رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۸۷

سحر یزدانی فعال دانشجویی بازداشت شد

سحر یزدانی فعال دانشجویی در شیراز صبح امروز پنجشنبه در دادگاه انقلاب این شهر بازداشت شد.

خانم یزدانی برای پیگیری سرنوشت همسرش یونس میرحسینی که پنجشنبه هفته گذشته بازداشت شده است، به دادگاه انقلاب مراجعه کرده بود.

وب‌سایت ادوار نیوز با انتشار این خبر اعلام کرده است که دلیل بازداشت وی هنوز مشخص نیست.

خانم یزدانی از دانشجویان دانشگاه شیراز است که از سوی کمیته انضباطی این دانشگاه به تعلیق از تحصیل محکوم شده است.

وی هفته جاری در گفتگویی که با رادیو زمانه داشت، گزارش‌ها درباره اعتصاب غذای همسرش را تائید کرده بود.

یونس میرحسینی دانشجویی است که در اعتراض به بازداشت خود از روز یکشنبه دست به اعتصاب غذا زده است.
از سرنوشت وی و همسرش سحر یزدانی هیچ اطلاعی در دست نیست.

دستگیری خانم یزدانی یک هفته پس از بازداشت همسرش که هر دو از فعالان دانشجویی هستند در شرایطی صورت می‌گیرد که علیرضا جمشیدی سخنگوی قوه قضاییه گفته است که این قوه «هیچ تمایلی به زندانی کردن دانشجویان ندارد.»

خانم یزدانی برای پیگیری سرنوشت همسرش یونس میرحسینی که پنجشنبه هفته گذشته بازداشت شده است، به دادگاه انقلاب مراجعه کرده بود

آقای جمشیدی که به شیراز سفر کرده است، به خبرگزاری فارس گفته که در بیشتر موارد قوه قضاییه سعی می‌کند که در برخورد با دانشجویان «سعه صدر» داشته باشد.

وی علت بازداشت برخی دانشجویان طی ماه‌های اخیر در ایران را ناشی از برخی رفتار‌های برهم زننده «امنیت ملی و نظم اجتماعی» از سوی این دانشجویان عنوان کرده است.

یونس میرحسینی، دانشجوی رشته حقوق بشر دانشگاه شیراز است که در سال ۱۳۸۶ در جریان بزرگداشت روز دانشجو برای مدت ۱۴ روز بازداشت شد. پس از محاکمه، او را به ۳ سال حبس تعلیقی محکوم کردند.

علت بازداشت اخیر وی در رابطه با تجمعی است که در ۱۸ آذرماه در دانشگاه شیراز برگزار شده است.

مسئولان دانشگاه شیراز مخالف برگزاری این تجمع بودند، اما این تجمع در روز مقرر برگزار شد و پس از آن بود که ۳۷ دانشجویی که در شکل‌گیری آن نقش داشتند به کمیته انضباطی دانشگاه احضار شدند.

۱۷ نفر از این دانشجویان تاکنون حکم کمیته انضباطی را دریافت کرده‌اند که اتهام آنها در این احکام، «ایجاد بلوا و آشوب» و «توهین به شعائر ملی و اسلامی و تبلیغ علیه نظام» اعلام شده است.
این ۱۷ دانشجو در مجموع ۲۷ ترم از تحصیل محروم شده‌اند.

خانم یزدانی به رادیو زمانه گفته بود که نگران سلامتی جسمی همسرش است و امیدوار است که مسئولان قوه قضائیه به این وضعیت رسیدگی کنند.

Share
در همین رابطه:
اعتصاب غذای یک فعال دانشجویی در شیراز