رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۶ فروردین ۱۳۸۸

لاریجانی: پیگیری مسائل با آمریکا با آرامش

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، روز چهارشنبه گفت که «مشکلات ایران و آمریکا با تبریک گفتن حل نمی‌شود.»

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، علی لاریجانی که در یک سفر غیر رسمی و زیارتی در شهر نجف عراق به‌سر می‌برد این مطلب را پس از دیدار با آیت‌الله علی سیستانی، مهم‌ترین مرجع تقلید شیعه در عراق به خبرنگاران گفت.

رئیس مجلس ایران افزود: «مشکلات ایران و آمریکا، مشکلاتی عاطفی و احساسی نیست که با تبریک گفتن و یا با کلمات حل شود.»

اشاره وی به پیام نوروزی باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده بود که نوروز امسال خطاب به مردم و دولت ایران منتشر شد. باراک اوباما در این پیام خواستار «آغازی نو» در روابط دو کشور «بر پایه احترام متقابل» شده‌است.

علی لاریجانی در جمع خبرنگاران افزود: «ما قصد نداریم موضعی سخت یا نرم در برابر این رویداد جدید اتخاذ کنیم. ما اعتقاد داریم این مسائل باید با آرامش و بدون شتابزدگی پیگیری شود.»

وی پس از اشاره به «حمایت آمریکا از صدام حسین در جنگ علیه ایران» اظهار داشت: «مشکلات ایران و آمریکا، متعدد و مختلف است و علل و عواملی دارد که باید بررسی شود.»

ایران و ایالات متحده که در دوران دودمان پهلوی کشورهایی هم‌پیمان به شمار می‌آمدند پس از برقراری نظام جمهوری اسلامی در ایران روابط پرتنشی را تجربه کرده‌اند.

Share

نظرهای خوانندگان

حاج آقا لاریجانی دوباره از آن سخنان ناب محمدی فرمودند! « مشکلات ایران و آمریکا، مشکلاتی عاطفی و احساسی نیست که با تبریک گفتن و یا با کلمات حل شود.» ما که نفهمیدیم این حاجی چی میگه! بالاخره قابل حل هست یا نیست؟ در ضمن وقتیکه حکومت اسلامی تصمیم میگیره بی جهت کسی را اعدام کنه یا با آن محاکمات ضد انسانی مردم را به زندان و زنجیر بکشه بسیار شتابزده است، ولی زمانیکه صحبت بر سر مذاکراتی است که به نفع ملت است، شتابزده نباید بود. اگر فکر کردی چیزی گیرت میاد، خواب دیدی! همانطور که سال ها ثروت این کشور و مردم ایران را بباد دادید، این بار هم این فرصت را به خاطر منافع تنگ نظرانه خود از دست خواهید داد. تا زمانیکه شما نابخردان بر سر کارید، تحفه شما چیزی جز ننگ و فقر و بدبختی برای این ملت نیست. و استفاده از دین ناب و اسلام عزیز نیز چیزی جز فریب مردم نیست.
عوامی،

-- Avami ، Mar 26, 2009 در ساعت 04:00 PM