رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۷ فروردین ۱۳۸۸

متکی: «استقبال مردم جهان از تغییر»

وزیر امور خارجه ایران در اشاره به پیام نوروزی باراک اوباما گفت «مردم جهان از تغییر استقبال می‌کنند.»

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، منوچهر متکی که امروز پنج‌شنبه در برازیلیا پایتخت برزیل سخن می‌گفت افزود: «اما مردم قضاوت خود را به تغییر در کلمات و ادبیات مبتنی نمی‌کنند بلکه مبنای قضاوت آن‌ها تغییر در رویکرد عملی است.»

باراک اوباما،‌ رئیس جمهوری ایالات متحده، در پیامی به مناسبت نوروز ۸۸ خواستار تغییر در روابط ایران و ایالات متحده و «آغازی نو» در این روابط شد.

وزیر خارجه ایران در برزیل در مورد سیاست‌های غرب نیز گفت: «وضعیت کشورهایی مثل عراق و افغانستان حاکی از به بن‌بست رسیدن سیاست‌های از پیش اتخاذ شده بیگانگان در این کشورها است و امروز زمزمه‌هایی برای تغییر این وضعیت‌ها شنیده می‌شود.»

ایران امروز پنج‌شنبه در تماس‌هایی با مقامات هلندی، حضور خود در کنفرانس مسائل افغانستان در لاهه هلند را تأئید کرد. حسن قشقاوی، سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز امروز در گفت‌وگویی با خبرگزاری رویترز، شرکت ایران در این کنفرانس را رسماً تأئید کرد.
وزیر خارجه آمریکا پیشتر از ایران تلویحاً برای شرکت در این کنفرانس دعوت کرده‌بود و هلند نیز از حضور ایران استقبال کرده‌است.

در كنفرانس لاهه که سه‌شنبه آینده برگزار می‌شود و هيئت‌هاى نمايندگى از بیش از ۷۷ كشور جهان حضور دارند قرار است در خصوص راه‌های پیشبرد امنیت و ثبات در افغانستان و منطقه تبادل نظر شود.

منوچهر متکی برای انجام دیداری دو روزه از برزیل بامداد روز چهارشنبه به وقت محلی وارد برازیلیا پایتخت این کشور شد.
وی پیش از سفر به برزیل، از دو کشور آفریقایی مالی و موریتانی نیز دیدن کرد. رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در ادامه این سفر دوره‌ای، پنج‌شنبه‌شب برزیل را به مقصد کاراکاس پایتخت ونزوئلا ترک خواهد کرد.

Share

نظرهای خوانندگان

ما ملت هم از تغییر نظام استقبال شایان خواهیم کردیم. کسی نیست از اقای متکی سوال کند ایا در ٤ سال گذشته بغیر از سفر کردن شب و روز به تمام دنیا به خرج ملت و نطق پراکنی کار دیگری هم انجام داده اند؟ در کتاب لغت اقای متکی وزیر خارجه بودن یعنی در خارجه سیر و سیاحت نمودن مفتکی!!

-- بدون نام ، Mar 26, 2009 در ساعت 12:11 PM

آری درست است رژیم ایران باید تغیر کند. به هر قیمت!

-- بدون نام ، Mar 26, 2009 در ساعت 12:11 PM

منوچهر متکی گفت: «اما مردم قضاوت خود را به تغییر در کلمات و ادبیات مبتنی نمی‌کنند بلکه مبنای قضاوت آن‌ها تغییر در رویکرد عملی است.»
این دقیقاّ آن چیزی است که مردم ایران و جهان از سران حکومت اسلامی انتظار دارند. شعار کمتر ده و بر عمل افزون. ابتدا تغییر عملی را از خودتان شروع کنید، حرّافی بس است، از منبرها بیائید پائین! چون دیگر کسی به نطق های خارج از دستور و نامعقول و پراکنده گوش نمی دهد.
لرزنده، حوالی قم

-- Larzandeh ، Mar 26, 2009 در ساعت 12:11 PM

ناف شما را از همان ابتدا با نیرنگ و دروغ و حیله گری و تزویر گره زده اند!
پزشک اطفال،

-- Pezeshki ، Mar 27, 2009 در ساعت 12:11 PM