رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲ فروردین ۱۳۸۸

دستگیری دو هزار نفر در چهارشنبه سوری

حسین ساجدی‌نیا معاون عمليات پلیس ایران از دستگيری بیش از دو هزار نفر در شب چهارشنبه سوری خبر داد.

به گزارش ایسنا، این مقام پلیس اعلام کرد که بيشتر افراد دستگير شده با اخذ تعهد آزاد شده و مابقی به مراجع قضايی معرفی شده‌اند.

این در حالی است که محمود سالارکیا معاون دادستان تهران نیز از دستگیری بیش از ۷۰۰ نفر در در شب چهارشنبه سوری خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آقای سالارکیا گفته است که پرونده افراد دستگیر شده در حال رسیدگی است.

آن‌طور که این مقام قضایی اعلام کرده است، تعدادی از این افراد دستگیر شده به زودی با «گرفتن تعهد» آزاد خواهند شد.

علت بازداشت این افراد «برهم زدن آرامش عمومی و ایجاد رعب و وحشت در شب چهارشنبه سوری» اعلام شده است.

خبرگزاری فارس نیز در گزارشی به نقل از سرهنگ سیروس فتحی سر کلانتر چهارم تهران اعلام کرد که شب گذشته ۳۰ نفر از «اراذل و اوباش» شرق تهران دستگیر شده‌اند.

همه ساله در جریان مراسم چهارشنبه سوری در ایران، ناآرامی‌هایی در سطح شهر تهران و برخی شهر‌های بزرگ روی می‌دهد.
در جریان این نا‌آرامی‌ها از مواد منفجره دست‌سازی استفاده می‌شود که در برخی مواقع منجر به مرگ افراد می‌شود.


بهروز تشکر مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی تهران نیز امروز چهارشنبه به خبرگزاری ایسنا گفت که خسارت‌های ناشی از انفجار‌ها در شب گذشته نسبت به سال گذشته کمتر بوده است.

بنا بر اعلام آقای تشکر، آتش‌نشانان در شب چهارشنبه آخر سال، به ۱۳۵ حادثه در تهران بزرگ امداد‌رسانی کردند که از این آمار ۵۷ مورد مربوط به موضوع مواد محترقه در پایتخت بوده است.

وی افزود که حوادث شب گذشته به وقوع آتش‌سوزی‌های جزیی در پنج واحد مسکونی و دو دستگاه خودرو در معابر منجر شده است.

سازمان آتش نشانی، آمار حوادث چهارشنبه ‌سوری در سال ۸۳ را ۲۷۳ حادثه، در سال ۸۴، ۲۹۳ حادثه و در سال ۸۵ نیز ۱۹۸ حادثه اعلام کرده است.

رضا دهقان پور مدیر مرکز اورژانس تهران هم به خبرگزاری دولتی ایرنا گفته است که این اورژانس، شب گذشته ۹۲ ماموریت در ارتباط با حوادث چهارشنبه سوری انجام داده است.

به گفته آقای دهقان‌پور، اکثر مصدومین شب گذشته نوجوانانی بوده‌اند که دچار سوختگی شده بودند.

Share

نظرهای خوانندگان

ایکاش یک ملیون نفر را گرفته بودند، پسر مرا که گرفتند به آنها گفتم مرا هم با خود ببرید. آنقدر اسرار کردم اما آنها زرنگی کردند و او را هم آزاد کردند. من از خانواده ها تقاضا می کنم همگی خانواده به علاوه ی دایی و عمو و خاله و خانواده های آنها بروند و درخواست آزادی انها را بنمایند. بروید جلو بازداشتگاههای بیداد آخوندی چادر بزنید بیتوته کنید و شب را همانجا بمانید.

-- بدون نام ، Mar 18, 2009 در ساعت 03:00 PM

چطور وقتیکه اوباش و اراذل و لباس شخصی ها و چماقداران حکومت اسلامی به مردم حمله می کنند و آرامش عمومی رامختل و ایجاد رعب و وحشت می کنند بازداشت نمی شوند!؟
معترضی،

-- motarezi ، Mar 19, 2009 در ساعت 03:00 PM

کسانی که امروزه کمتر از 36 سال دارند تمامی آموزشهای خود را با تعالیم اسلامی آموخته اند در مدرسه دعای کمیل-دعای فرج - زیارت عاشورا-... خوانده اند و در قلب خود عشق به ایران را پرورش داده اند. بیچاره اسلامی که این همه خرزهره کاشته ولی درختان زیتون تحویل گرفته است .صلح ( شاخه زیتون)- دوستی-عشق -خنده - شادی - رقص - پایکوبی- ... همچون سیانور برای فرهنگ اسلام ناب است . شاد و پیروز باشید

-- ایرانی ، Mar 19, 2009 در ساعت 03:00 PM

نقش پیش گیری بهتر از درمان است بهتر است به جای دستگیری 2هزار نفر پخش کننده یا انجام دهنده سعی در دستگیری 2نفر عامل اصلی ماجرا (وارد کننده یا تولید کننده)کنیم

-- مرتضی ، Mar 22, 2009 در ساعت 03:00 PM