رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۸

«صابری می‌تواند از رهبری تقاضای عفو کند»

قربانعلی دری نجف آبادی می‌گوید که رکسانا صابری می‌تواند از آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی تقاضای عفو کند.

خانم صابری به اتهام «جاسوسی» برای ایالات متحده به هشت سال حبس تعزیری در ایران محکوم شده است.

خبرگزاری فارس به نقل از آقای دری نوشته است که این پرونده نیز مثل سایر پرونده‌ها مسیر قانونی خود را طی می‌کند، اما اگر وی درخواست عفو دارد، می تواند از آقای خامنه‌ای بخواهد.

با این حال، دادستان کل کشور تاکید کرده است که باید منتظر نتیجه دادگاه تجدیدنظر بود.

دری نجف آبادی این اظهارات را در یک نشست خبری در تبریز مطرح کرد.

وی با اشاره به این‌که پرونده‌های مشابه صابری در گذشته نیز وجود داشته اند، احتمال داد که حکم دادگاه علیه خانم صابری در مرحله تجدیدنظر تغییر کند.


عکس از AFP

به نوشته سی‌ان‌ان، روز گذشته نیز رضا صابری پدر رکسانا به دادگاه احضار شد و درباره اعتصاب غذای فرزندش مورد سوال قرار گرفت.

مقام‌های قضایی ایران، اعتصاب غذای خانم صابری را رد می‌کنند و آن را «جوسازی» به قصد «بهره‌برداری» تبلیغاتی می‌دانند.

این در حالی است که پدر خانم صابری می‌گوید که اعتصاب غذای فرزندش وارد دومین هفته خود شده است و وی نسبت به آخرین ملاقاتشان، وزن زیادی از دست داده است.

پس از انتقادهای مقام‌های آمریکایی، اروپایی و نیز سازمان‌ها و گروه‌های حقوق بشری به حکم خانم صابری، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری ایران از قوه قضائیه خواست که در رسیدگی به پرونده وی، «عدالت» رعایت شود.

آیت‌الله محمود هاشمی شاهرودی رئیس قوه قضائیه هم از دستگاه تحت امرش خواست که مطمئن شوند صابری از امکانات و آزادی لازم برای درخواست تجدیدنظر برخوردار است.

Share


در همین رابطه:
پدر رکسانا صابری به دادگاه احضار شد

نظرهای خوانندگان

یکی به این حاج قربانعلی بگه، خانم رکسانا مگر چه کاری کرده است که باید از ولی فقیه تقاضای عفو کند؟ خامنه ای و همکارانش باید از این خانم تقاضای عفو و پوزش کنند. همه چیز در این حکومت بر عکس است.
چسب برگردان،

-- Chasb ، Apr 30, 2009 در ساعت 01:00 PM

معلوم شد جاسوس خیلی خطرناکی است.

-- کار شناس ارشد جاسوسی ، Apr 30, 2009 در ساعت 01:00 PM

این حربه ای است که مسئولین وقتی که از گرفتن وزندان کردند چیزی عایدشان نمیشدبکار میگرفتنددرمورد کرباسچی اگریادتان باشد همین شبوه عملی شدازآنزمان تابه امروزکه نوبت به خانم صابری رسیده حال قربانعلی دری نجف آبادی می‌گوید که رکسانا صابری می‌تواند از آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی تقاضای عفو کند.؟ازایشان بایدپرسید باکدام قانون رهبر میتواند متجاوزین به بیت المال را بانوشتن نامه موردعف قراردهد؟ایکاش قدری مردانگی وجودداشت پس ازآنکه مسلم شدکه اشتباه کرده اندبه آن اشتباه اقرار وجبران مافات مینمودند

-- ابراهیم ملکی ، Apr 30, 2009 در ساعت 01:00 PM

تمام اين ماجرا به اينجا ختم شد که رحم و شفقت آقا به رخ تمام جهانیان کشیده شود اما از این ماجرا یک درس دیگر هم می توان گرفت وآن اینکه فشارهای بین الملی چندان هم بی تاثیر نیست.

-- بدون نام ، Apr 30, 2009 در ساعت 01:00 PM

به نظر می آید آقایان یک شکری خورده اند و الان نمی دانند چطوری جمعش بکنند. از کی تا حالا جاسوس فقط 8 سال حکم می گیرد و اعدام نمی شود به جرم خیانت؟ آقا از کی صاحب اختیار جان و مال و ناموس مردم شده و حکم صادر می کند؟ همه مال این است که در ایران کسی جرات نمی کند بگوید: اشتباه کردم، ببخشید!

-- مهران ش ، May 1, 2009 در ساعت 01:00 PM