رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۴ فروردین ۱۳۸۸

همسر آیت‌الله خمینی درگذشت

خدیجه ثقفی همسر آیت‌الله خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی پس از تحمل یک دوره بیماری، روز گذشته در یکی از بیمارستان‌های تهران درگذشت.

خبرگزاری‌های ایران گزارش کرده‌اند که وی روز گذشته در بیمارستان خاتم‌الانبیاء وابسته به سپاه پاسداران درگذشته است.

مراسم تشییع جنازه خانم ثقفی امروز یکشنبه در دانشگاه تهران برگزار شد که در آن بسیاری از مقام‌های حکومتی نیز حضور داشتند.


بسیاری از شخصیت‌های سیاسی، مراجع مذهبی و نزدیکان به بیت آقای خمینی با صدور بیانیه‌هایی، درگذشت همسر بنیانگذار جمهوری اسلامی را تسلیت گفته‌اند.

خانم ثقفی فرزند میرزامحمد ثقفى تهرانى از شاگردان آیت‌الله حائرى یزدى، در سال ۱۲۹۴ شمسی متولد شد.

وی در سال ۱۳۰۸ با آیت‌الله خمینی ازدواج کرد. حاصل این ازدواج دو پسر - مصطفی و احمد - و سه دختر - فریده‌، زهرا و صدیقه - بود.

Share

نظرهای خوانندگان

ما باز هم متوجه نشدیم! چرا اینها مراسم تشییع جنازه خانم ثقفی را دانشگاه تهران برگزار کردند. دانشگاه که محل تشییع جنازه نیست! مگر مسجد یا قبرستان نبود؟ کشور ایران تنها کمبودی که ندارد، مسجد و امامزاده است. شماها چرا همه کارهایتان غیر معمول و عوضی شده!
امامی، از شهریار

-- Emami ، Mar 22, 2009 در ساعت 02:00 PM

این آخوندها مثل اینکه از وضع روحی مناسبی برخوردار نیستند، بنظر می آید که راه ها را گم کرده اند. به جای رفتن به قبرستان، جسد را برای مراسم تشییع به دانشگاه برده اند!
شاید می خواهند جسد را برای تدریس به دانشگاه هدیه کنند؟ آدم از کارهای این آخوندها سر در نمی آورد! حسابی قاطی کردند.
پزشگی،

-- Pezeshki ، Mar 22, 2009 در ساعت 02:00 PM

سال تولد آن مرحومه را به تاریخ قمری نوشته اید و سال ازدواجش را به تاریخ شمسی ! چرا ؟ تا کسی نداند که او دخترکی سیزده ساله بوده که به خانه شوهر فرستاده شده است ؟

-- بدون نام ، Mar 22, 2009 در ساعت 02:00 PM

نيازمنديها
خودروهای ایرانی و خارجی
به بالاترین قیمت خودروی شما را می خریم... به پایین ترین قیمت ممکن ، برایتان خودرو تهیه می کنیم
نوروز امسال را با این آژانس ها سفر کنید و لذت ببرید
فهرست آژانس های توریستی+مقاصد گردشگری داخلی و خارجی+شماره تلفن ها كدخبر: ۶۸۰۱۸تاريخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۹:۲۸ نسخه چاپي
ارسال به دوستانسید حسن خمینی نوروزی شدن برنامه های تلوزیون را خواستار شد
حجت السلام والمسلمین سید حسن خمینی، تولیت آستان مطهر حضرت امام خمینی (ره)، با تشكر از الطاف ملت شریف ایران در نامه ای به رئیس سازمان صدا و سیما، عادی شدن برنامه های رسانه ملی را خواستار شد.

به گزارش شبکه خبر، متن این نامه به این شرح است:

برادر گرامی جناب آقای مهندس ضرغامی

سلام علیكم

سرمایه خانواده امام عظیم الشان (سلام الله علیه)، محبت بی شائبه و غرورآفرین مردم شریف ایران اسلامی است كه در غم و شادی، لطف كریمانه خود را از ما دریغ نداشتند. امسال، بنا به حكمت خداوندی، متاسفانه سوگ فقدان همسر گرامی امام (رحمه الله علیه)، مهمان سفره هفت سین مردم خوب ما شد.
اینجانب با تشكّر از الطاف ملّت شریف ایران، رهبری معظّم انقلاب اسلامی و برادران عزیزم در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، از جنابعالی تقاضا می كنم برنامه های صدا و سیما را به حالت معمول نوروز بازگردانید تا همه به خواسته قلبی امام عمل كنند كه شادی خود را با امّت خویش تقسیم می کرد، اما هرگز نمی خواست غم و اندوهش بر جان ایشان سنگینی کند.

-- بدون نام ، Mar 23, 2009 در ساعت 02:00 PM

من از سانسور بی شائبه ی شما دلم گرفته است.

-- امضاء محفوظ ، Mar 24, 2009 در ساعت 02:00 PM