رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۰ اسفند ۱۳۸۷

اوباما برنامه‌هایش را تشریح کرد

باراک اوباما، شب گذشته (پنج‌شنبه‌شب) به ادامه تشریح برنامه‌های خود برای انجام اصلاحات بزرگ آینده در آمریکا پرداخت. وی سه‌شنبه گذشته خلاصه این برنامه ها را در کنگره اعلام کرده بود.

رئیس جمهور ایالات متحده طی این هفته از تغییرات اساسی در حوزه‌های مالی، آموزشی و انرژی خبر داده‌است.

باراک اوباما قصد دارد تا هزینه ایجاد یک نظام بیمه درمانی همگانی که از شعارهای اصلی در تبلیغات انتخاباتی‌اش بوده را از راه صرفه‌جویی تأمین کند

به گزارش روزنامه ان.ار.س هلند، رئیس جمهور آمریکا تصمیم دارد تا در خلال سال آینده در تمامی بخش‌های نظام بیمه درمانی ایالات متحده اصلاحات اساسی انجام دهد.

مسئله پوشش بیمه درمانی برای مردم آمریکا از مسائل پرمناقشه و مشکلات مزمن است. باراک اوباما قصد دارد تا هزینه ایجاد یک نظام بیمه درمانی همگانی که از شعارهای اصلی در تبلیغات انتخاباتی‌اش بوده را از راه صرفه‌جویی تأمین کند.
بسیاری از مردم ایالات متحده با مشکل فقدان پوشش بیمه درمانی مواجه‌اند.

در صورت موفقیت‌آمیز بودن طرح بیمه همگانی دولت اوباما، طبقه متوسط در ایالات متحده به آسایش مالی بیشتری دست خواهد یافت و این مورد مخالفت شدید هواداران حزب جمهوی‌خواه در این کشور است.

وی همچنین با وجود ابراز عصبانیت از عملکرد بانک‌ها، لزوم کمک مالی به آن‌ها برای نجات مالی بانک‌های آمریکا را تأئید کرد.

برخی ناظران، یکی از اهداف سخنان این هفته باراک اوباما را دور کردن توجهات از خبر کسری بودجه بی‌سابقه دانسته‌اند که شب گذشته (پنج شنبه) رسماً اعلام شد.

بر اساس گزارش ها، دولت جرج بوش رئیس جمهور پیشین آمریکا، برای دولت اوباما در سال جاری بیش از یک تریلیون دلار کسری بودجه به جا گذاشته‌است. باراک اوباما نیز برای اجرای طرح خود در جهت ایجاد تحرک جدید در اقتصاد این کشور، ۸۰۰ میلیارد دلار دیگر برای این منظور از بودجه برداشت کرده‌است.

نظرسنجی‌ها در آمریکا نشان می‌دهد که نظر اکثریت مردم این کشور نسبت به عملکرد دولت اوباما و اعضای حزب دموکرات در کنگره آمریکا، بسیار مثبت است.

Share

نظرهای خوانندگان

خوب رئیس جمهورهای ایران نیز پس از انتخاب شدن یک دوره آموزشی در کاخ سفید بگذرانند.

-- مسلم ، Feb 28, 2009 در ساعت 01:05 PM