری در ایران

نظرهای خوانندگان

سلام
بیا دستای همو بگیریم
www.zanan-zan.blogspot.com

-- زن ، Aug 30, 2009 در ساعت 02:00 PM