رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۹ اسفند ۱۳۸۷

نخل طلای کن برای کلینت ایستوود

کلینت ایستوود بازیگر و کارگردان برجسته سینمای آمریکا، نخل طلای جشنواره کن را به خاطر فعالیت‌های سینمایی‌اش دریافت کرد.

روز گذشته ژیل ژاکوب مدیر جشنواره کن در مراسمی ویژه که برای بزرگ‌داشت از کلینت ایستوود در رستوران مجلل فوکوئه پاریس برگزار شد، نخل طلای افتخاری کن را به خاطر تجلیل از آثار سینمایی کلینت ایستوود به این بازیگر و کارگردان کهنه‌کار سینمای آمریکا اهدا کرد.


این جایزه در حالی به کلینت ایستوود اهدا می‌شود که هنوز سه ماه به برگزاری شصت و دومین دوره جشنواره فیلم کن باقی مانده‌است.

ژیل ژاکوب هنگام اهدای جایزه به کلینت ایستوود، از او به عنوان استادی بزرگ در اوج هنری‌اش یاد کرد و گفت:«این جایزه شاهدی است بر ستایش من و یک ربع قرن مشارکت در سینما.»

کلینت ایستوود که به همراه خانواده‌اش در این مراسم شرکت داشت، پس از دریافت نخل طلا در سخنان کوتاهی از حمایت‌ها و تشویق‌های سینماگران فرانسوی، زمانی که می‌خواست اولین فیلمش را بسازد، قدردانی کرد و گفت که در کشورش مردم در باره او با احتیاط حرف می‌زنند و می‌گویند: «این بابا حتی بازیگر خوبی هم نیست چه برسد که بخواهد کارگردانی کند.»

کلینت ایستوود ۷۸ ساله در سال گذشته با فیلم «بچه عوضی» با بازی انجلینا جولی و جان مالکوویچ در بخش مسابقه جشنواره کن شرکت کرد اما فیلمش نتوانست نظر منتقدان را جلب کند.

آخرین فیلم کلینت ایستوود به نام «گرن تورینو» که خود در آن نقش اصلی را بازی می‌کند، هم اکنون بر پرده سینماهای جهان است.

Share

نظرهای خوانندگان

اگر تو خود کن میدادند این جایزه ی مهم را به کلینت ایستوود خیلی بهتر بود. البته فک کنم اینقدر خوشحال هست که تا سه ماه دیگه هم زنده بمونه...

-- رضا ، Feb 26, 2009 در ساعت 12:25 PM

کلينت ايستوود نيم قرن است که چهره درخشان دنياي سينماست و هفت - هشت سال پيش هم رييس هييت داوران فستيوال کن بود واهداي نخل طلا به او بيشتر امتيازيست براي فستيوال کن!

-- بدون نام ، Feb 26, 2009 در ساعت 12:25 PM

تلفظ درست رستوران محل اهداي جايزه "فوکت" است که چندان هم مجلل نيست.

-- بدون نام ، Feb 27, 2009 در ساعت 12:25 PM