رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۸

«دموکراسی لیبرال مردم را له می‌کند»

رئیس جمهوری ایران با انتقاد از نظام‌ سیاسی غرب گفت که در این نظام‌ها مردم و ارزش‌های انسانی، «له» می‌شوند.

محمود احمدی‌نژاد امروز چهارشنبه در جمع گروهی از مردم شیراز اظهار داشت که «امروز در دموکراسی لیبرال، همه ارزش‌ها، آزادگی‌ها و حقوق ملت‌ها پایمال است.»

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، آقای احمدی‌نژاد افزود: «در این دموکراسی، مردم کاره‌ای نیستند و افراد و احزاب برای اینکه رای بیاوردند، بر تمایلات گروه‌ها و اقشار سوار می‌شوند.»

رئیس جمهوری ایران از اینکه «رئیس جمهوری یک کشور بزرگ، برای اینکه یک درصد رای خود را بیشتر کند، بر زشت‌ترین اعمال مثل همجنس‌بازی و کثافت کاری‌هایی که انسان از بیان آن شرم دارد، صحه می‌گذارد» انتقاد کرد.

رئیس جمهوری ایران در چهار سال گذشته بارها از نظام‌ سیاسی اقتصادی غرب انتقاد و نظام اسلامی را بهترین الگو برای اداره جهان معرفی کرده است.


به گفته آقای احمدی‌نژاد «قدرت و اختیار دولت اسلامی امانت مردم است و در جامعه اسلامی تک تک مردم، محترم و عزیز هستند.»

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که در «نظام جمهوری اسلامی، پایه حکومت مردم هستند. محور حکومت مردم هستند و همه جامعه در یک اتصال آسمانی و الهی بر خط امامت و ولایت به صورت پیوسته در حال شکوفایی و کمال‌اند.»

اظهارات آقای احمدی‌نژاد در کمتر از ۵۰ روز مانده به انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری ایران ایراد می‌شود.
کارشناسان سیاسی پیش‌بینی می‌کنند که وی در این دوره از انتخابات باردیگر خود را نامزد ریاست جمهوری کند.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی دو نامزد دیگر در این انتخابات هستند که در صورت تائید صلاحیت آنها از سوی شورای نگهبان، به نظر می‌رسد که از رقبای اصلی آقای احمدی‌نژاد باشند.

آقای احمدی‌نژاد در سخنرانی‌های متعدد طی چهار سال گذشته از فروپاشی قریب‌الوقوع نظام سرمایه‌داری غرب خبر داده است.
وی سال گذشته در جریان یک سخنرانی در قم گفته بود که جمهوری اسلامی باید برای اداره جهان خود را آماده کند.

Share

نظرهای خوانندگان

مي دونم كه كامنت قبلي من را منتشر نخواهيد كرد چون به حضور ...رئيس جمهور توهين كرده ام. كه البته توهين نبوده و واقعيت را نوشته ام. فقط مي خواهم بگويم شما به چه حقي حرفهاي توهين آميز آدم ...مثل احمدي نژاد را در قالب يك پست منتشر مي كنيد و بعد كامنتهاي ما به دليل توهين آميز بودن حذف مي شوند؟ همين پست خود شما وهيني به چندين ميليون همجنسگراي ايراني است. بهتر است مي نوشتيد اين پست به دليل توهين هائي كه رئيس جمهور به چندين ميليون ايراني كده اند منتظر نمي گردد.

-- يك همجنسگرا ، Apr 29, 2009 در ساعت 12:50 PM

اینگونه ...ارزش ها را وارونه جلوه دادن یا از افکاری ...بر می خیزد یا ملت را احمق می دانند، یکی از این آقای به اصطلاح رئیس جمهور بپرسد آنانی که حتی برای یک درصد آرا ملتشان ارزش قائلند بی ارزش و... اند یا آنانی که برای اقشار و لایه های مختلف جامعه شان ارزشی قائل نیستند؟!

