رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۵ اردیبهشت ۱۳۸۸

استعفای محمد مایلی‌کهن پذیرفته شد

فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرد که با استعفای محمد مایلی‌کهن موافقت کرده است.

واحد مرکزی خبر به نقل از علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال گزارش کرد که هیئت رئیسه این فدارسیون با استعفای آقای مایلی‌کهن موافقت کرده است.

پیش‌تر رئیس فدارسیون فوتبال گفته بود که تصمیم درباره این استعفا به جلسه هیئت رئیسه فدراسیون که پنجشنبه یا شنبه تشکیل می‌شود، موکول شده است.

محمد مایلی کهن امروز سه‌شنبه با صدور اطلاعیه‌ای از سمت سرمربی‌گری تیم ملی فوتبال ایران استعفا کرد.

مایلی‌کهن ۱۸ فروردین ماه به این سمت منصوب شده بود.

خبرگزاری‌های ایران امروز سه‌شنبه متن کامل استعفا‌نامه وی را منتشر کرده‌اند.
در متن استعفای آقای مایلی‌کهن آمده است که وی شایستگی سرمربی‌گری تیم ملی فوتبال ایران را ندارد.

متن کامل استعفانامه مایلی‌کهن

استعفای مایلی‌کهن از این سمت یک روز پس از آنکه وی در واکنش به بیانیه باشگاه استقلال، اطلاعیه‌ای تند صادر کرد، صورت می‌گیرد.

گروهی از تماشاگران دیدار استقلال و سایپا پس از پایان این بازی، شعار‌هایی علیه آقای مایلی‌کهن سر دادند که با واکنش وی همراه شد.


آقای مایلی‌کهن در جلسه مطبوعاتی‌اش به طور تلویحی مسئولان باشگاه استقلال را متهم کرد به تماشاگران خط داده‌اند تا علیه او شعار دهند.

در واکنش به این اتهام‌ها، باشگاه استقلال دو روز پیش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که «این‌گونه رفتارها و اظهارات در شان فردی که خود را مقید به آموزه‌های دینی می‌داند» نیست.

محمد مایلی‌کهن نیز در پاسخ به این بیانیه باشگاه استقلال، اطلاعیه‌ تندی صادر کرد که بازتاب‌های زیادی در رسانه‌های ایران داشت.

وی در اطلاعیه خود بدون اشاره به نام فرد یا افراد خاصی، آنها را «کوتوله و سیاه‌کار» خواند که «فاقد مدرک تحصیلی» هستند، اما لقب «ژنرال» را یدک می‌کشند.

در پی انتشار این بیانیه، فدراسیون فوتبال ایران آن‌طور که رسانه‌ها گزارش کرده‌اند، محمد مایلی‌کهن را ممنوع‌المصاحبه کرد.

Share


در همین رابطه:
افزایش تنش‌ها میان مایلی‌کهن و قلعه‌نویی

نظرهای خوانندگان

بالاخره این برنامه نود با آتیش زدن به این قضیه کارشو کرد. هر کی برنامه 90 رو می دید از همون اول می فهمید که فردوسی پور می خواد از این قضیه استفاده هایی بکنه. تابلو بود... امروز برنامه 90 هم جزو مافیای فوتبال ایران شده!

-- rele ، Apr 21, 2009 در ساعت 12:00 PM

متاسفانه مافیای فوتبال توانست به هدف خودش که برکناری محمدمایلی کهن و از بین بردن عدالت بود برسد.خیلی ها که به صعود تیم ملی به جام جهانی امیدوار شده بودند با این حرکت عجیب واشتباه آقای علی آبادی و کفاشیان کلا باید قید جام جهانی را بزنند،پس خدا حافظ جام جهانی2010

-- مبلاد ، Apr 21, 2009 در ساعت 12:00 PM

من هم از صمیم قلب متاسفم که مایلی کهن برکنار شد! حیف شد!! آخه در مملکتی که احمدی نژاد رئیس جمهور می شه باید هم مایلی کهن سرمربی تیم ملی فوتبالش باشه!! امیدوارم مسئولان فدراسیون فوتبال و شخص رئیس فدراسیون آقای علی آبادی!!!! ( تاکید می کنم؛ آقای علی آبادی) هر چه زودتر برای این معضل چاره ای بیندیشن و جای خالی ایشون را با یکی بدتر پر کنن!!
اصلا چه طوره که خود آقای احمدی نژاد بشن سرمربی تیم ملی.. آخه به قول آقای یاوری هفتاد میلیون !! (هفتاد میلیون؟؟) به ایشون رای دادن!!!!!

