رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۳ اردیبهشت ۱۳۸۸

تکذیب خبر نامزدی محسن رضایی

«محسن رضایی هنوز برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری تصمیم قطعی نگرفته‌است.»

روابط عمومی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت در حالی این خبر را اعلام کرد که روز گذشته طرفداران «دولت ائتلافی کارآمد و متعهد» در چهارمین بیانیه خود از نامزدی محسن رضایی خبر داده بودند.

بنا به بیانیه صادر شده از سوی روابط عمومی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت، محسن رضایی نظر خود را در طی روزهای آتی طی اطلاعیه‌ای اعلام خواهد کرد. این بیانیه انحلال ستاد دولت ائتلافی را تأئید کرده‌است.

ستاد دولت ائتلافی روز گذشته با صدور بیانیه‌ای خبر نامزدی محسن رضایی به عنوان کاندیدای مستقل را اعلام کرده بود.

بنا به بیانیه صادر شده از سوی روابط عمومی دبيرخانه مجمع تشخيص مصلحت، محسن رضایی نظر خود را در طی روزهای آتی اعلام خواهد كرد

ایده‌ «دولت ائتلافی کارآمد و متعهد» چندی پیش با آن‌چه «محوریت خرد جمعی، عقلانیت سیاسی و میانه‌روی بر مبنای استفاده از تمام ظرفیت‌های نظام و نفی تک‌روی و فردمحوری» نامیده شد آغاز به کار کرد.

طرفداران این ایده جمعی از نیروهای اصولگرا هستند که با برخی سیاست‌های محمود احمودی‌نژاد مخالفت دارند.
چندی پیش محسن رضایی از برگزاری جلسات طرفداران این ایده از تیرماه سال گذشته خبر داده بود.

گفته می‌شود علی لاریجانی، محمدباقر قالیباف، علی‌اکبر ولایتی و محسن رضایی از جمله طرفداران این ایده هستند.

محسن رضایی در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در ایران از افراد پایه‌گذار سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی بود و پس از آن وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد. وی به مدت ۱۶ سال از ۱۳۶۰ تا ۱۳۷۶ فرماندهی این نهاد را برعهده داشت. وی در حال حاضر دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری ایران ۲۲ خرداد ماه سال‌جاری برگزار می‌شود. مهدی کروبی و میرحسین موسوی شاخص‌ترین افرادی هستند که تا کنون نامزدی خود را در انتخابات اعلام کرده‌اند.

Share


در همین رابطه:
«محسن رضایی نامزد انتخابات شد»

نظرهای خوانندگان

اسم حاج محسن در ارتباط با بمب گذاری در آرژانتین همراه با نام تعداد دیگری از سران حکومت اسلامی از جمله حاج اکبر «رفسنجانی» در لیست این بمب گذاری ذکر شده است.
دسته سینه زنان حسینی،

-- Sine zanan ، Apr 23, 2009 در ساعت 12:03 PM