رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۴ اردیبهشت ۱۳۸۸

کشته شدن ۲۵ ایرانی در انفجار کاظمین

۲۵ زائر ایرانی در انفجارهای امروز کاظمین کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری‌ها دو حمله تروریستی، امروز در اطراف حرم امام موسی کاظم، امام هفتم شیعیان بیش از ۱۸۵ نفر کشته یا زخمی برجای گذاشته‌است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از یک منبع در وزارت کشور عراق شمار جان‌باختگان و مجروحان ایرانی را ۱۲۵ نفر اعلام کرده‌است. منابع خبری از کشته شدن دست کم ۶۰ نفر در این انفجارها خبر می‌دهند.

منابع خبری از کشته شدن دست کم ۶۰ نفر در انفجارهای امروز کاظمین خبر می‌دهند

روزگذشته نیز در جریان یک حمله تروریستی در ۹۰ کیلومتری بغداد، حداقل ۵۶ ایرانی کشته و ۶۸ تن دیگر زخمی شدند. در جریان این حمله یک فرد ناشناس کمربند انفجاری خود را یک رستوران مملو از زائران ایرانی منفجر کرد.

در انفجارهای امروز نیز دو فردی که کمربندهای انفجاری به خود بسته بودند، با فاصله زمانی اندکی خود را در میان زائران ایرانی که از نماز جمعه بازمی‌گشتند منفجر کردند. انفجار اول در صحن حرم امام موسی کاظم و انفجار دوم در نزدیکی حرم رخ داده‌است.

هیچ کدام از کاروان‌هایی که تحت نظارت سازمان حج و زیارت به عراق اعزام شده‌اند در محل حادثه حضور نداشته‌اند. نماینده‌ شرکت کارگزاران زیارتی ایران در کاظمین با اعلام این مطلب به ایسنا گفت: «فقط یک کاروان آزاد از استان تهران در محل انفجار بوده‌است.»

اغلب کشته‌شدگان و مجروحان ایرانی از یک کاروان زیارتی به نام «کاروان اشرفی» بوده‌اند و ۷۵ کاروان سازمان حج و زیارت که در کاظمین حضور داشته‌اند در حال خروج از این منطقه هستند.

مجروحان این حادثه امروز به کشور منتقل می‌شوند و تنها چهار نفر از آنها به علت وخامت وضعیت جسمانی در بیمارستان بغداد بستری هستند.

مجروحان انفجار دیروز عراق نیز در حال انتقال به ایران هستند. بهرام تیموری، فرماندار قصرشیرین همچنین از انتقال جان‌باختگان انفجار دیروز به ایران خبر داد. به گفته وی به دلیل شدت جراحت، این افراد قابل شناسایی نیستند و فقط جنسیت آنها شناسایی شده‌است.

دی‌ماه سال گذشته نیز در جریان یک حمله انتحاری در کاظمین ۱۶ زائر ایرانی کشته‌شدند. مجموع جان‌باختگان این حادثه ۳۵ نفر اعلام شد.

Share


در همین رابطه:
حمله به کاروان زائران ایرانی در عراق

نظرهای خوانندگان

بابا یکی به این هم وطنان متدین و معتقد بگه که دستی دستی خودتونو به کشتن می دید که چی بشه؟ کشور عراق ااااااامن نییییییییییییییییییست. عشق به ائمه ی اطهار رو با عمل صالح هم می شه نشون داد؛ حتمن نباید قبلمه ی نذری بار گذاشت و جان عزیز و گرفت کف دست و رفت توی سرزمین بلا.

-- بدون نام ، Apr 24, 2009 در ساعت 01:59 PM