رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۴ اردیبهشت ۱۳۸۸

حمله به کاروان زائران ایرانی در عراق

کاروان زائران ایرانی در عراق مورد حمله تروریستی قرار گرفت.
به گزارش واحد مرکزی خبر ایران، بیش از ۱۰۰ زائر ایرانی در این حادثه کشته یا زخمی شده‌اند.

خبرگزاری فرانسه شمار کشته‌شدگان را «دست کم ۴۵ نفر» اعلام کرده‌است. به گزارش این خبرگزاری بیش از ۵۰ نفر در این حادثه مجروح شده‌اند.
به گفته نیروهای امنیتی عراقی، در این انفجار حداقل ۳۸ زائر ایرانی کشته و ۶۸ تن دیگر زخمی شدند.

این کاروان که به سوی کربلا در حال حرکت بود، از سوی افراد ناشناس مورد حمله قرار گرفت. در جریان این حمله یک فرد ناشناس کمربند انفجاری خود را میان زائران ایرانی منفجر کرد.

در این انفجار دست کم ۳۸ زائر ایرانی کشته و ۶۸ تن دیگر زخمی شدند.

این انفجار در رستوران بین راهی در منطقه مقدادیه در ۹۰ کیلومتری شمال شرق بغداد رخ داده‌است. شش اتوبوس حامل زائران ایرانی برای استراحت در این مکان توقف کرده بودند.

هنگام انفجار، رستوران مملو از زائران ایرانی بوده‌است و در بین کشته‌شدگان فقط دو عراقی دیده می‌شوند.

دی‌ماه سال گذشته نیز در جریان یک حمله انتحاری در کاظمین ۱۶ زائر ایرانی کشته‌شدند. مجموع جان‌باختگان این حادثه ۳۵ نفر اعلام شد.

حمله انتحاری امروز به آن رستوران، یکی از دو حمله بزرگ تروریستی امروز در عراق بود.
در حمله انتحاری دیگری که به هنگام توزیع مواد غذایی در میان آوارگان رخ داد ۲۸ نفر کشته شدند که شماری از آن‌ها کودک بودند.

محل این حمله، ساختمان متروکه‌ای در جنوب شرقی بغداد بود که به عنوان سرپناه آوارگان استفاده می‌شود.
در این حمله ۱۰ پلیس و ۵ کودک جان باختند.

«دستگیری رهبر القاعده در عراق»

امروز همچنین نظامیان عراقی اعلام کردند که موفق شده‌اند تا ابوعمر البغدادی، رهبر القاعده در عراق را دستگیر کنند.

پیش از این چندین خبر در مورد دستگیری یا کشته شدن ابوعمر البغدادی منتشر شده‌بود. ژنرال قسیم العطا، سخنگوی امنیتی بغداد امروز با اعلام خبر دستگیری وی گفت که ابوعمر البغدادی در تلویزیون عراق نشان داده خواهد شد.

Share

نظرهای خوانندگان

خوب آقای احمدی نژاد! باز هم برو برای خشنودی اعراب تو کنفرانس ژنو سخنرانی کن!‍!!! این هم جوابت.

-- تحلیلگر ، Apr 23, 2009 در ساعت 02:07 PM

باید دید دانشگاهای کشور ظرفیت پذیرش این تعداد را دارند یا نه!!

-- بدون نام ، Apr 23, 2009 در ساعت 02:07 PM

زیارت کربلا حالا شده پر بلا. کاشکی بجای پخش سیب زمینی بین فقرا هزینه این زیارتهای مرگ افرین برای خرید اذوقه و غذا و کفش ولباس مناسب برای مستمندان هم در کشور و هم در عراق صرف می گشت. فرداست که دولت این کشته شدگان را شهید لقب داده و بعد از تدفین نمودنشان در گوشه زمینی به پخش سیب زمینی خود ادامه دهد. از اعمال ما ست که وای بر ما ست

-- بدون نام ، Apr 23, 2009 در ساعت 02:07 PM

زمانی که با لنگه کفش به بوش حمله شد اسرائیل به غزه حمله کرد و حالا پس از حمله نظری به سیاستهای اسرائیل در یو-ان ماشاهد حمله دیگری هستیم یه مخالفان اسرائیلی ها....

