رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۶ خرداد ۱۳۸۸

حمایت ۲۱۱ نماینده مجلس از احمدی‌نژاد

بیش از ۲۱۰ نمایندگان مجلس با صدور بیانیه‌ای از نامزدی محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کردند.

نمایندگان مجلس در بیانیه خود ۱۴ دلیل برای حمایت از نامزدی آقای احمدی‌نژاد بر شمرده‌اند.

«مردمداری، ساده‌زیستی، سعه صدر، ارجاع دلپذیر به شعارهای ناب انقلاب، تلاش شایان برای تحقق دولت اسلامی و حمایت از مسلمانان مظلوم جهان» از جمله مشخصاتی است که نمایندگان مجلس در بیانیه خود برای آقای احمدی‌نژاد برشمرده‌اند.

«دفاع جانانه از حقوق هسته‌‌ای کشور و اقدام به اجرای طرح‌های اساسی و بنیادین در کشور» نیز از دیگر ویژگی‌های نامزد مورد حمایت این نمایندگان مجلس است که نام آنها هنوز اعلام نشده است.

حمایت این نمایندگان از محمود احمدی‌نژاد در حالی اعلام می‌شود که تاکنون جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حاضر نشده‌اند که به طور رسمی از نامزدی وی در انتخابات حمایت کنند.

روزنامه کیهان امروز چهارشنبه سکوت جامعه روحانیت مبارز در خصوص نامزدی آقای احمدی‌نژاد را «زیبنده» این جامعه ندانست.


جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز روز گذشته با صدور بیانیه‌ای برخی گزارش‌ها درباره مواضع انتخاباتی اعضای این جامعه را رد کرده است.

برخی رسانه‌ها در هفته جاری گزارش کرده‌اند که تعداد قابل توجهی از اعضای جامعه مدرسین از نامزدی آقای احمدی‌نژاد حمایت نمی‌کنند.

این جامعه در واکنش به این گزارش‌ها روز گذشته بیانیه‌ای صادر کرد، اما حاضر نشد در آن از محمود احمدی‌نژاد به عنوان نامزد مورد حمایت خود نامی ببرد.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یکی از قدرتمند‌ترین نهاد‌های مذهبی در ایران است. براساس اساسنامه این نهاد دینی، مواضع جامعه مدرسین باید به تصویب دوسوم اعضای آن برسد.

از نامزدی آقای احمدی‌نژاد تاکنون بیش از ۱۴ تشکل سیاسی محافظه‌کار حمایت کرده‌اند.

دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران ۲۲ خرداد ماه سال‌جاری برگزار خواهد شد.

Share