-- امیرسامان ، Apr 21, 2009 در ساعت 12:00 PM

آیا احمدی نژاد فوتبال ایران با این عصبیت بیمارگونه می خواست ما را به جام جهانی ببرد؟ لابد همانطور که 11 سال پیش برد!!!

-- هاتف ، Apr 21, 2009 در ساعت 12:00 PM

جل الخالق مگر برنامه ی نود به آقای مایلی گفته بود که آن بیانیه بچه گانه را با آن ادبیات چاله میدانی منتشر کند؟

-- رضا ، Apr 21, 2009 در ساعت 12:00 PM

نمیدونم چرا هرچی می‌خوام اين اخلاق دايی جان ناپلئونی رو کنار بگذارم نمیشه! فارغ از این که می‌پذیرم که مافیای فوتبال هم وجود داره، اما ناکارآمد بودن مایلی کهن چنان واضحه که احساس می‌کنم شخص آقای مایلی کهن اون دو تا کامنت اول رو گذاشتن

-- سامان ، Apr 22, 2009 در ساعت 12:00 PM

جای تعجب است. بعضی از دوستان، از زندگی تنها مافیا و تئوری توطئه را فهمیده‌اند و از فوتبال هیچ، اما با ادعا و طمطراق بسیار، از این و آن حمایت می‌کنند و این و آن را ناسزا می‌گویند.
اگر قرار بود با بودن آقای مایلی‌کهن که با حمایت لابی قدرتمند خود (لابی رایحه‌ی خوش خدمت، لابی آقای بذرپاش، لابی اسپانسر تیم ملی) و بدون کمترین شایستگی به تیم ملی رسیده‌اند و بارها با فحش و ناسزا و هتاکی، نشان داده‌اند که کمترین نشانی از اخلاقیات در ایشان دیده نمی‌شود، فوتبال ایران به عدالت دست یابد، باید فاتحه‌ی آن عدالت و آن فوتبال و آن جام‌جهانی را که ایشان به ارمغان می‌آورند را خواند...

-- نوید ، Apr 22, 2009 در ساعت 12:00 PM

این روزها که تیم های باشگاهی و ملی ما عین آب خوردن به این عرب های بادیه نشین می بازند هیچکس نگران این نیست که شاید ظرف چند ماه دیگر ما به تیم های آذربایجان و قرقیزستان و امثال آنها هم باج ندهیم
موافق مایلی کهن نیستم ولی باور کنین چیزهایی که مایلی کهن نوشت ( چه در بیانیه ی اول و چه در بیانیه ی دوم ) جز حق و واقعیت فوتبال ما چیزی نبود و نیست .
مایلی کهن را سرجایش نشاندیم ولی بالاخره این بغض از جایی می زند بیرون
حالا جام جهانی رفتن با تیمی که لیاقتش را ندارد پیشکش ...
خشت اول چون نهند دیوار کج
تا ثریا می رود دیوار کج
با این همه حمایت خودم رو بعنوان یه عاشق فوتبال از مایلی کهن و موضعی که گرفته اعلام می کنم

-- mashmusen ، Apr 22, 2009 در ساعت 12:00 PM

اینکه یک مربی در سطح ملی مثل لاتهای چاله میدونی حرف بزند وباالفاظ رکیک به دیگران توهین کنددرست نیست ورفتن به جام جهانی با چنین مربی افتخار نیست چرا که همیشه حرف اول و آخر را اخلاق میزند در ضمن ایشان چندان به تیم ملی علاقه ای نداشت چرا که مدام از این اگر ایران به جام جهانی برود دنبال تیم نخواهد رفت و....

-- حسین ، Apr 22, 2009 در ساعت 12:00 PM

با شعار نمی شود کار کرد آقای مایلی کهن فکر می کند از او فنی تر وبا اخلاق تر کسی نیست واین را بارها اعلام کرده ومربیگری تیم ملی را حق مسلم خود می داند در حالی که قبل وبعد از انقلاب سابقه بازکنی ومربیگری جالبی نداشته است ......

