رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۸۷

دیجیتالی شدن صدها کانال تلویزیونی آمریکا

بیش از یک چهارم ایستگاه‌های تلویزیونی مهم آمریکا تا اواخر این ماه (فوریه)، پخش آنالوگ (غیر دیجیتالی) خود را متوقف کرده و به پخش دیجیتال رو خواهند آورد.

این تغییر وضعیت کانال‌های تلویزیونی ایالات متحده، در حالی انجام می‌شود که کنگره آمریکا هفته پیش، از این کانال‌ها خواسته بود تا ۱۲ ماه ژوئن دست نگهدارند.

دلیل اعلام شده کنگره آمریکا این بود که تا آن تاریخ بودجه کافی ندارد تا به عنوان سوبسید در اختیار این کانال‌ها قرار دهد تا از آنالوگ به دیجیتال تبدیل شوند.

به گزارش کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا، ۴۹۱ ایستگاه تلویزیونی از میان ۱۷۹۶ ایستگاه، خواهان متوقف شدن پخش برنامه‌های آنالوگ خود شده‌اند.

بر اساس این گزارش، با این طرح، مردم بسیاری از شهرهای بزرگ و کوچک آمریکا از دیدن برنامه‌های شبکه‌های بزرگی چون سی‌بی‌اس، ای‌بی‌سی و فاکس محروم خواهند شد.

توقف پخش کانال‌های آنالوگ و دیجیتالی شدن تدریجی آنها، فضای لازم را برای شرکت‌های تبلیغاتی و تجاری ایجاد خواهد کرد تا به پخش برنامه‌های خود بپردازند.

این تغییرات، شامل شبکه‌های ماهواره‌ای و تلویزیون‌های کابلی نخواهد بود.

Share

نظرهای خوانندگان

خواشمندم در اطلاع رسانی کمی بیشتر دقت کنید. این خبر شامل نقصان هایی است که هموطنان عزیزان را که در امریکا زندگی نمی کنند را دچار سوی تعبییر میکند. باید بدانیدکه دولت امریکا حدودا یکسال است که به مردم در صورت درخواست کوپن خرید دستگاه تبدل دیجیتال به انالوگ میدهد تا لازم نباشد حتما تلویزیون دیجیتال بخرند. درضمن باید بدانید که اکثر شبکه ها خصوصا انهایکه شما نام برده ایید بیش از یکسال است که پخش دیجیتال هم دارند.

-- علی از تگزاس ، Feb 12, 2009 در ساعت 02:00 PM

ضمن تاییدصحبت علی از تگزاس
مدتی است که زمانه هم مانند خبر صدا وسیما هر اتفاقی در امریکا یفتاد طوری گفته میشود که به نوعی تقصیر شیطان بزرگ است حتی اتفاقات طبیعی
چاکرم

-- abbas ، Feb 12, 2009 در ساعت 02:00 PM