رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱ اسفند ۱۳۸۸

«نیروی زمینی ارتش ایران متحول می‌شود»

نیروی زمینی ارتش ایران متناسب با «تهدید‌ها» متحول می‌شود.

امیر سرتیپ احمد پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش امروز شنبه در گفتگو با دو خبرگزاری مهر و ایسنا با اعلام این خبر گفت: «طرح تحول نیروی زمینی در حال طی کردن مراحل نهایی خود است.»

به گفته پوردستان جزئیات این طرح پس از تائید آیت‌الله علی خامنه‌ای، اعلام می‌شود.

براساس قانون اساسی، فرماندهی کل نیرو‌های مسلح در جمهوری اسلامی بر عهده آیت‌الله خامنه‌ای است و تمام تصمیم‌های کلان در نیرو‌های نظامی باید به تائید وی برسد.

فرماندهان ارتش ایران ۲۶ بهمن ماه سال گذشته نیز اعلام کرده بودند که قرارگاه پدافند هوایی به عنوان نیروی چهارم ارتش، فعالیت خود را در آینده‌ای نزدیک آغاز می‌کند.


این قرارگاه به دستور آقای خامنه‌ای که فرماندهی کل نیرو‌های نظامی در ایران را برعهده دارد، به ساختار ارتش اضافه خواهد شد.

آن‌طور که فرماندهان ارتش اعلام کرده‌اند، این تغییرات در بخش هوایی در سال‌جاری تکمیل خواهد شد.

امیر پورداستان افزوده است که در طرح تحول نیروی زمینی ارتش ‌‌«آنچه مدنظر قرار گرفته شده، تحریک یگان‌ها و قابلیت انعطاف یگان‌هاست.»

تغییر ساختار ارتش ایران پس از تغییرات ساختاری در سپاه پاسداران، رخ می‌دهد.
سپاه پاسداران سال گذشته هم‌زمان با افزایش احتمال حمله نظامی به ایران، ساختار سازمانی خود را متحول و به سپاه‌های استانی تبدیل شد.

فرماندهان سپاه، هدف از این اقدام را افزایش قدرت دفاعی این نیرو‌ها در هر استان اعلام کرده‌اند.

برگزاری مراسم روز ارتش
۲۹ فروردین ماه در ایران به نام روز ارتش نامگذاری شده است.

در این روز، نیرو‌های سه‌گانه ارتش با برگزاری رژه و مانور‌های هوایی، آخرین دستاورد‌های نظامی خود را به نمایش می‌گذارند.

مراسم امسال رژه یگان‌های نمونه‌ نیروی زمینی، هوایی و دریایی ارتش، هم‌چنین دژبان ارتش و یگان‌های نمونه وزارت دفاع امروز شنبه با حضور محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری و فرماندهان عالی‌رتبه نیروهای مسلح در آرامگاه آیت‌الله روح‌الله خمینی برگزار شد.


در این مراسم، آقای احمدی‌نژاد در سخنانی گفت: «ملت ایران به داشتن قوای مسلح خود افتخار می‌کند.»

در مراسم امروز همچنین رژه ۱۵۰ فروند از بالگردهاي هوانيروز ارتش، برگزار شد.
بنابر اعلام فرماندهان نظامی، اين بزرگ‌ترين رژه هوانيروز در ایران به شمار می‌رود.

۱۴۰ فروند هواپيماهای نيروی هوايی ارتش نیز قرار بود در مانوری بی‌سابقه شرکت کنند که به خاطر شرایط نامساعد جوی این مانور برگزار نشد.

Share/Save/Bookmark

نظرهای خوانندگان

این نادانها فراموش کرده اند که چگونه حکومت شوروی سابق با آن ارتش پرقدرت سرخ سقوط کرد و یا سقوط رایش در آلمان! از این گونه نمایشات در تاریخ بشریت فراوان است.
نادانی ذاتاً فقیر است، گدائی می کند، این را می خواهد، آنرا را می خواهد، در پی فضل، احترام، ثروت و قدرت است. نادانی در مسیر میل، آرزو و آرمان ها گام بر می دارد.
نمایش قدرت،
قدرت الله احترامی،

-- Ghodrat allah ، Apr 18, 2009 در ساعت 01:00 PM

جناب احترامی
با نهایت احترام توجه شما را به این نکته جلب می کنم که فروپاشی یک نظام صورت های مختلفی دارد و حتی دلایل فروپاشی نظام حاکم بر شوروی و آلمان با یکدیگر کاملا متفاوت بود. تقویت قوای نظامی بخصوص ارتش ایران که تنها ماموریت تعریف شده آن دفاع از مرزهاست هیچ ربطی به ماندن یا رفتن نظام حاکم بر ایران ندارد. یادم هست در جریان 18 تیر 78 که در روزنامه ها از عنوان درگیری قوای نظامی با دانشجویان صحبت شده بود، بیانیه ای از جانب ارتش منتشر شد که ارتش هیچ دخالتی در این جریانات ندارد. بنظر من نباید زحمات نیروهای زحمتکش ارتش را که برای دفاع از مردم شبانه روز به پاسداری از مرزها مشغولند با مسائل سیاسی مخلوط کرد.

-- عدل ، Apr 19, 2009 در ساعت 01:00 PM

ما با شوروي المان ...داراي تفاوتهاي زيادي هستيم از همه مهمتر انكه ايران ما بادست خالي به اينجا رسيد

-- ارش ، Feb 20, 2010 در ساعت 01:00 PM