-- رضا ، Apr 29, 2009 در ساعت 12:50 PM

اولآ که خود آقای احمدی نژاد و دیگر سران حکومت اسلامی هم در روزهای انتخابات چه وعده و وعیدهایی که ندادند و این مختص سران کشورهای آزاد نیست. حالا بگذریم که در کشورهای آزاد مردم می تواند اعتراض کنند اما در ایران مردم حق اعتراض را ندارند.
دومآ: کشورهای آزاد قوانین خود را از اخلاق و علم اتخاذ می کنند و بر اساس علم همجنسگرایی امری طبیعی است پس سران حکومت ههای غربی از یک طرف برای دمکرات، فهمیده و آزادمنش نشان دادن خود از حقوق همجنسگرایان دفاع می کنند، و از طرف دیگر اخلاق و منش آزادیخواهی آنها را بدفاع از حقوق انسانها با همه تفاوتها وامی دارد. اما رئیس حکومت ایران ظاهر تکثر گرایی و تفاوتها را به هیچ می انگارد و کماکان با آخرین دست آوردهای علمی در زمینه جنسی و همجنسگرایی اَشنایی ندارد و همچنان همجنسگرایی را امری نادرست قلمداد می کند.
در حکومت بودن و سرکوب یک اقلیت انسانی هنر نیست. درک، تحمل و احترام به دیگرانی که مثل ما احساس نمی کنند، هنر است. هنری که گویا در نزد احمدی نژاد و حلقه یاران او یافته نمی شود.

-- مهدی ، Apr 29, 2009 در ساعت 12:50 PM

کثافت کاری آن دینی است که از آقایان پشتیبانی می کند.

-- همجنس گرا ، Apr 30, 2009 در ساعت 12:50 PM

بعله، درررسته! دیکتاتوری از هر جهت از دمکراسی لیبرال بهتره. مثلا ببینین ما تو دیکتاتوری آخوندی چه جوری اصلا له نمیشیم!

-- Roya ، Apr 30, 2009 در ساعت 12:50 PM

ديكتاتوري يعني اينكه احمدي نژاد به ما هرتوهيني خواست بكنه اما ما حق نداريم حتي نفس بكشيم. خدمت رئيس جمهور ...عرض مي كنم كه در كشوري مثل امريكا يك كانديداي رياست جمهوري به همين يك درصد رأي مردم محتاجه. چون اونجا كه مثل ايران نيست كه با تقلب و طبق دستور خامنه اي رئيس جمهور انتخاب بشه و مردم ايران اصلا آدم حساب نشن. از طرفي كانديداهاي رياست جمهوري به شخصيت انساني و گرايشات مختلف و عقايد مختلف احترام مي گذارن. اگر م خواهند راي بيارن بايد احترام بگذارن تا ادب و شعور خودشان را نشان دهند. اما چون در كشوري مثل ايران اصولا به ايرانيها به چشم انسان نگاه نمي شه و جان آدميزاد براي آنها ارزشي نداره شماها احترام به عقايد و گرايشات مختلف را با خيلي چيزهاي ديگه اشتباه مي گيريد.

-- يك همجنسگرا ، May 1, 2009 در ساعت 12:50 PM

خواستم بگم كه اين كامنت اولي كه با اسم يك همجنسگرا تاييد كرده ايد را من دوبار فرستادم. در نسخه دوم آنرا ويرايش كرده بودم اما شما نسخه ويرايش نشده را تاييد كرديد. حتي با اينكه خودتان بعضي از كلمات را حذف كرده ايد اما اون يكي دو كلمه اي كه اشتباه تايپي داشته را درست نكرديد.
ضمنا يكي لطف كنه به آقاي احمدي نژاد بگه دموكراسي آدم را له مي كنه يا ديكتاتوري و اعدام و شلاق و خفقان و فيلترينگ و اعتياد و غيره و ذلك و آنچه در ايران است.

-- يك همجنسگرا ، May 1, 2009 در ساعت 12:50 PM

سلام
رییس جمهور به جای اینکه از مبانی درست لیبرال برای اداره بهتر کشور و پیشرفت مملکت اسلامی استفاده کند به بعضی کار های نادرستی اشاره میکند که سران غرب به اسم لیبرال انجام میدهد . در این پست خبری رییس جمهور حرف خوبی در انتها میزند اما به نظر من کاملا بی ربط است.

-- محسن ، May 5, 2009 در ساعت 12:50 PM