رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۰ اسفند ۱۳۸۷

بیانیه تحکیم وحدت علیه سرکوب دانشجویان

شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت، امروز جمعه بیانیه‌ای در اعتراض به سرکوب دانشجویان صادر کرد.

شورای مرکزی این نهاد اصلاح‌طلب، حادثه روزهای گذشته در دانشگاه امیرکبیر تهران و حضور افراد لباس شخصی برای ضرب و شتم دانشجویان منتقد را «تداعی‌گر روزهای خونین تیرماه ۷۸» دانست و در بیانه خود نوشت: «صحن دانشگاه پلی‌تکنیک همچون کوی دانشگاه تهران جولانگاه نیروهای لباس شخصی گردید.»

این بیانیه در ادامه سرکوب دانشجویان توسط افراد «خشونت‌ورز» را محکوم کرده است.

در این بیانیه همچنین آمده که این خشونت‌ها به بهانه‌های گوناگون همچون سخنرانی تئوریک و نظری دکتر محمد مجتهد شبستری، و در موردی دیگر تدفین کشته‌شدگان جنگ ایران و عراق در فضای دانشگاه، نسبت به دانشجویان صورت می‌گیرد.

«در دفاع از اصل مسلم «آزادی بیان» حمایت خود را از دکتر هاشم آغاجری و کلیه اشخاص، علی‌الخصوص دانشگاهیان، در ابراز نظرات و عقایدشان اعلام می‌داریم»

در ادامه بیانیه در توصیف افراد سرکوب‌کننده آمده است: «خشونت‌ورزانی که یک روز سخنان دکتر هاشم آغاجری را دستاویز حملات سیاسی خود قرار می‌دهند و روزی دیگر دانشگاه را میدان تاخت و تاز خود می‌کنند تا رقیب سیاسی خود را مرعوب و دانشگاه را متشنج کنند.»

دفتر تحکیم وحدت در این بیانیه با انتقاد از «عدم حمایت دولت اصلاح‌طلب پیشین از فعالان دانشجویی» نوشت: «آنانی که دیروز در دفاع از دانشجویان دفتر تحکیم وحدت حتی از زیر بار اظهار حمایتی حداقلی در مواضع‌شان خودداری ورزیدند، امروز خود در گرداب هجمه به عضو ارشدشان گرفتار آمده‌اند.»

شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت در این بیانیه تأکید کرده است: «در دفاع از اصل مسلم «آزادی بیان» حمایت خود را از دکتر هاشم آغاجری و کلیه اشخاص، علی‌الخصوص دانشگاهیان، در ابراز نظرات و عقایدشان اعلام می‌داریم.»

این بیانیه در پیوند با انتخابات آینده ریاست جمهوری در ایران، دولت نهم را متهم به «مهندسی کردن انتخابات» نمود و سرکوب منتقدان را در جهت ادامه این «مهندسی کردن» دانست.

«بهره‌برداری سیاسی از پیکر شهدا»
بیانیه دفتر تحکیم وحدت در مورد حوادث پنجم اسفندماه در دانشگاه امیرکبیر می‌گوید:

«ضمن اعتراض شدید نسبت به هتک حرمت دانشجویان و ایجاد جو متشنج در دانشگاه، اعلام می‌دارد که این اتحادیه همچنان معتقد است که تدفین پیکر شهدا در دانشگاه موجب بهره برداری سیاسی شده‌است و این روند ادامه خواهد داشت.»

دفتر تحکیم وحدت درباره حوادث پنجم اسفند می‌افزاید: «افرادی که سال پیش دست کشیدن استاد هشتاد سالهٔ دانشگاه به موی دختر دانشجو را هتک حرمت دانسته و دانشگاه را سیاه‌پوش و استاد را اخراج کردند، چگونه امروز هنگام هجوم به دانشجویان از کشیدن موی دختران ابایی ندارند؟»

دفتر تحکیم وحدت «ادامه بازداشت دانشجویان دانشگاه امیرکبیر، و همچنین شبنم مددزاده دانشجوی دانشگاه تربیت معلم، که هفتهٔ پیش بازداشت شده‌است و نیز تداوم فشار بر انجمن‌های اسلامی برای اعلام خروج از طیف علامهٔ دفتر تحکیم وحدت را به شدت محکوم کرده و در راستای سرکوب کامل فضای دانشگاه در آستانهٔ انتخابات ارزیابی می‌کند.»

