رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۴ اردیبهشت ۱۳۸۸

«شرط حمایت عربی از اسرائیل علیه ایران»

وزیر خارجه آمریکا گفت اگر اسرائیل در گفت‌وگوهای صلح با فلسطینیان پیشرفتی حاصل نکند ممکن است حمایت اعراب علیه ایران را از دست بدهد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، هیلاری کلینتون این مطلب را در سخنرانی خود در حضور اعضاء کمیته تخصیص بودجه مجلس نمایندگان ایالات متحده عنوان کرد.

وی در این سخنرانی گفت: «برای این که اسرائیل بتواند از آن پشتیبانی قوی که علیه ایران خواستار است برخوردار شود نمی‌تواند در خصوص فلسطینیان و تلاش‌های صلح در حاشیه بماند.»
وی افزود: «این دو مسئله با هم توأم‌اند.»

هیلاری کلینتون: «کشورهای عربی، بسیار زیاد خواستار حمایت از قوی‌ترین جبهه‌بندی ممکن علیه ایران هستند»

نخست‌وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو که یکم آوریل امسال به این سِمت رسید راه حل موسوم به راه حل دوکشوری را رد کرده‌است و تمایل چندانی به گفت‌وگو با طرف‌های فلسطینی نشان نمی‌دهد.

هیلاری کلینتون در سخنرانی روز پنج‌شنبه خود افزود: «کشورهای عربی، بسیار زیاد خواستار حمایت از قوی‌ترین جبهه‌بندی ممکن علیه ایران هستند.»

وی افزود: «به باور آن‌ها آمادگی اسرائیل به ورود دوباره به بحث با مقامات فلسطینی باعث تقویت کشورهای عربی در برخورد با مسئله ایران می‌شود.»

باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده اعلام کرده‌است که به باور او راه دستیابی به آشتی میان اسرائیل و فلسطینیان پیروی از قرارهای طرح صلح توافق‌نامه ۲۰۰۷ آناپولیس است.
در آن توافق‌نامه بر ایجاد یک کشور فلسطینی در کنار اسرائیل تأکید شده‌است.

اسرائیل حکومت ایران را دشمن خود می‌داند و از برنامه هسته‌ای ایران نگران است. برخی دولت‌های عربی نیز از افزایش نفوذ ایران در منطقه ابراز نگرانی کرده‌اند.

Share

نظرهای خوانندگان

ترو خدا خوب ترجمه کنید. این چه وضع ترجمه کردنه!

کشورهای عربی، بسیار زیاد خواستار حمایت از قوی‌ترین جبهه‌بندی ممکن علیه ایران هستند.»

آخه این هم شد جمله؟؟ بسیار زیاد چیه؟ منظورتون همون به شدته؟؟ جمله نامفهومه. آدم فکر می کنه خیالاتی شده.

-- خواننده ، Apr 24, 2009 در ساعت 09:50 AM