رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۸

«مسير فعلی ادامه‌ يابد، به پرتگاه می‌رويم»

محسن رضایی می‌گوید که ادامه سیاست‌های فعلی محمود احمدی‌نژاد، ایران را به «پرتگاه» می‌برد.

آقای رضایی نامزد دهمین دوره ریاست جمهوری ایران امروز در نشستی خبری با اعلام این مطلب گفت: «اگر مسیر فعلی ادامه پیدا کند ما به سمت پرتگاه می‌رویم و اگر به گذشته برگردیم شکست خواهیم خورد.»

محسن رضایی اولین نامزد محافظه‌کار در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری ایران است.
پیش از وی نیز مهدی کروبی و میرحسین موسوی دو نامزد نزدیک به اصلاح‌طلبان خود را نامزد این دوره از انتخابات کرده‌اند.

آقای رضایی که هم‌اکنون دبیر مجمع تشخص مصلحت نظام است، در این نشست خبری هشدار داد که «اگرچه دولت نهم دستاوردهایی داشته، اما اگر این مسیر ادامه پیدا کند، همین دستاوردها نیز از میان خواهد رفت.»

وی همچنین «پول‌پاشی» را «انحرافی» بزرگ دانست که نمی‌تواند مشکلی«بیکاری» جوانان ایران را حل کند.


آقای رضایی در بخش دیگری از سخنان خود، ادبیات محمود احمدی‌نژاد درباره مسائل هسته‌ای ایران را «ماجراجویانه» خواند و گفت: «من بیشتر ادبیات احمدی‌نژاد را ماجراجویانه می‌دانم وگرنه از نظر سیاست خارجی مدیریت‌هایی که صورت می‌گیرد، باعث شده است تا از افراط‌ها در بسیاری از موارد جلوگیری شود.»

آقای رضایی افزود: «شتاب‌زدگی در نامه نوشتن‌ها و حضور ضعیف در برخی از محافل بین‌المللی تاکنون َآسیب‌آور بوده است. ما می‌خواهیم این مدل رفتاری را در سیاست خارجی عوض کنیم.»

محمود احمدی ‌نژاد رئیس جمهوری ایران با نزدیک شدن به انتخابات، به ویژه در حوزه اقتصاد، مورد انتقاد شدید اصلاح‌طلبان و حتی محافظه‌کاران قرار گرفته است.

محسن رضایی یکی از نامزد‌های نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بود که دو روز پیش از برگزاری انتخابات از دور رقابت‌ها خارج شد.

وی در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در ایران از افراد پایه‌گذار سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی بود و پس از آن وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد. وی به مدت ۱۶ سال از ۱۳۶۰ تا ۱۳۷۶ فرماندهی این نهاد را برعهده داشت.

Share


در همین رابطه:
اعلام نامزدی محسن رضایی در انتخابات

نظرهای خوانندگان

اقای رضایی اگر در اینه بنگرد احمدی نژاد را در ان می بیند که در عمق پرتگاه سقوط کرده است! ٣٠ سا ل سقوط اخلاقی و اقتصادی و اجتماعی را دیگر با حرف و شعار نمی توان متوقف کرد. بس است این گزافه گویها.

-- بدون نام ، May 3, 2009 در ساعت 03:00 PM

احتمالا از نگاه آقای مجتبی ذوالنور یک نفر دیگر به جمع اجیر شدگانی که قصد دارند سیاه نمایی کنند اضافه شد. البته آقای رضایی پیش از انتصابات آینده می خواهند با سیاه نمایی هایشان مردم را سیاه کنند. که البته چنین نیتی در نظام ما نه تنها ناشایست نیست که البته از واجبات است.

-- بدون نام ، May 3, 2009 در ساعت 03:00 PM

چرا الان یاد آقایون افتاده؟ بعد اینکه کشور کلی زیان دید؟

-- بدون نام ، May 3, 2009 در ساعت 03:00 PM

این هم یک شعار انتخاباتی دیگر!
من هم امیدوارم روزی برسد که مردم ایران بدانند که به چی و به چه کسی رای می دهند! و هم بتوانند در انتخاباتی مردمی و به دور از شعار شرکت کنند. با این آقایان که از آستین کهنه نظام تا حدودی دیکتاتوری در می آیند چیزی جز انتصاب در کار نمی بینیم! اگر مردم این چیزها را درک نکنند باهوش نیستند و پی آمد آن حاکم شدن آدم های نا اهل بر میهن نیاکان ماست!

-- دوستدار بشر ، May 3, 2009 در ساعت 03:00 PM

اولا رهبر خامنه ای هیچوقت ریسک نمی کند حکومتش را به دست یک پاسدار بسپارد که در جوامع بین المللی به حکومت نظامی شهرت یابد پس اقای محسن خان رضایی از حالا رفوزه هستند و تکلیفشان معلوم است اقای موسوی هم 20 سالی هست که فاتحه شان خوانده شده است و رهبر ایشان را محرم رازشان نمی دانند اقای کهروبی هم که نیامده جلوپلاس حسین شریعتمداری را ریخته است توی کوچه و نیامده برای حسین خان مدیر مسئول کیهان خط و نشان کشیده تنها کسی که محرم اسرار اقای خامنه ای است محمود خان...است محمود احمدی نژاد تا به حال توانسته قدرتمندانه خواسته های اقای رهبر را پیش ببرد چه گزینه ای بهتر از محمود اقای ... است ؟ هم 4 سال رئیس جمهور بوده اند و دیگر اینکه رهبر خامنه ای ایشان را صددر صد قبول دارند هم پاسداران و روحانیت ایشان را پذیرفته اند پس نتیجه می گیریم از حالا احمدی نژاد سرو کله شان از صندوق رای بیرون می اید

-- پرشتاب ، May 3, 2009 در ساعت 03:00 PM

خیلی متاسفم که در اوج جهالت و بدبختی و سرخوردگی زندگی میکنیم . بس است این همه خواب .

-- asadi ، May 5, 2009 در ساعت 03:00 PM