رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۸

اجلاس ایران، افغانستان و پاکستان لغو شد

اجلاس سه جانبه ایران، افغانستان و پاکستان که قرار بود در تهران برگزار شود، به زمان دیگری موکول شد.

حسن قشقاوی سخنگوی وزارت خارجه ایران امروز دوشنبه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران گفت که این اجلاس به علت «مشغله کاری» آصف علی زرداری رئیس جمهوری پاکستان به تعویق افتاده است.

پایگاه خبری سی‌بی‌اس ‌نیوز هم گزارش کرد که علت لغو سفر آقای زرداری، به خاطر انتقادها از وی مبنی بر این‌که در شرایط بحرانی در کشور حضور ندارد، بوده است.

منتقدان زرداری از حضور نداشتن وی در پاکستان در زمانی که بحران انسانی و امنیتی در این کشور هر روز بیشتر می‌شود، برای حمله به وی استفاده می‌کنند.


زرداری، رئیس جمهوری پاکستان (عکس از AFP)

واحد مرکزی خبر به نقل از آقای قشقاوی گزارش کرد که کانال‌های دیپلماتیک در تلاش هستند با هماهنگی این سه کشور، این اجلاس را به زودی برگزار کنند.

وزرای خارجه این سه کشور پیش از این، هفتم اردیبهشت ماه سال‌جاری در کابل در نشستی درباره گسترش همکاری‌های سه‌جانبه بحث و تبادل نظر کرده بودند.
نتایح این نشست قرار بود در اجلاس روسای جمهوری سه کشور در تهران ارائه شود.

برگزاری نشست‌های دوره‌ای براساس توافقی که سران سه کشور ایران، افغانستان و پاکستان در حاشیه اجلاس اکو با یکدیگر داشتند، صورت می‌گیرد.

اجلاس امنیتی سه جانبه ایران، پاکستان و افغانستان قرار بود ۲۹ اردیبهشت در تهران با حضور محمود احمدی‌‌نژاد، آصف‌علی زرداری و حامد کرزای برگزار شود.

Share


در همین رابطه:
آغاز مذاکرات ایران، پاکستان و افغانستان

نظرهای خوانندگان

در مورد عدم حظور اقای زرداری (یا دقیقتر: زرسازی) و انتقادات وارده:
اصلاچرا باید ایشا ن در مملکت حظور داشه باشند؟ مقام ریاست به ایشان که نه؛ بلکه به پسر ایشان به ارث رسیده بود (عجب دمکراسی!!) ولی از آنجا که آقازاده مشغول تحصیل و تفرج در انگلستان بودند؛ ابوی مکرم مجبور به قبول زحمت گردیدند تا خدای ناکرده چیزی از دست فامیل در نرود. و الا که آقای زرداری (همانطور که از نامشان پیداست) ترجیح میدادند کما فی السابق و مطابق روال دوران همسر فقیدشان (معروف به مادر طالبان) به زرسازی نسبتا بی سرو صدا ادامه دهند. بیخود نیست که ایشان لقب آقای ده درصدی را کسب فرموده بودند. این پاکستان هم؛ علیرغم تمام خودفریبی های کشورهای غربی به اصطلاح-دمکراسی اش در حد سیرک و خیمه شببازی است -- مانند سایر این کشورهای عقب مانده؛ منجمله ایران خودمان.

-- علی‌ ، May 18, 2009 در ساعت 02:00 PM