این بیانیه در پایان می‌نویسد: «جای آن است که اصلاح‌طلبان مدعی با سکوت خود در بزم سرکوب‌گران و زندانبانان شریک نشوند که همه بر جریدهٔ تاریخ ثبت است و دانشجویان همین روزها به قضاوت خواهند نشست.»

Share

نظرهای خوانندگان

شهدا مظلومند وشما آنها راجهت مقاصد خود ارزان فروخیتد.ای از خدا بی خبران ؟مگر چه کسی از شهید وشهادت بدش می آید؟مردم از عملکرد بد شما ناراحت هستند؟در خانه گر کس است یک حرف بس است؟
این طرفداران بی درد وهوچی گر ومدافع دروغین شهدا چه کسانی هستند؟
پس چرا مدافع جانبازان نیستند که بخاطر عملکرد بد وفقر وگرسنگی ونداری وتبعیض وبی عدالتی روزانه خود را به آتش می کشند.آیا مگر آنها هم شهید نیستند.؟
پس چرا آقای رهبر در مورد خودسوزی آنان سکوت کرده؟
چراهرکس که به این سیستم ونظام اعتراضی دارد مورد غضب قرار می گیرد ؟ مگر شما قیم این مردم هستید؟
بعنوان یک ایرانی-ایثارگر وعضو خانواده شهدا عمل ننگین وهجوم وحشیانه به حریم دانشگاه را محکوم می کنم.
حقیقتا این آقایان از شهدا سوءاستفاده می کنند.چنانچه نظر سوئی ندارند .چرا حداقل حرمت شهدا را نگه نداشتند. آقایان خوب می دانند که حرمت امامزاده را متولی باید نگه دارد؟
پس متوجه شدیم که همه این حرف وحدیث ها روضه است که برای مردم می خوانند؟
اگر دفن شهید بهانه وسیاسی کاری نبود.می توانستند علیرغم داشتن این همه دستگاه موازی وخصوصا متولی اصلی امورشهدا (بنیاد شهید ) این کاررا بطورنمادین انجام می داد.
وهرگز نیاز به حضور بسیج ونیروهای.......نبود وچنین وضعیتی هم پیش نمی آمد.اصلا چرا نظرخواهی نمی کنید.؟
بخدا قسم ما از این برخوردهای سلیقه ای ومصادره شدن شهدا توسط یک قشر خاص خسته وبیزار شدیم.شماها داعیه بهتر از مادر شدید؟

-- صالح ، Feb 27, 2009 در ساعت 05:02 PM

فرمانده پادگان این آخرین پیام است جنبش دانشجویی آماده قیام است

-- م.ر.ل.ی از مشهد ، Feb 28, 2009 در ساعت 05:02 PM

این سر شوریده کی آید به سامان,غم بخور!!!!

-- م.د ، Feb 28, 2009 در ساعت 05:02 PM

آقاي رهبر چرا شهدا را در خانه اش(كاخ مرمر) جال نمي كند؟؟؟

-- ر ر ر ، Feb 28, 2009 در ساعت 05:02 PM

از چیزی که خوندم خوشحالم .. خوشحالم که تحکیم وحدت از رودربایستی با اصلاح طلبان بیرون کشید . . ( کسانی که از توده دانشجو استفاده کردن و به هنگام وقوع فجایعی از این دست زحمت یه گلایه تعارفی از رفقای دست راستی هم به خودشون نمیدن )
خوشحالم از این بیانه !
تحکیم وحدت ست که همچنان آزاد و بی باک به مرام نامه خود استوار مانده است . . . .

-- حامد پارسا ، Feb 28, 2009 در ساعت 05:02 PM