-- محمد ، Apr 22, 2009 در ساعت 12:00 PM

مایلی کهن با نامه و استعفانامه اش نشان داد که ادبیات چاله مبدانی دارد و سردمداران جمهوری اسلامی نشان دادند که پشت پرده فقط با افرادی معامله می کنند که مثل خودشان هستند و وقتی دستشان رو می شود مجبور هستند کنارشان بگذارند . همانطور که مایلی کهن در قد و قواره ی تیم ملی ایران نیست به همان درجه جمهوری اسلامی نیز لیاقت حکومت به مردم ایران را ندارد . زیرا نشان داد چهره ی جمهوری اسلامی در پشت پرده همان طالبان ایران است . شاید با جرئت بتوان گفت استعفای مایلی کهن یک اقبال برای تیم ملی بود حتی اگر نتیجه هم نگیرد . امیدواریم همه ی سردمداران جمهوری اسلامی به اندازه ی مایلی کهن جسارت داشته باشند تا استعفاء دهند

-- farhad ، Apr 22, 2009 در ساعت 12:00 PM

بی تو ای سرو روان با گل و گلشن چه کنم
زلف سنبل چه کشم عارض سوسن چه کنم
آه کز طعنه ی بد خواه ندیدم رویت
نیست چون آینه ام روی زآهن چه کنم
برو ای ناصح و بر درد کشان خرده مگیر
کار فرمای قدر می کند این من چه کنم
برق غیرت چو چنین می جهد از مکمن غیب
تو بفرما که من سوخته خرمن چه کنم
شاه ترکان چو پسندید و به چاهم انداخت
دستکیر ار نشود لطف تهمتن چه کنم
مددی گر به چراغی نکند آتش طور
چاره ی تیره شب وادی ایمن چه کنم

-- محمد ، Apr 22, 2009 در ساعت 12:00 PM

آقای مایلی کهن جرمش این بود که صداقت داشت

-- رضا ، Apr 23, 2009 در ساعت 12:00 PM

آدمی که بسیار متکبر و خودخواه باشد ، کسی
که داعیه اخلاق سر میدهد ولی فاقد کنترل
اخلاق و ادبیات خویش است و مادام در حال
تخریب این و آن است و کوچکترین جنبه نقد را
ندارد و......!!! چگونه می تواند ناجی فوتبال
ملی ما شده و معلم خوبی برای فوتبال ملی
باشد ؟

-- حسین رجبی علی آبادی ، Apr 23, 2009 در ساعت 12:00 PM

دایی گرفته می شود ، مایلی کهن گرفته می شود ، روزنامه ها هم به جنجال کشیده می شوند ، از رئیس جمهور تا باغبان ورزشگاهها به چالش کشیده می شوند ، اما فقط عادل فردوسی پور با زیرکی خاص و با ولعی که برای معروف شدن و سوپر استار شدن دارد ، همچنان به راه خود ادامه می دهد . متاسفم برای مردم که همه ی این آتیش بازیها را از چشم این و اون می بینن ، واقعاً اگه توی این شرایط حساس که عربها دارن انتقام 100 ساله رو از فوتبال ما میگیرن ، اگه عادل خان در برنامه قبلی 90 بحث بیانیه مایلی کهن رو به میان نمی آورد چه اتفاقی پیش می یومد ، چند نفر کمتر برنامه شو تماشا می کردن ؟؟؟ برای هیچکی به اندازه مردم ایران متاسف نیستم که هنوز قدرت تحلیل مسائل رو ندارند و حتی بعضی از آقایون با بی کلاس محض پای رئیس جمهور رو هم به وسط می کشن . واقعا از اینکه یک ایرانی هستم تاسف می خورم

-- محمد ، Apr 23, 2009 در ساعت 12:00 PM

آقای عادل فردوسی پور :
امیدوارم شما و کسانی که مایلی کهن را اینگونه نا جوانمردانه تابود کردید روزی از طرف همین تماشاگرنماها مورد عنایت قرار بگیرید تا معلوم شود چگونه و با چه ادبیاتی از خود دفاع خواهید نمود ! حیف! و صد حیف که آبرو و احساسات ملت ایران در گرو تیمی است که بازیچه دست ... شده است که جز به منافع خود به هیچ چیز دیگری فکر نمیکنند.

-- عرفان ، Apr 25, 2009 در ساعت 12:00 PM

با سلام اینرا مینویسم با اینکه میدانم نشانش نمیدهید,البته تقصیری هم ندارید. آمدنش ّبه انتخاب فدراسیون نبود رفتنش هم همینطور.ای کاش ورزش ما ورزش پاکی بود و سیاست وسیاستمداری در آن دخیل نبود.به گفته یکی از سیاستمداران محترم آقای مایلی کهن بهترین انتخاب است.بعد از هم فکری با مشاوران نتیجه بر این شد چون 2 مسابقه تیم قبل از ...است در صورت باخت خیلی در تعداد... تاثیر میگذارد واز محبوبیت من مخلص میکاهد.پس بگذاریدانتخابی صورت گیرد که در صورت باخت, انتخابی مردمی باشدو در صورت برد, مردم ما را در خور نعمات خویش قرار دهند.
یا رب نظر تو بر نگردد.

-- javad ، Apr 25, 2009 در ساعت 12:00 PM