رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۸۷

«شعار اوباما در مورد تغییر، دروغ است»

آیت‌الله سیداحمد خاتمی در نماز جمعه این هفته تهران گفت: «اوباما با شعار تغییر سر کار آمده، افکار عمومی آمریکا را فریب داده و با فریب رأی زیادی به دست آورده‌است، اما موضع‌گیری‌هایش در این مدت نشان داده شعار تغییر، دروغ است.»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، امام جمعه موقت تهران افزود: «اوباما غلط‌های بوش را تکرار می‌کند و می‌گوید متعهد به امنیت اسرائیل هستیم.»

تفاوت سیاست دولت باراک اوباما در قبال ایران در مقایسه با سیاست دولت جرج بوش، از مسائلی است که طی هفته های اخیر مورد بحث و اختلاف نظر شدید مقامات جمهوری اسلامی بوده است.

خطیب نماز جمعه امروز تهران در این زمینه گفت: «در رابطه با ایران اسلامی هم تحریم‌های اوباما ادامه دارد؛ اما بدانید دنیا دیگر فریب این ژست‌های مصلحانه را نمی‌خورد، مردم فهیم ایران هم تحت تاثیر این ژست‌های دروغین صلح‌گرایانه قرار نخواهند گرفت، اگر راست می‌گویید تغییر واقعی به وجود آورید و از این خوی استکباری دست بر دارید.»

وی افزود: «شما در این جهان کشوری مثل کشورهای دیگر هستید و تا وقتی که مغرور و متکبر هستید و خود را آقای جهان می‌دانید قطعا شعار تغییرتان دروغ است.»

سیاه‌نمایی نکنید

احمد خاتمی که عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان نیز هست، در ادامه خطبه خود در مورد منتقدان دولت و کارنامه سی ساله انقلاب اظهار داشت: «کسانی سیاه‌نمایی نکنند، اداره کشور کار آسانی نیست، همه کشورها کم و بیش مشکل دارند. ببینید آمریکا و اروپا چه خبر است و چه بحران عظیمی گریبان‌گیر آنهاست. این مشکلات را بزرگ کردن، سیاه‌نمایی کردن و خدمات انقلاب را ندیدن، جداً بی‌انصافی است. امیدواریم خدا ما را قدردان نعمت‌هایش قرار دهد.»

Share

نظرهای خوانندگان

براي من عجيب است براستي چگونه مردم پاي سخنان اينها مينشينند كه حتي سواد حداقل را ندارند

-- گرشاسب ، Feb 6, 2009 در ساعت 01:17 PM

واقعیت این است که اکنون ساستمداران در تمام دنیا با شعارهای دروغ به قدرت رسیده و میرسند

-- بدون نام ، Feb 7, 2009 در ساعت 01:17 PM

من يه سوال دارم و دوست دارم يكي به من جواب بده! آيا اين تغييري كه آقاي اوباما از اون صحبت كردن ؛ تغيير در سياست هاي خارجي امريكا بوده يا داخلي اون كشور؟ اگه فقط داخلي بوده كه اين حرفاي امثال آقاي خاتمي چيزي است در حد فرافكني ! اگر هم منظور آقاي اوباما تغيير در مورد سياست خارجي امريكا بوده كه تغيير اتفاق افتاده... امريكا دستاشو دراز كرده اما با مشت گره كرده ي جمهوري اسلامي مواجه شده؛ پس باز هم حرفاي امثال آقاي خاتمي همون فرافكنيه و نه چيز ديگه!
ضمنا! اسرائيل؟ به ما چه؟ ...

-- ارسلان ، Feb 7, 2009 در ساعت 01:17 PM

وقتی اسرائیل انسانهای بیگناه را میکشد و آمریکایها از این کشتارها حمایت میکنند.
وقتی سازمان مجاهدین بدترین کارها را در ایران کرده و مورد تنفر مردم ایران است و انگلیس و فرانسه با وجود علم به کارهای چندش آور آنها از آنها حمایت میکنند
وقتی سربازان آمریکایی و انگلیسی بدترین فجایع را در عراق و افغانستان انجام داده اند و پیگرد قانونی بر آنها برداشته میشود
وقتی مخالفین و موافقین کشورها در غرب بر اساس سیاست مزورانه حمایت میشوند و با تبلیغات سعی در وارونه نشان دادن حقایق میکنند
وقتی علوم هسته ای توسط آمریکاییها تبدیل به حوادث هیروشیما و ناکازاکی میشود یا وسیله ای برای تحقیر ،باج خواهی ،جلوگیری از استقلال اقتصادی و سیاسی کشورها میشود و آپارتاید علمی برای تحریم ملتها اعمال میشود
-----
فقط یک چیز را تصور کنید آنها میتوانند انسان باشند و آنها میتوانند راست بگویند و آنها در مورد ایرانیها چه فکر میکنند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
-----
چهره ای جز شیطان بزرگ برای آمریکا تصور میکنید- البته شیطان نیز طرفدارانی دارد که او را توجیه میکنند - فقط انسانها باید با وجدان خود انتخاب کنند

-- از ایران ، Feb 11, 2009 در ساعت 01:17 PM