رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۷ فروردین ۱۳۸۸

انتقاد «آیت‌الله بروجردی» از وضعیت خود

«آیت‌الله حسین کاظمینی بروجردی» در نامه‌ای خطاب به محمود هاشمی شاهرودی رئیس قوه قضاییه از وضعیت خود در زندان یزد انتقاد کرد.

آقای بروجردی در نامه‌ای که متن کامل آن از سوی مجموعه فعالان حقوق بشر منتشر شده، آورده است که در زندان یزد هر روز «مرگ را احساس» می‌کند.

وی در مهرماه سال ۱۳۸۵با حکم دادگاه ویژه روحانیت پس از چند روز نا‌آرامی میان طرفدارانش و نیرو‌های امنیتی در تهران، بازداشت و پس از محاکمه به زندان یزد تبعید شده است.

آقای بروجردی در نامه‌ای که متن کامل آن از سوی مجموعه فعالان حقوق بشر منتشر شده، آورده است که در زندان یزد هر روز «مرگ را احساس» می‌کند

وی در نامه خود نوشته که معتقد است نظام جمهوری اسلامی «فاقد اعتبار» است.

آقای بروجردی همچنین اضافه کرده است که پس از دستگیری‌، اموالش مصادره شده و «خانواده‌اش» فروپاشیده است.

وی در عین حال اظهار داشت که طی ۳۰ ماه گذشته در زندان‌های تهران و یزد «بیمار» شده است.

آقای بروجردی ۲۶ دی ماه سال گذشته نیز در پیامی صوتی از زندان یزد اعلام کرده بود که در بند زندانیان مواد مخدر «با مشکلات جدی و جدید‌تری» روبرو شده است.

در سال ۱۳۸۶ گزارش‌ها حاکی از این بود که برای آقای بروجردی و ۱۷ تن از یارانش حکم اعدام صادر شده است، اما قوه قضائیه گزارش‌ها در این رابطه را رد کرد و بعدها اعلام داشت که وی به ۱۱سال حبس و خلع لباس روحانیت محکوم شده است.

از ۷۷ تن از یاران آقای بروجردی که محاکمه شده‌اند، حکم زندان چهارتن دیگر به نام‌های مجید الستی، مهرداد سوری، محمدرضا صادقی و مسعود سماواتیان، از سوی دادسرای ویژه روحانیت به اجرا درآمده است.

بر اساس این گزارش، مجید الستی به ۴ سال حبس در تبعید در زندان زنجان محکوم شده است.
مهرداد سوری و محمدرضا سماواتیان به دو سال حبس محکوم شدند و اکنون در زندان اوین در بازداشت به سر می‌برند.

مسعود سماواتیان نیز به ۵ سال حبس در زندان خرم آباد در استان لرستان در غرب ایران محکوم شده است.

Share


در همین رابطه:
در خواست «آیت‌الله بروجردی» از مجامع جهانی

نظرهای خوانندگان

مگه ما زندانی سیاسی هم داریم؟ من که باورم نمیشه!

-- محمد ، Mar 31, 2009 در ساعت 01:45 PM

در طی این ماهها که این دگر اندیش مذهبی و روحانی مبارز در بازداشت بوده متحمل هر نوع شکنجه و آزار و اذیت شده است. عجیب است که کسی بخاطر عقیده و نظراتش به این روز بیفتد! آیا اکنون ما در قرن 21 زندگی میکنیم!!!

-- مهران - ن ، Mar 31, 2009 در ساعت 01:45 PM

اين ترفند جديد رژيمه كه مخالفين خود را در بدترين شرايط بهداشتي و سلامتي قرار ميده تا مثل اميدرضا ميرصيافي قرباني نبود امكانات درماني در زندان بشوند.

-- malihe_khoshkharam ، Apr 6, 2009 در ساعت 01:45 PM