رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۷ اسفند ۱۳۸۷
سخنگوی وزارت خارجه ایران:

کنفرانس افغانستان «ابهام‌» دارد

حسن قشقاوی سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی، می‌گوید که کنفرانس افغانستان «ابهام‌های» بسیاری دارد و ایران تاکنون به این کنفرانس دعوت نشده است.

به گفته آقای قشقاوی، به خاطر همین «ابهام‌ها» و دعوت نشدن ایران، تهران فعلا نمی‌تواد در خصوص شرکت کردن یا نکردن در این کنفرانس اظهار نظر کند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران در مصاحبه مطبوعاتی امروز سه‌شنبه خود با خبرنگاران، اظهار داشت: «هنوز خبر موثقی درباره برگزاری این اجلاس بین‌المللی نداریم.»


مقام‌های ایران پیش‌تر اعلام کرده بودند که درخواست‌ها برای شرکت در کنفرانس افغانستان را به دقت بررسی خواهند کرد.

کنفرانس بین‌المللی افغانستان ابتدا قرار بود در خرداد ماه سال آینده در ایتالیا برگزار شود، اما هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا خواسته است که این کنفرانس ۱۱ فروردین ماه در هلند برگزار شود.

خانم کلینتون همچنین از ایران به طور تلویحی دعوت کرده است که در این کنفرانس شرکت داشته باشد.

«سرنگونی هواپیمای بدون سرنشین ایران»
سخنگوی وزارت خارجه ایران در بخش دیگری از نشست خبری خود، گزارش‌ها درباره «سرنگونی» هواپیمای بدون سرنشین ایران در خاک عراق از سوی نیرو‌های ائتلاف را رد نکرد.

آقای قشقاوی گفت که گزارشی در این زمینه به وزارت خارجه ارسال نشده و باید مقام‌های نظامی در این‌باره اظهارنظر کنند.

روز گذشته ارتش آمریکا اعلام کرد که یک هواپیمای بدون سرنشین ایران را ماه گذشته در خاک عراق سرنگون کرده است.

خبر نامه اوباما مبهم است
آقای قشقاوی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر احتمال ارسال نامه‌ای از سوی باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا به آیت‌الله علی خامنه‌ای، گفت که «مطالبی را روزنامه‌ها مطرح می‌کنند که مشخص نیست انگیزه و شکل عملیاتی و حوزه رسمی کار به چه صورت است.»

به گفته این مقام وزارت خارجه، ایران، به «صرف چند گمانه‌زنی رسانه‌ای» نمی‌تواند در این خصوص موضعی اتخاذ کند.

هفته گذشته روزنامه بوستون گلوب در گزارشی از احتمال ارسال نامه‌ای از سوی اوباما به آقای خامنه‌ای خبر داد؛ خبری که تاکنون از سوی مقام‌های کاخ سفید تکذیب نشده است.

قشقاوی، گزارش‌ها درباره «سرنگونی» هواپیمای بدون سرنشین ایران در خاک عراق از سوی نیرو‌های ائتلاف را رد نکرد

باراک اوباما از زمان به قدرت رسیدن بارها اعلام کرده که دست خود را در صورتی که ایران مشت‌هایش را باز کند، به سوی تهران دراز خواهد کرد.

مقام‌های ایران به خصوص محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری، از پیشنهاد اوباما مبنی بر آغاز گفتگو‌های مستقیم میان دو کشور استقبال کرده‌اند.

Share


در همین رابطه:
افغانستان: ایران به آمریکا کمک کند

نظرهای خوانندگان

کنفرانس افغانستان «ابهام‌های» بسیاری دارد!
وقتیکه که حکومتی عملکردهایش پراز ابهام و دروغ و فریبکاری است، باید منتظر اینگونه رفتار از جانب دیگران باشد و در ابهام بسر برد. این نتیجه سیاست ها و عملکردهای فریبکارانه حکومت اسلامی است.
کشکولی،

-- kashkoli ، Mar 17, 2009 در ساعت 03:00 PM