رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۶ اسفند ۱۳۸۷

اعتراض‌ به تداوم بازداشت دانشجویان در ایران

ده‌ها تن از اعضای انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور با صدور بیانیه‌ای به ادامه بازداشت دانشجویان شیراز و امیرکبیر اعتراض کرده و خواستار آزادی آنها شده‌اند.

نسخه‌ای از این بیانیه که به امضای ۱۵۰ دانشجو رسیده، امروز دوشنبه به دفتر رادیو زمانه ارسال شده است.

دانشجویان در این بیانیه اعلام کرده‌اند که نگران تداوم بازداشت همکلاسی‌های خود هستند.

در بخشی از این بیانیه آمده است که «دانشجویان این مرز و بوم، بی‌پناه‌تر از همیشه در مقابله با اقتدارگرایی تنها و تنها با سرمایه وجودی خویش به دفاع از خود می‌پردازند.»

این دانشجویان از تمام فعالان سیاسی که شعار آزادی و برابری سر می‌دهند و همچنین فعالان حقوق بشر خواسته‌اند که «توجه بیشتری به سرنوشت این دانشجویان» داشته باشند.

در بخشی از این بیانیه آمده است که «دانشجویان این مرز و بوم، بی‌پناه‌تر از همیشه در مقابله با اقتدارگرایی تنها و تنها با سرمایه وجودی خویش به دفاع از خود می‌پردازند»

سوم اسفندماه سال‌جاری نیز گروهی از فعالان مدنی و سیاسی با انتشار نامه‌ای خواستار آزادی دانشجویان بازداشتی دانشگاه‌های شیراز و امیرکبیر شده بودند.

یونس میرحسینی، دانشجوی دانشگاه شیراز و حسین ترکاشوند، مجید توکلی، کوروش دانشیار و اسماعیل سلمانپور، دانشجویان دانشگاه امیرکبیر هستند که از حدود سه هفته پیش تاکنون در زندان به سر می‌برند.

دانشجویان بازداشتی بیش از دو هفته است که در اعتراض به «بازداشت غیرقانونی» خود دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

کمپین بین‌المللی حقوق بشر اعلام کرده که زندگی این دانشجویان که در اعتراض به بازداشت خود در اعتصاب غذا به سر می‌برند، در خطر است.

Share


در همین رابطه:
دانشجویان زندانی شیراز و امیرکبیر آزاد شوند

نظرهای خوانندگان

ایرانیان خارج از کشور بجای این همه ادعای وطن دوستی ( در حرف) بیایند هر کدام با هر عقیده ای از این دانشجویان دفاع کرده و مظلومیت این عزیزان را بگوش جهان برسانند . آیا بیش از پنج میلیون ایرانی تبعیدی برای این هدف کم است ؟ شما هر کدام بجای حرف زدن از ایران بیائید در عمل ببینید برای قهرمانان اصلی این کشور چه کرده اید؟ آیا رئیس دبیر کل سازمان ملل-روسای جمهور کشورها -مجامع حقوق بشر-... میدانند در ایران چه میگذرد؟ پس شما چه کاره اید؟

-- آریا ، Feb 24, 2009 در ساعت 04:30 PM