رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۱۱ اسفند ۱۳۸۷

ادامه حمایت مراکش از بحرین «علیه ایران»

مراکش در اعتراض به اظهارات علی‌اکبر ناطق نوری در مورد بحرین، کاردار خود در تهران را فراخواند.

علی‌اکبر ناطق نوری رئیس دفتر بازرسی آیت‌الله علی خامنه‌ای در جریان یک سخنرانی اعلام کرده بود که بحرین در زمان حکومت محمدرضا شاه پهلوی «استان چهاردهم» ایران بوده‌است.

هفته گذشته نیز پادشاه مراکش، مراتب حمایت کشورش از امیر بحرین در برابر اظهارات علی‌اکبر ناطق نوری را اعلام کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه، طیب فاسی فِهری، وزیر خارجه مراکش نیز وحید احمدی، سفیر ایران در رباط را در این رابطه احضار کرد. فاسی فهری سپس مواضع دولت خود در مورد رابطه ایران و بحرین را به آگاهی سفیر ایران رساند.

هفته گذشته نیز شاه محمد ششم، پادشاه مراکش، وزیر خارجه کشور خود را به بحرین اعزام کرد تا مراتب حمایت کشورش از امیر بحرین در برابر اظهارات علی‌اکبر ناطق نوری را به وی اعلام کند.

مقام‌های بحرین اعلام کرده‌اند که اظهارات آقای ناطق‌نوری در راستای «نقض حاکمیت این کشور» بوده‌است.

این در حالی است که مقام‌های جمهوری اسلامی طی روزهای گذشته تلاش‌های گسترده‌ای را برای بهبود رابطه با بحرین آغاز کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت جمهوری اسلامی، پیش از این ایران در تاریخ دوم اسفند امسال به آن‌چه «مواضع نادرست در خبرگزاری مغرب» نامید به این کشور اعتراض کرده‌بود.

رئیس اداره شمال آفریقای وزارت امور خارجه ایران روز ۲ اسفند در دیدار با کاردار مغرب در تهران ضمن ابراز ناخشنودی و نارضایتی جمهوری اسلامی ایران از مواضع اتخاذ شده پادشاه مغرب، از وی خواست مراتب تعجب و نارضایتی جمهوری اسلامی ایران را از این مواضع به کشور متبوع خود ابلاغ کند و توضیحات لازم را خواستار شود.

Share

نظرهای خوانندگان

ایران بزرگ نام های کوچک را به فراموشی می سپارد.

-- AMIR ، Feb 26, 2009 در ساعت 12:20 PM

مراکش در کجای کره زمین واقع شده است ؟!

-- بدون نام ، Mar 1, 2009 در ساعت 12:20 PM