رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۷ اسفند ۱۳۸۷

درخواست آزادی دانشجویان از شاهرودی

کمیته دفاع و صیانت از دانشگاهیان و تشکل‌های دانشجویی از محمود هاشمی شاهرودی رئیس قوه قضاییه خواست که دستور آزادی دانشجویان زندانی را در آستانه سال جدید صادر کند.

این درخواست در قالب نامه‌ای و توسط مهدی کروبی دبیرکل حزب اعتمادملی به دفتر آقای شاهرودی ارسال شده است.

هنوز مشخص نیست که آقای شاهرودی با این درخواست موافقت کرده است یا خیر.

این کمیته در نامه خود که نسخه‌ای از آن به دفتر رادیو زمانه فرستاده شده، از رئیس قوه قضاییه خواسته است که «در آستانه سال جدید، شادی را جایگزین غم خانواده‌های دانشجویان زندانی کرده و به نگرانی جامعه دانشگاهی خاتمه» دهد.

این درخواست پس از آن‌که کانون مدافعان حقوق بشر هفته گذشته از مقام‌های قضایی خواست که دانشجویان زندانی را در آستانه سال جدید آزاد کنند، نوشته می‌شود.

در این نامه، از رئیس قوه قضاییه خواسته شده است که «در آستانه سال جدید، شادی را جایگزین غم خانواده‌های دانشجویان زندانی کرده و به نگرانی جامعه دانشگاهی خاتمه» دهد

۹ تن از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر از هفته‌های گذشته تاکنون در زندان به سر می‌برند.

نهاد‌های حقوق بشری و فعالان مدنی در این مدت بارها با صدور بیانیه‌‌هایی خواستار آزادی این دانشجویان زندانی شده‌اند.

مجید توکلی، حسین ترکاشوند، کوروش دانشیار و اسماعیل سلمانپور چهار عضو انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر هستند که سه هفته پیش از این، مقابل حسینیه ارشاد بازداشت شدند.

چهار عضو دیگر این انجمن نیز به نام‌های مهدی مشایخی، احمد قصابان، نریمان مصطفوی و عباس حکیم‌زاده، یک روز پس از دفن «شهدای گمنام» در دانشگاه امیرکبیر، از سوی نیرو‌های امنیتی بازداشت شده و هنوز در زندان به سر می‌برند.

یاسر ترکمن آخرین عضو انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر است که هفته گذشته از سوی نیرو‌های امنیتی بازداشت شد.

Share


در همین رابطه:
«سلامتی دانشجویان زندانی در خطر است»
«دانشجویان زندانی را در نوروز آزاد کنید»

نظرهای خوانندگان

حکومتی که از غم و گریه و زاری و خود زنی و بدبختی و فریب دیگران تغذیه می کند و از این راه صاحب ثروت های کلان شده است، هیچگاه شادی را جایگزین غم نخواهد کرد.
شادی،

-- Shadi ، Mar 17, 2009 در ساعت 06:00 PM