رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۶ اسفند ۱۳۸۷

درخواست استرداد لایحه حذف یارانه‌ها

محمود احمدی‌نژاد در نامه‌ای اعلام کرد که اگر نظر دولت در لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها لحاظ نشود، درخواست استرداد آن را دارد.

آقای احمدی‌نژاد در نامه‌ای دو صفحه‌ای که به گفته حسین سبحانی‌نیا نماینده مجلس، خطاب به علی لاریجانی نوشته است، افزوده که با استرداد این لایحه، دولت این طرح را در قالب برنامه پنجم توسعه پیگیری خواهد کرد.

برنامه پنجم توسعه از سال ۱۳۸۹ آغاز می‌شود.

آن‌طور که آقای سبحانی‌نیا به روز دوشنبه به خبرگزاری مهر گفته است، رئیس جمهوری در نامه‌ خود خواستار تصویب پیشنهاد دولت در خصوص پیش‌بینی درآمد ۳۵ هزار میلیارد تومانی در بودجه سال ۱۳۸۸ شده است.

این نامه پس از آن‌که کمیسیون تلفیق مجلس درآمد‌های دولت در اجرای این طرح را به هشت هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان کاهش داد به مجلس فرستاده شده است.

دولت برای اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها ۳۵ هزار میلیارد تومان درآمد در سال آینده پیش‌بینی کرده که ۲۵ درصد آن یعنی هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان را در بودجه سال ۱۳۸۸ قید کرده است.

کمیسیون تلفیق مجلس می‌گوید که پیش‌بینی درآمد ۳۵ هزار میلیارد تومانی دولت را تا زمانی که در لایحه بودجه گنجانده نشود، تصویب نخواهد کرد.

کمیسیون تلفیق مجلس می‌گوید که پیش‌بینی درآمد ۳۵ هزار میلیارد تومانی دولت را تا زمانی که در لایحه بودجه گنجانده نشود، تصویب نخواهد کرد

به گزارش خبرگزاری فارس، علی ادیانی مخبر کمیسیون انرژی مجلس نیز با تائید گزارش‌ها درباره ارسال نامه رئیس جمهوری به علی لاریجانی، اظهار داشته است که آقای احمدی‌نژاد از رئیس مجلس خواسته است که «درآمد پیش‌بینی شده با اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها فعلا کم لن یکن تلقی شود.»

آقای احمدی‌نژاد در این نامه خواستار حذف هشت هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان درآمد پیش‌بینی شده در بودجه سال ۱۳۸۸ شده است.

در صورتی که این لایحه در مجلس تصویب شود، دولت موظف خواهد شد تا یارانه انرژی را در سال آینده قطع کرده و آن‌را با قیمت‌های بین‌المللی عرضه کند.

پیش‌بینی درآمد دولت از محل حذف این یارانه‌ها، ۳۵ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

محمدحسین فرهنگی نایب رئیس کمیسیون برنامه بودجه مجلس نیز به خبرگزاری فارس گفته است که آقای احمدی‌نژاد در این نامه خواستار حذف بودجه هدفمندکردن یارانه‌ها شده است.

به گفته آقای فرهنگی، رئیس جمهوری در نامه خود آورده است: «ابقای این عدد (هشت هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان) در لایحه بودجه ۸۸ بدون مجوز اصلاح قیمت‌ها و توزیع این درآمد، تورم شدیدی ایجاد می‌شود که برای دولت جبران‌پذیر نیست.»

پیش‌تر مرکز پژوهش‌های مجلس با بررسی لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها مفادی از این لایحه را خلاف قانون اساسی ارزیابی کرده بود.

Share


در همین رابطه:
لایحه بودجه سال ۸۸ تقدیم مجلس شد

نظرهای خوانندگان

این است مصداق واقعی توهین به شعور مردم . بچه که گول نمی زنند. اگر قرار بود پس بگیرند چرا از اول فرستادند ؟ اگ قرار بر مشروط بودن بود از ابتدا طرح خود را مشروط میفرستادند. انتخابات ریاست جمهوری نزدیک است وتاانتخابات مجلس فاصله زیاد .اگر اجرا شد میگویند مجلس اجرا کرده واگ اجرا نشد منتی است بر سر مردم که ما به فکر شما هستیم . این هم یک تبلیغ انتخاباتی ست از نوع عوام فریبی .

-- بدون نام ، Feb 24, 2009 در ساعت 05:00 PM