رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۷ اسفند ۱۳۸۷
علی لاریجانی:

«مناقشه دولت و مجلس سیاسی نیست»

علی لاریجانی رئیس مجلس می‌گوید که مناقشه دولت و مجلس در بودجه ۸۸ «سیاسی» نیست.

آقای لاریجانی افزوده است که مناقشات مجلس و دولت «برادرانه» است و صلاح نمی‌داند که از آن تعبیری «سیاسی» کند.

تنش‌ میان دولت و مجلس پس از آن‌که محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری در نامه‌ای به مجلس اخطار قانون اساسی داد، در روز‌های اخیر افزایش یافته است.

آقای لاریجانی روز گذشته در واکنش به این نامه، اخطار قانون اساسی رئیس جمهوری را «فاقد وجاهت قانونی» دانست و برخی مسائل مطرح شده در آن را به «طنز» تشبیه کرد.

به گزارش ایسنا، رئیس مجلس در کنفرانس خبری امروز سه‌شنبه خود بار دیگر به این موضوع اشاره کرد و گفت: «اینکه بودجه‌ مجلس را تقسیم بر تعداد نمایندگان کنند و گفته شود که به هر نماینده ۲۹۰ میلیون تومان می‌رسد، طنز است.»

اظهارات آقای لاریجانی در حالی بیان می‌شود که غلامحسین الهام سخنگوی دولت در یادداشتی که در شماره امروز روزنامه دولتی ایران منتشر شده، به نامه روز گذشته وی واکنش نشان داده است.


آقای الهام نوشته است: «بودجه همچون یک معادله ریاضی و یک برنامه مدیریتی است، اگر غیر واقعی و برمحاسبات ذهنی و آرزویی پایه‌گذاری شود، مدیریت اجرایی مختل می‌شود.»

علی‌اکبر جوانفکر مشاور آقای احمدی‌نژاد نیز در واکنش به نامه رئیس مجلس، در یادداشتی که در سایت خود منتشر کرده، محتوای این نامه را در شان مجلس ندانسته و به آن انتقاد کرده است.

مشاور مطبوعاتی رئیس جمهوری نوشته است: «از جناب آقای لاریجانی رئیس محترم مجلس انتظار می‌رفت به جای طنزپردازی و شوخی‌گرفتن این مسئله بسیار مهم و جدی، پاسخ قانع‌کننده و موجهی را در دفاع از عملکرد خود» ارائه می‌کرد.

به نوشته آقای جوانفکر، رئیس مجلس شورای اسلامی «متوجه این معنا هستند که با فرافکنی و پیچیده ساختن مطالب روشن و شفاف مطرح شده در اخطارنامه رئیس‌جمهور، افکار عمومی را نمی‌توان قانع یا توجیه کرد.»

اعتراض‌ها و انتقاد‌ها از تغییرات اعمال شده در بودجه سال ۸۸ در حالی از سوی مقام‌های دولتی ادامه دارد که شورای نگهبان پس از رفع هشت ایرادی که یه این لایحه گرفته بود، آن را برای اجرا تصویب و به دولت ابلاغ کرد.

براساس تصمیم شورای نگهبان، دولت محمود احمدی‌نژاد موظف است که بودجه سال ۸۸ را آن‌طور که مجلس تصویب کرده است به اجرا بگذارد.

Share


در همین رابطه:
«اخطار احمدی‌نژاد وارد نیست»
اخطار قانون اساسی احمدی‌نژاد به مجلس

نظرهای خوانندگان

مناقشه دولت و مجلس در بودجه ۸۸ «سیاسی» نیست.
حاج آقا باز شما از آن نطق های محمدی از نوع ناب ایراد فرمودید! تنها دلیل وجود اسلام عزیز سیاسی بودن آن است وگرنه اخلاق و معنویت را شماها سالهاست نابود کرده اید.
شیخی،

-- Sheikhi ، Mar 17, 2009 در ساعت 04:00 PM