رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۶ اسفند ۱۳۸۷

احتمال کناره‌گیری خاتمی از انتخابات

گزارش‌ها از احتمال کناره‌گیری سیدمحمد خاتمی از عرصه انتخابات ریاست جمهوری حکایت دارد.

منابع نزدیک به آقای خاتمی از صبح روز گذشته اعلام کرده‌اند که وی قصد کناره‌گیری از انتخابات ریاست جمهوری را دارد؛ خبری که تاکنون به طور رسمی تائید نشده است.

این منابع گزارش می‌دهند که آقای خاتمی تصمیم خود را پیش از دیدار روز گذشته‌اش با میرحسین موسوی گرفته است و قصد دارد به زودی با صدور بیانیه‌ای رسمی آن را اعلام کند.

آقای خاتمی پیش‌تر گفته بود که از میان او و موسوی تنها یک نفر نامزد انتخابات خواهد شد.

محمد خاتمی ۲۰ بهمن ماه پس از چند دیدار با میرحسین موسوی اعلام کرد که نامزد انتخابات شده است. تقریبا یک ماه بعد نیز مهندس موسوی با صدور بیانیه‌ای از حضور خود در عرصه انتخابات خبر داد.

حضور آقای موسوی در انتخابات، از سوی برخی جریان‌های نزدیک به آقای خاتمی «غیرمنتظره» ارزیابی شد.

گمانه‌ها درباره کناره‌گیری آقای خاتمی از صبح روز گذشته پس از آن‌که وی به طور تلویحی اعلام کرد قصد چنین اقدامی را دارد، افزایش یافته است.

گفتگوی زمانه در این‌باره را بشنوید

خبرگزاری‌های داخلی و وب‌سایت‌های نزدیک و یا رقیب رئیس جمهوری سابق ایران از صبح روز گذشته بسیاری از خبرهای حوزه سیاسی خود را به این موضوع اختصاص داده‌اند.


عکس از AFP

خبر احتمال کناره‌گیری آقای خاتمی امروز دوشنبه نیز از سوی خبرگزاری‌ فرانسه، رویترز و شبکه الجزیره پوشش داده شد.

گروهی از طرفداران آقای خاتمی، امروز شماره تلفنی اعلام کرده‌اند که مخالفان کناره‌گیری رئیس جمهوری سابق ایران، بتوانند از این طریق مخالفت خود را به اطلاع وی برسانند.

با این حال برخی منابع نزدیک به آقای خاتمی می‌گویند که وی تصمیم نهایی خود را پس از جلسه امشب با مجمع روحانیون مبارز و جلسه فردا شب با اعضای بنیاد باران به طور رسمی منتشر خواهد کرد.

بهروز شجاعی سردبیر سایت یاری‌نیوز، وبسایت نزدیک به آقای خاتمی نیز در گفتگو با زمانه اظهار داشت: «رایزنی‌ها و اصرار اطرافیان خاتمی موجب شده است که او تصمیم نهایی را به مشورت با دوستانش در مجمع روحانیون مبارز موکول کند.»

آقای شجاعی معتقد است: «انصراف خاتمی به نفع اصلاح‌طلبان و میرحسین نیست، چرا که همه، او را مسئول کنار رفتن خاتمی می‌دانند.»

گزارش‌ها در خصوص احتمال کناره‌گیری رئیس بنیاد باران از عرصه انتخابات در حالی افزایش یافته است که وی سفرهای استانی خود را دو هفته پیش از این آغاز کرده بود.

Share


در همین رابطه:
میرحسین موسوی نامزد انتخابات شد
محمد خاتمی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شد
خاتمی: «یا من می‌آیم یا میرحسین موسوی»