رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۱ اسفند ۱۳۸۷
معاون اول قوه قضاییه:

ایران مهمترین «حامی بشر» است

ابراهیم رئیسی می‌گوید که جمهوری اسلامی از نظر ملت‌ها مهمترین «حامی‌بشر» در جهان است.

آقای رئیسی افزوده است که حقوق تمام‌های اقلیت‌های دینی در جمهوری اسلامی رعایت می‌شود و کسانی که به این مسئله شک دارند، می‌توانند از نمایندگان اقلیت مذهبی در مجلس در این‌باره سئوال کنند.

اظهارات معاون قوه قضاییه ایران در واکنش به سخنان هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا که از «نقض حقوق» اقلیت‌های دینی در جمهوری اسلامی انتقاد کرده، ایراد می‌شود.

به گزارش روز شنبه خبرگزاری‌های ایران، آقای رئیسی گفته است که طرح مسئله حقوق بشر از سوی آمریکا و اروپا بحثی سیاسی برای تحت فشار قرار دادن مقام‌های جمهوری اسلامی است.

به گفته معاون اول قوه قضاییه، سخنان اخیر خانم کلینتون «یک اتهام» است و این موضوع «نخ‌نما» شده است.

به نوشته ایسنا، این مقام قضایی همچنین کشور‌های اروپایی و آمریکا را به نقض حقوق بشر در افغانستان و عراق متهم کرد.

آقای رئیسی افزود که مقام‌های آمریکایی باید در قبال اقدامات اسرئیل در فلسطین «شرمگین» باشند.

آقای رئیسی می‌گوید کسانی که در خصوص رعایت حقوق تمام‌های اقلیت‌های دینی در جمهوری اسلامی، شک دارند، می‌توانند از نمایندگان اقلیت مذهبی در مجلس در این‌باره سئوال کنند

نهاد‌ها و سازمان‌های بین‌المللی در گزارش‌های خود ایران را یکی از ناقضان حقوق بشر در جهان معرفی می‌کنند، امری که با واکنش منفی مقام‌های جمهوری اسلامی مواجه شده است.

تهران می‌گوید که این نهادها و کشور‌های حامی حقوق بشر با این موضوع در کشور‌های جهان سوم به خصوص ایران، برخوردی «دوگانه» دارند.

آمریکا هفته گذشته در گزارش سالیانه خود در مورد وضعیت حقوق بشر در جهان، ایران را جزء کشور‌هایی نقض کننده حقوق بشر در سال ۲۰۰۸ معرفی کرده است.

بازداشت و پیگرد قانونی مدافعان حقوق بشر، فعالان حقوق زنان، دانشجویان و فعالان اتحادیه‌های کارگری از جمله موارد درج‌شده در این گزارش است.

محدودیت‌های رسانه‌ای از جمله محدودیت‌ها برای وبلاگ‌نویسان ایرانی از دیگر مواردی است که در این گزارش به آن اشاره شده است.

بازداشت عده‌ای از رهبران جامعه بهائیان ایران، رد صلاحیت حدود ۱۷۰۰ نامزد اصلاح‌طلب از سوی شورای نگهبان و مشکلات فعالان کمپین یک میلیون امضاء، نکات دیگری از این گزارش را تشکیل می‌دهد.

همچنین، اعدام افراد نوجوان و اعدام‌ها در ملاء عام، ناپدید شدن‌های مشکوک افراد، «وضعیت ناگوار زندان‌ها»، در اختیار نگذاشتن امکان دفاع قانونی برای متهمان، دستگیری‌های سیاسی، و محدودیت‌های آزادی بیان از دیگر نکات ذکرشده در این گزارش است.

Share


در همین رابطه:
برخورد با «تشکیلات بهائیت» در ایران

نظرهای خوانندگان

به قول گوبلز(وزیر تبلیغات هیتلر):
دروغ هرچه بزرگتر،قابل باورتر!

-- احسان ، Feb 28, 2009 در ساعت 05:00 PM

متاسفانه هر روز به تعداد بیماران روانی مبتلا به اسکیزو فیرینیا در بین متصد یان نظام افزوده می شود. لطفا عنوان "حامی بشر" را با "حامی شر" تصحیح فرمایید.

-- بدون نام ، Feb 28, 2009 در ساعت 05:00 PM

واقعا که !!!!!!!!!
رو که رو نیست ، سنگ پای قزوین رو از روبرده!!!
شما میگید بهایی ها رو قبول نداریم !! فرض مثال قبول ، پس با دراویش شیعه اثنی عشری چه کار دارید ؟!!!
هر بیعدالتی کج اندیشی سلیقه ای که در تاریخ جهان یا تاریخ اسلام دیده میشود حتما نمونه اش در جمهوری اسلامی یافت میشود .

