رادیو زمانه

تاریخ انتشار مطلب: ۲۲ فروردین ۱۳۸۸

دستگیری ۱۳ عامل موسیقی رپ در اصفهان

پلیس ایران اعلام کرد که ۱۳ نفر را در رابطه با موسیقی رپ در اصفهان دستگیر کرده است.

بنابر اعلام پلیس، این افراد در زیرزمین خانه‌ای در اصفهان اقدام به اجرای موسیقی رپ و ضبط آن برای پخش از یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای می‌کرده‌اند.

هویت این ۱۳ نفر و نام شبکه‌ای که به گفته پلیس این افراد با آن همکاری می‌کرده‌اند، اعلام نشده است.

سرهنگ میرعباس صوفی‌وند رئیس پلیس امنیت عمومی استان اصفهان امروز شنبه به پایگاه اطلاع رسانی پلیس گفت که در حمله غافلگیرانه به این محل، یک دستگاه کیس رایانه، ۹۰ حلقه سی‌دی غیرمجاز، یک دستگاه میکسر و یک دستگاه ریسیور کشف و ضبط شده است.

به گفته سرهنگ صوفی‌وند، این افراد اعتراف کرده‌اند که با یک شبکه ماهواره‌ای همکاری داشته‌اند.

این مقام انتظامی همچنین از دستگیری «دو نفر از سران رپ‌خوان استان اصفهان» خبر داده است.
این دو نفر که هویت‌شان معلوم نیست، برای محاکمه به دادگاه معرفی شده‌اند.

نهم تیرماه سال‌جاری محمدحسین صفار هرندی، وزیر ارشاد دولت محمود احمدی‌نژاد از نیرو‌های امنیتی و انتظامی ایران خواسته بود که با «جریان‌های موسیقی ناسالم» در کشور برخورد کنند.


در ایران تقریبا از سال ۱۳۸۰ گروه‌های موسیقی فراوانی به صورت زیرزمینی در سبک‌های رپ و راک کار خود را آغاز کرده‌اند.

جلوگیری از فعالیت رسمی گروه‌های موسیقی جوان‌پسند در ایران سبب شده است تا آن‌ها برای عرضه آثار خود به فعالیت‌های زیرزمینی روی بیاورند.

با این حال وزیر ارشاد دولت آقای احمدی‌نژاد گفته است که این گروه‌ها «موسیقی را بهانه‌ای برای رسیدن به اهداف ناسالم خود قرار داده‌اند.»

پلیس ایران، اردیبهشت‌ماه سال گذشته شماری از اعضای گروه‌های موسیقی زیرزمینی ایران بازداشت کرده بود.

در آن زمان یکی از خواننده‌های رپ تهران در گفت و گو با رادیو زمانه اعلام کرد: «از روز ۳۰ فروردین سه استودیو که موسیقی زیرزمینی را در آن ضبط و تهیه می‌کردند، پلمپ شده و چندین نفر از خواننده‌های این گروه‌ها دستگیر شدند.»

به دنبال محدودیت در اجرای کنسرت‌های راک در سالن‌های اجرا و صادر نشدن مجوز از سوی وزارت ارشاد برای برگزاری برنامه زنده یا انتشار آلبوم، از سه سال گذشته به این طرف، گروه‌های زیرزمینی در سالن‌های کوچک برخی آموزشگاه‌ها اقدام به برگزاری کنسرت می‌کنند.

Share


در همین رابطه:
دستگیری چند گروه موسیقی زیرزمینی

نظرهای خوانندگان

باسلام ودرود ..در همین راستا ازقبل عید / وزارت اطلاعات با هماهنگی اطلاعات نیروی انتظامی و دادستان قم " گنجی" / اقداماتی را جهت "کاربران جوان اینترنت " در قم اغاز نموده اند. سایت ها و تالارهای گفتگو و گروههای " موسیقی رپ" که توسط جوانان و نوجوانان اداره میشده / اماج حملات و دستگیریهای گسترده قرار گرفته اند . مخصوصا گروههای موسیقی رپ و "رپرها" که " موزیکشان را از طریق اینترنت اشاعه و پخش می کردنند در " راس" این حملات و عملیات بوده اند . این بچه ها اکثرا از دانش اموزان دبیرستا نهای " معلم " و " رجایی " واقع در منطقه " زنبیل اباد " و سالاریه " بوده اند . دستگیریها از هشت روز به عید اغاز گردیده و هنوز ادامه دارد . با حمله به منازل این بچه های شانزده / هفده ساله ضمن توهین به خودشان و خانوادهایشان / انها را دستگیر گرده و کلیه وسایل مربوط به انها اعم از کامپیوترها و وسایل مربوطه / رسیور ماهوارها / و حتی کتابهایشان را ظبط نموده اند . هفت نفری که بازداشت شده اند / به غیر دو نفر که با وثیقه ازاد شده اند / بقه هنوز در زندان و حبس "اطلاعات" می باشند .یکی از دوستانم که فرزندی بسیار با استعداد و متین دار د در تشریح دستگیری فرزندش میگفت: حتی به " پلی اسیشن " برادر کوچکتر او نیز رحم نکرده و ان را نیز با خود برده اند / و ایام عیدشان را به جهنم تبدیل کرد ه اند.ازکسانی که این خبر را می خوانند / تقاضای برادرانه و حتی عاجزانه دار م که خبر را "لینک: داده و هر طور که میدانند به سازمانهای " مدنی " داخل و خارج کشور برسانند . "حساسیت" نشان داده و پی گیر باشند . فکر کنید این بچه ها و برادران کوچک خودشما بود ه اند . اینطور "گنجی" دادستان و تمامی دست اندر کاران این حرکت را رسوا کنید ........متشکرم

-- حسن از قم ، Apr 11, 2009 در ساعت 05:15 PM