رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۶ فروردین ۱۳۸۸

مجارستان به تیم ملی شنای ایران ویزا نداد

تیم ملی شنای ایران که قرار بود اردویی دو هفته‌ای در مجارستان برپا کند، به علت صادر نشدن ویزا نتوانست به این کشور سفر کند.

خبرگزاری ایسنا، گزارش می‌دهد که مسئولان فدراسیون شنا برای سفر به مجارستان از سفارت این کشور در تهران تقاضای ویزا کرده بودند که با مخالفت مقام‌های این سفارت روبرو شد.

تیم ملی شنای ایران خود را برای شرکت در مسابقات آسیایی جوانان سنگاپور، قهرمانی جهان در ایتالیا، رقابت‌های آسیایی در ژاپن و دومین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی آماده می‌کند.

مسئولان فدراسیون شنا برای سفر به مجارستان از سفارت این کشور در تهران تقاضای ویزا کرده بودند که با مخالفت مقام‌های این سفارت روبرو شد

این تیم قرار بود امروز سه‌شنبه با ۱۴ شناگر به بوداپست مجارستان سفر کند.

سفارت مجارستان در تهران تاکنون توضیحی در خصوص علت صادر نشدن ویزای تیم ملی شنای ایران ارائه نکرده است.
ایران و مجارستان روابط دیپلماتیک عادی با یکدیگر دارند.

جمهوری اسلامی در مهرماه سال گذشته یک هواپیمای متعلق به مجارستان را که قصد داشت چند فرمانده نظامی مجار را به افغانستان منتقل کند، توقیف کرد.

در آن زمان ابتدا اعلام شد که این هواپیما متعلق به نیرو‌های آمریکایی بوده است، اما دولت مجارستان با صدور اطلاعیه‌ای ضمن عذرخواهی از نقض حریم هوایی ایران، هواپیمای توقیف شده را متعلق به این کشور دانست.

سرنشینان این هواپیما بخشی از نیروی‌های مجار بودند که مسئولیت فرودگاه کابل در افغانستان را بر عهده دارند.
ایران علت توقیف این هواپیما را ورود بدون اجازه به حریم هوایی خود اعلام کرده بود.

Share


در همین رابطه:
مجارستان: هواپیما متعلق به ما بود

نظرهای خوانندگان

هيچ کشوري مجبور نيست براي ندادن ويزا،به هيچ کشوري ويا مقامي توضيحي بدهد.

-- بدون نام ، Mar 31, 2009 در ساعت 12:30 PM

روابط دیپلماتیک یا سیاسی چه ربطی به ورزش وسلامتی دارد به نظر من کنسول سفارت باید تاکید میکنم باید جواب قانع کننده ای برای این عمل داشته باشدچرا که ورزشکار :مربی :خانواده آنها زحمت زیادی برای رسیدن وی به حد مطلوب و آمادگی کامل میکشند و باقی قضایا..........

-- جلیل ، Apr 5, 2009 در ساعت 12:30 PM