-- میرزا قشمشم ، Feb 28, 2009 در ساعت 05:00 PM

آقای رئیسی واقعا که راست می گویند زیرا بشر را آقای جنتی فقط شیعیان می دانند . به همین دلیل حقوق شیعیان آن هم از نوع آیت الله جنتی در ایران نمونه است . می توانند هر کس را به نام مرتد و کافر در همان خیابان بدزدند و آنها را به قتل برسانند ( قتلهای زنجیره ای ) یا مانند کشیش های اصفهانی و یا اعدام کشیش مشهدی که قبلا مسلمان بود . و یا شیعیانی مثل منتظری و بروجردی و یا مصادره ی اموال مردم و ... یا قبرستان خاوران را چه کسی بوجود آورده است ؛ جسینیه ی دراویش همین چند روز پیش را چه کسی تخریب کرده است ( این را که کروبی هم حتی اعتراض کرد ) تازه ما که نمی گوئیم حقوق بشر رعایت نمی شود بلکه آيت الله العظمی منتظری ( امید امت و امام ) می گوید و یا آیت الله بروجردی به سازمان ملل و اوباما نامه می نویسد و یا کروبی به وزیر اطلاعات نامه می نویسد . و هزاران چیز دیگر ... اما باید فقط به معاون قوه ی قضائیه باید گفت : برو روتو کم کن

-- farhad ، Feb 28, 2009 در ساعت 05:00 PM

اين آقاى رئسى شطح مى گويد. خدا كند شيخ روزبهانى هم دنبالش بيايد حداقل تفسيرى بر اين شطحيات بنيوسد ملت بفهمند راجع به كداميك از ممالك جهان سخن مى گويد

-- كيوان ، Feb 28, 2009 در ساعت 05:00 PM

شهادت فوز عظیمیست که هر کسی لیاقت آنرا ندارد .
جمهوری اسلامی " بشریت " را به شهادت رسانده و از " حیوانیت" پاسداری می کند . آیا رساندن بشریت به این فوز عظیم حمایت از بشر نیست؟

-- ایرانی ، Mar 1, 2009 در ساعت 05:00 PM

این آقا عجب رویی دارد!!!یک نگاهی به همین دادگستری بیندازیم تا ببینیم در این مملکت چه خبر است.ساده ترین اصول دادرسی کیفری رعایت نمی شود.تازه این که سهل است!اصول دادرسی مدنی هم رعایت نمی شود.زمین مردم را می گیرند،از دیوان عدالت اداری حکم می گیری؛حکم اجرا نمی شود!!!اصلا چیزی به اسم عدلیه در این مملکت وجود ندارد که این آقا معاونش باشد!!!

-- کاوه ، Mar 1, 2009 در ساعت 05:00 PM

خوبه یه هفته پیش توو دانشگاه قزوین دختری و که یهودی بود با فوش اداختن از کلاس بیرون!!!اونم به خاطر یهودی بودنش!!

-- Araz ، Mar 1, 2009 در ساعت 05:00 PM

فکر کرده شده بود که شما کمتر سانسور می کنید. و من هم در دانشگاه تهران انرا تکرار کردم ولی نه این طور نیست! نظر من چه بدی داشت که سانسور کردید؟

-- بدون نام ، Mar 1, 2009 در ساعت 05:00 PM

ازروباه پرسیدن کوشاهدت دومش رانشان دادملتی که ازابتدائی ترین حقوق خود که حق انتخاب است محروم است وشورای نگهبان برای آن تصمیم میگرد ؟چگونه میشود ازحقوق بشرسخن گفت ماحقوق بشررا درقتل عام زندانیان سیاسی 67وقتلهای زنجیره ای وکوی دانشگاه وحصر پنج ساله آیت الله منتظری وبرخوردبادگر اندیشان وزندانی قابل وووشاهدبودیم ویکی دیگر ازمصادیق حقوق بشردرایران تخریب مسجد فیض درمشهد وتخریب حسینیه دراویش درقم واخیرادراصفهان است واین حسینیه جزءآثارباستانی بوده فقط بایدگفت که مسئولان درایران بزگترین دروغ گویان تاریخ بشریت رابه خود اختصاص داده

-- بدون نام ، Mar 1, 2009 در ساعت 05:00 PM