-- بدون نام ، Apr 23, 2009 در ساعت 02:07 PM

بدبختانه در صورتی که نه تنها امنیتی در عراق وجود ندارد بلکه حکومت اسلامی خودش در این ناامنیها آتش بیار شماره یک ماجراست، آری با این وجود برای حضور هر چه بیشتر رژیم در عراق مردم و خصوصا خانواده ی قربانیان جنگ و بسیجیان را تشویق میکند تا برای عرض اندام به این کشور بروند تا این چند دلاری را که هنوز در ایران است بدهند به برادران تا دیروز تکریتی. گر چه این حملات نا جوانمردانه به زایران ایرنی محکوم است،اماباعث بانی اصلی آن روحانیت شیعه است در ایران ولاغیر. این آخوندان ایرانید که حتا با راه انداختن عمرکشن وعمر سوزان در ایران و در عراق تخم کینه دشمنی رابین شیعه و سنی در ایران و در عراق کاشته اند و اینک مرد ما درو می کنند!!

-- بدون نام ، Apr 23, 2009 در ساعت 02:07 PM

در وقوع این قضیه سازمان حج و زیارت ایران نیز مقصر است. از سه طریق می توان به عراق رفت؛ مهران ، شلمچه و مرز خسروی. سفر از طریق مرزهای مهران و شلمچه به علت امنیت راه های آن در عراق بهترین گزینه هستند.اما ورود به عراق از طریق خسروی چندان بی خطر نیست. در صورتی که از خسروی وارد عراق شوید در مسیر آن به سمت شهرهای زیارتی مناطقی وجود دارند که گروه های تروریستی و یا افراطیان مذهبی وجود دارند.
دولت ایران به ایرانیانی که بخواهند به صورتی غیر از کاروان های تحت پوشش سازمان حج و زیارت به عراق سفر کنند اجازه ی عبور از شلمچه و مهران را نمی دهد و این افراد مجبورند از مرز خسروی برای سفر به عراق استفاده کنند که همان طور که گفتم راه امنی نیست که متاسفانه این حادثه یکی از مصادیق آن است. حال مسئولان سازمان حج و زیارت چه جوابی برای بازماندگان دارند؟

-- بدون نام ، Apr 24, 2009 در ساعت 02:07 PM

چرا امام حسین اینها را نجات نداد.؟

-- بدون نام ، Apr 24, 2009 در ساعت 02:07 PM

این حکومت ایران است که درخت بد ثمر را کاشته، این رژیم ایران است که از فردای انقلاب با برپایی نماز جمعه در عراق و گفتن مرگ بر صدام و بعد امدن حجت الاسلام دعایی در تلویزیون و با افتخار گفتن اینکه ما داریم در عراق انقلاب می کنیم!! و چه نا آگاهی ای، و چه نا خودآگاهی ای!!! آری اینها که انقلاب ایران را مصادره کردند از ف5ردای آنروز غره شدند و تا به امروز منطقه را و ایران را ّه آتش کشیدند. اما تا بزودی حریقی عظیم در ایران روش شود که هیچ کس جلودارش نباشد. البته مردم ایران بهوش آمده اند شاید پیش از آن حریق بخیابان آیند و داد خود ستانند. اما مردم ایران باید بداند که قاتل هممیهنانش روحانیت شیع است که بقول خودش خون تازه طلب می کند، و شهید بروز ، هر روز گروهی شهید تازه نفس با خونی داغ که بر خیابانها تهران و عراق و هر سرزمین ریخته شود. روحانیت شیعه یا باید بکشد و یا مردم را بکشتن دهد تا بر پا بایستد.

-- بدون نام ، Apr 24, 2009 در ساعت 02:07 PM

خوشا به سعادت این زائران کاش از نفر اول تا نفر دو هزارم مقامات دولت ایران هم در میان اینها بودند تا به این فوز عظیم نائل میشدند .

-- آریا ، Apr 24, 2009 در ساعت 02:07 PM

آنکه می رود زیارت شید الشهدا پای از این بدترش هم ایستاده. شما با منطق بی خدایی خورده بورژوایی استعماز زده تان لازم نیست نگران چیزی باشید. آمستردام را بچسبید که بهتر است.

-- نامدار ، Apr 24, 2009 در ساعت 02:07 PM