رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۰ فروردین ۱۳۸۸

تصادف مرگبار در اسد‌آباد همدان

برخورد یک دستگاه اتوبوس با خودوریی سواری در شهر اسد‌آباد همدان، دست‌کم ۱۳ کشته و ۲۰ زخمی برجا گذاشت.

این سانحه ساعت ۱۹ و ۱۵ دقیقه شنبه شب رخ داد. در این حادثه، اتوبوسی که از تهران به سوی کرمانشاه در حرکت بود با خودرویی سواری در میدان سید جمال شهر اسد‌آباد برخورد کرد.
بر اثر این تصادف، شش سرنشین این خودرو و هفت سرنشین اتوبوس جان باختند.

سرهنگ محمد خیری، جانشین فرماندهی پلیس راه استان همدان با اعلام این خبر به واحد مرکزی خبر گفت که این حادثه ۲۰ زخمی برجا گذاشته است.

در پیوند با حوادث جاده‌ای در ایران که همه‌ساله در تعطیلات نوروزی افزایش می‌یابد، رسانه‌ها گزارش می‌دهند طی ۲۴ ساعته گذشته، بر اثر آتش گرفتن یک وانت نیسان در جاده هراز، یک مادر به همراه دو دخترش نیز جان باختند.

همزمان با این حادثه، سانحه‌ای دیگر در آستارا رخ داد که بر اثر برخورد سه خورودی پراید، پژو و تریلی، دست‌کم شش تن جان خود را از دست دادند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور ۱۳ بهمن ماه سال گذشته اعلام کرد که۸۰۰ هزار نفر در جاده‌های ایران طی ۳۰ سال گذشته کشته شده‌اند

با این حال مقام‌های رسمی ایران اعلام کرده‌اند که آمار تصادفات جاده‌ای در تعطیلات نوروزی تاکنون نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته کاهش یافته است.

براساس آمار‌هایی که تاکنون از سوی مراجع رسمی منتشر شده، تا نهم فروردین ماه ۲۱۲ نفر در تصادفات جاده‌ای ایران کشته شده‌اند.

اسدالله جولایی مدیرعامل ستاد دیه کشور ۱۳ بهمن ماه سال گذشته اعلام کرد که۸۰۰ هزار نفر در جاده‌های ایران طی ۳۰ سال گذشته کشته شده‌اند.
آقای جولایی، آمار صدمه ‌دیدگان این حوادث را نیز ۴۳۰ هزار نفر اعلام کرد.

بنا بر آمار‌های رسمی، سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در جهان، بر اثر تصادفات رانندگی کشته و ۵۰ میلیون نفر صدمه می‌بینند.

در حالی که تصادفات در جهان، ششمین عامل مرگ و میر محسوب می‌‌شود، در ایران دومین عامل مرگ و میر اعلام شده است.

تراکم بالای خودرو در جاده‌ها، کمبود ظرفیت بزرگراهی، وجود بیش از دو هزار نقطه حادثه‌خیز در جاده‌ها، کمبود خدمات ایمنی و امدادی و فرهنگ نادرست رانندگی، مهم‌ترین عوامل تصادف جاده‌ای در این کشور به شمار می‌رود.

Share


در همین رابطه:
مرگ ۱۰ نفر در واژگونی اتوبوس راهیان نور

نظرهای خوانندگان

با سلام .. طبق آمار رسیده آمار کشته ها به 23 نفر رسیده است ... در ضمن در اثر این تصادف چند نفر از عابرین پیاده به طور اسفناکی کشته شده اند.

-- احسان شریعتی ، Mar 30, 2009 در ساعت 11:30 AM